Tramwaj Odrodzenie: Trasa na południe Katowic wybrana! Linia...

    Tramwaj Odrodzenie: Trasa na południe Katowic wybrana! Linia ma mieć 5,2 km MAPA

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Plan budowy nowej linii tramwajowej, tzw. Tramwaju Odrodzenie, na południe Katowic, miasto ogłosiło pod koniec stycznia tego roku.
    1/5
    przejdź do galerii

    Plan budowy nowej linii tramwajowej, tzw. Tramwaju Odrodzenie, na południe Katowic, miasto ogłosiło pod koniec stycznia tego roku. ©Justyna Przybytek/Dziennik Zachodni

    Trasa przebiegu nowej linii tramwajowej w Katowicach, tzw. Tramwaju Odrodzenie wybrana! Linia zostanie wybudowana w wariancie piątym, który pojawił się dopiero po konsultacjach społecznych, zmodyfikowanym, jak mówił w środę Marcin Krupa, prezydent Katowic, na podstawie sugestii mieszkańców. Koszt inwestycji wstępnie szacowany jest na 95 milionów złotych, początek budowy planowany jest w 2018 roku. ZOBACZ SZCZEGÓŁOWĄ MAPĘ Z PRZEBIEGIEM TRASY


    Plan budowy nowej linii tramwajowej, tzw. Tramwaju Odrodzenie, na południe Katowic, miasto ogłosiło pod koniec stycznia tego roku. W kwietniu odbyły się spotkania z mieszkańcami w sprawie proponowanych przez miasto wariantów jej przebiegu oraz przeprowadzono badania ankietowe. Łącznie ankiet zebrano 729, w tym 431 podczas spotkań, zaś 298 spłynęło do Urzędu Miasta drogą elektroniczną.

    TRAMWAJ POŁĄCZY CENTRUM KATOWIC ZE SZPITALEM NA OCHOJCU
    NOWA TRASA TRAMWAJU TO WARIANT NAJTAŃSZY


    W międzyczasie Tramwaje Śląskie zleciły opracowanie studium przedprojektowego konsorcjum firm Akbud i Collect Consulting. Dokument, uwzględniając opinie mieszkańców, miał odpowiedzieć na pytania, w którym wariancie linia obsłuży jak największą liczbę mieszkańców, będzie najszybsza, ale też jak różne będą koszty realizacji. Na jego potrzeby wykonano m.in. analizę ruchu, badania ankietowe, analizy środowiskowe i techniczne poszczególnych odcinków, a także sposób i terminy realizacji, jak również szacunkowe koszty inwestycji.

    Koszty realizacji poszczególnych wariantów różnią się o kilkanaście milionów. Najdroższe są te biegnące w ciasnej zabudowie Ochojca, bo wiązałyby się z koniecznością wykupu prywatnych gruntów, a nawet wyburzeń. Rożna była też szacowana popularność linii na poszczególnych trasach.

    Ostatecznie zapadła decyzja, że linia zostanie poprowadzona wariantem piątym, który biegnie przez tereny zabudowane, ale nie ciasną zabudowę Ochojca, a jednocześnie w dużej mierze jego trasa została poprowadzona wzdłuż rezerwatu i lasu. To jeden z najtańszych w realizacji wariantów – szacunkowy koszt to ok. 95 mln zł – i najpopularniejszych, bo w zasięgu linii mieszka około 10 tys. osób. Jest to też opcja "bezpieczna", bo w tym wariancie nie trzeba niczego burzyć, a linia na wielu odcinkach biegnie przez tereny należące do miasta.



    Zdecydowano, że linia zostanie poprowadzona od pętli w Brynowie ulicą Rzepakową, Szenwalda, ulicą Ziołową, Kryniczną, Radockiego, fragmentem Bażantów, znów ulicą Radockiego przy kościele i znów Bażantów, a swój bieg zakończy przy planowanej pętli Kostuchna w rejonie skrzyżowania Bażantów i Armii Krajowej.
    1 3 »

    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Załączniki (1)

    Komentarze (41)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pieniądze w błoto

    Karlik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Pies jak nie ma co robić to się liże. Może pan Prezydent zrobił to samo?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to nieporozumienie

    elektroal (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    zamiast lasu będziemy ekrany podziwiac ten tramwaj to nieporozumienie i szkoda kasy lepiej zrobić podziemne parkingi i sterfa wolna od centrum dla samochodów

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwaj i droga przez las

    wasyl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Ludzie czy wy jesteście naiwni że te wyperfumowane damy ze sraką wyżej głowy będą jeżdziły tramwajami ???

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwaj i droga przez las

    wasyl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    pan krupa kontynuuje dzieło sztygara Uszoka - dojazd do nowej galerii musi być, tak sobie (najprawdopodobniej) zażyczył inwestor, a kto ile wziął pod stołem za to rozwiązanie, za zgodę na centrum...rozwiń całość

    pan krupa kontynuuje dzieło sztygara Uszoka - dojazd do nowej galerii musi być, tak sobie (najprawdopodobniej) zażyczył inwestor, a kto ile wziął pod stołem za to rozwiązanie, za zgodę na centrum biznesu na Muchowcu, za wycinkę lasu wzdłuż ul 73 Pułku Piechoty i przekształcenie w nieużytki - pokażą już niebawem akta CBA. Pozdrowienia dla Sztygara z Kostuchny i innych.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    alert smogowy-poszkodowani

    tlen (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Podczas alarmu smogowego do szpitala w Katowicach trafiło 45 osób -koszt ich leczenia to 2 mil zł. Wiadomośc podana dzisiaj na sesji Rady Miasta. Jak to się ma do planowanych wycinek około 10...rozwiń całość

    Podczas alarmu smogowego do szpitala w Katowicach trafiło 45 osób -koszt ich leczenia to 2 mil zł. Wiadomośc podana dzisiaj na sesji Rady Miasta. Jak to się ma do planowanych wycinek około 10 hektarów lasu pod drogi i tramwaj (Szarych Szeregów i przez Ochojec). Ja rozumiem budowanie przyjaznego otoczenia dla inwestorów. Może jednak ktoś rozgarnięty bardziej przemyśli decyzje o lokalizacji tych dróg...
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie dla tramwaju i drogi przez las

    oburzona (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    kilka dni temu pan prezydent nawoływał na swoim tweeterze do wybierania środków komunikacji zbiorowej zamiast własnego samochodu, bo w mieście jest smog, są przekroczone normy stęzenia pyłu...rozwiń całość

    kilka dni temu pan prezydent nawoływał na swoim tweeterze do wybierania środków komunikacji zbiorowej zamiast własnego samochodu, bo w mieście jest smog, są przekroczone normy stęzenia pyłu zawieszonego, co bardzo zagraza naszemu zdrowiu
    a w planach ma budowę kompletnie niedostępnej dla mieszkańców południa linii tramwajowej przez pola i lasy, a przy niej nowej trasy szybkiego ruchu
    Panie Prezydencie to ograniczamy spaliny czy nie? Rozwijamy komunikację zbiorową dostępna dla ludzi czy pod przykrywką budowy linii tramwajowej pakujemy w las drogę z Bażantowa do nowej galerii handlowej na południu?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    POPIERAM!

    głos kobiet (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    Chcemy rozsadnych połaczeń z os. Odrodzenia do centrum, tramwaj w lesie jest dla nas za daleko i boimy się stać na przystankach w ciemnym lesie, gdzie na codzień spacerując mozna spotkać dziką...rozwiń całość

    Chcemy rozsadnych połaczeń z os. Odrodzenia do centrum, tramwaj w lesie jest dla nas za daleko i boimy się stać na przystankach w ciemnym lesie, gdzie na codzień spacerując mozna spotkać dziką zwierzynę...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PROTEST

    dokrur Marynia Króba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    WWW.NASZLAS.KATOWICE.PL

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Protestujemy przeciwko wycince lasu pod nierentowny tramwaj i autostrade

    Mieszkancy os.Odrodzenia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    PROTESTUJEMY przeciwko WYCINCE LASU pod AUTOSTRADE: www.naszlas.katowice.pl
    Nie chcemy ogladac ekranow akustycznych zamiast lasu, który UM Katowice chce za naszymi plecami wyciac pod tramwaj i...rozwiń całość

    PROTESTUJEMY przeciwko WYCINCE LASU pod AUTOSTRADE: www.naszlas.katowice.pl
    Nie chcemy ogladac ekranow akustycznych zamiast lasu, który UM Katowice chce za naszymi plecami wyciac pod tramwaj i autostrade dla Kostuchny. Jesli Kostuchna chce mieć autostrade to niech wycina las po swojej stronie a nie po stronie Ochojca i Piotrowic. Wraz z tym nierentownym tramwajem chca zmniejszyc czestotliwosc kursownia 804, by więc osob musialo dreptac po kilkanascie minut pod ekrany akustyczne w miejsce obecnego lasu, bo lasu już tam nie będzie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wydział ochrony środowiska- obudźcie się!!!

    po co komu las..? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Ciekawe ,że wydział ochrony środowiska się nie zająknie na temat wycinki lasu , odcięcia mieszkańców Katowic od terenów zielonych. Możliwej dewastacji rezerwatu. Nie ma choć jednego...rozwiń całość

    Ciekawe ,że wydział ochrony środowiska się nie zająknie na temat wycinki lasu , odcięcia mieszkańców Katowic od terenów zielonych. Możliwej dewastacji rezerwatu. Nie ma choć jednego sprawiedliwego... Tak to jest jeśli zależy się od prezydenta Katowic a nie np od Ministra ochrony srodowiskazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    olsztyńskie tramwaje

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Zapraszam do Olsztyna tu właśnie budowa linii tramwajowych (całkiem nowych) dobiega końca warto się przyjrzeć co by tych samych błędów nie popełnić co włodarze mojego miasta

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    DZ poleca

    Węgiel w życiorys wpisany ZOBACZ KONIECZNIE

    Węgiel w życiorys wpisany ZOBACZ KONIECZNIE

    Horoskop miesięczny na grudzień 2018 wróżki z Katowic

    Horoskop miesięczny na grudzień 2018 wróżki z Katowic

    Pół roku za pół ceny! Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej Dziennika Zachodniego

    Pół roku za pół ceny! Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej Dziennika Zachodniego

    Najpopularniejsze imiona dzieci 2018 w woj. śląskim

    Najpopularniejsze imiona dzieci 2018 w woj. śląskim