Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje wracają na Gliwicką w Katowicach. Koniec objazdów w centrum

Justyna Przybytek
W Katowicach 1 czerwca otwarty zostanie przejazd przez torowisko na skrzyżowaniu Brackiej i Bocheńskiego. To finał trwającego miesiąc remontu. Tramwaje wracają na Gliwicką.
W Katowicach 1 czerwca otwarty zostanie przejazd przez torowisko na skrzyżowaniu Brackiej i Bocheńskiego. To finał trwającego miesiąc remontu. Tramwaje wracają na Gliwicką. Arkadiusz Gola
W Katowicach 1 czerwca otwarty zostanie przejazd przez torowisko na skrzyżowaniu Brackiej i Bocheńskiego. To finał trwającego miesiąc remontu. Tramwaje wracają na Gliwicką.

1 czerwca na skrzyżowanie Bracka - Bocheńskiego - Gliwicka w Katowicach wrócą samochody i tramwaje. A to oznacza, że remont przejazdu przez torowisko potrwa tyle, ile obiecywali przedstawiciele inwestora, a więc miesiąc.

Przypomnijmy, że modernizacja przejazdu rozpoczęła się 1 maja.

- Prace przebiegły zgodnie z założeniami i przejazd torowy jest już gotowy. Zmodernizowane zostało również torowisko na łukach przy przystanku Katowice Załęże Dwór oraz wybudowane zostały brakujące fragmenty torowiska na ul. Gliwickiej, w miejscu tymczasowej mijanki i na połączeniu z ul. Armii Krajowej w Chorzowie - wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Jak dodaje, pozostały już tylko prace wykończeniowe, w tym ostateczne podbicie nowego torowiska.

Przejazd przez torowisko, a tym samym otwarcie dla ruchu skrzyżowania Bracka - Bocheńskiego - Gliwicka, zostanie wznowiony w poniedziałek, 1 czerwca.
Od tego dnia przywrócone zostaną trasy tramwajów na linii nr 7 (Katowice Zawodzie - Bytom Jagiellońska), 20 (Katowice Szopienice - Chorzów Ratusz), 43 (Katowice Słoneczna pętla - Chorzów Batory Zajezdnia), a także zmienią się rozkłady jazdy linii nr 13, 16, 23 i 33.

Natomiast zawieszone zostaną kursy tymczasowych linii 34, 35 i 35 oraz autobusowej linii zastępczej T-20.

Finał remontu, to także koniec objazdów w centrum Katowic, bowiem na autostradę A4 i DTŚ znów dojedziemy skręcając z ulicy Chorzowskiej w Bracką.

Roboty na skrzyżowaniu wykonała firma ZUE z Krakowa. Zastosowano tu nowoczesne technologie montażu torowiska w płytach prefabrykowanych. Na kolejnych warstwach podbudowy i macie izolującej ułożone zostały płyty torowe z komorami szynowymi, w których szyny zamontowane zostały za pomocą elastycznej mieszanki poliuretanowej. Takie rozwiązanie ma gwarantować, jak obiecywali przedstawiciele spółki TS, dużą trwałość przejazdu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!