Trasy rowerowe w woj. śląskim. Gdzie w weekend 8 - 9 październikaPomysły na jednodniową wyprawę

Redakcja stronapodrozy.pl
Poznaj najbliższą okolicę - trasy w woj. śląskim
Poznaj najbliższą okolicę - trasy w woj. śląskim gettyimages.com/monkeybusinessimages
Udostępnij:
Rozważasz trasę rowerową w woj. śląskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Przygotowaliśmy 10 ciekawych propozycji tras. Mają różne stopnie trudności czy długości, dzięki temu każdy może znaleźć coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyprawę rowerową w woj. śląskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe w woj. śląskim warto sprawdzić w weekend.

Trasy rowerowe po woj. śląskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. śląskim, które sprawdzili inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Nim wyruszysz w drogę, sprawdź prognozę pogody.

🚲 Trasa rowerowa: 4.12.2016 Jastrzębie-Zdrój - stawy hodowlane- Zamek Zebrzydowice

• Początek trasy: Jastrzębie-Zdrój
  • Dystans: 30,32 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 53 min.
  • Przewyższenia: 80 m

max prędkość: 47 km/h
średnia prędkość: 23,3 km/h
dystans: 30,3 km

Wycieczka w zimowej aurze na stawy hodowlane w Pielgrzymowicach, które o tej porze roku mają całkiem inny wyraz i charakter niż latem. Karpie hodowane w Pielgrzymowicach odżywiają się zdrowo przez cały rok i żyją tutaj od wieków. Dlatego są takie smaczne. To pawłowickie sołectwo słynie z hodowli ryb i niezliczonej ilości stawów hodowlanych.Stawy zarybiane są także innymi gatunkami ryb, to cały czas najwięcej hodowców hoduje karpie. - W Pielgrzymowicach bardzo dobrze zaaklimatyzowały się u nas amury i tołpygi, liny, okonie, karasie, ale tradycyjnego karpia jest najwięcej.

Przy okazji odwiedziłem zamek w Zebrzydowicach.
Pierwszy zamek został wzniesiony na przełomie XV/XVI wieku. Świadczą o tym odkryte fragmenty ścian o gotyckim rodowodzie. Także same umiejscowienie obiektu sugeruje jego obronny charakter.
Zamek przebudowany został na otoczony parkiem pałac (rezydencje reprezentacyjną) w stylu barokowym w 1764 r. przez barona Jana Ryszarda von Mattencloit i jego małżonkę Marię Renatę von Beess. Przy wykorzystaniu starych murów wzniesiono pałac na planie prostokąta w stylu niemieckiego baroku.
Podczas II wojny światowej pałac spłonął, lecz po zniszczeniach wojennych został zrekonstruowany w latach 1958-1963 r., a po rozbudowie w 1970 r. przeznaczony na cele kulturalne.

Pogoda sprzyjająca mimo delikatnego mrozu.

🚲 Trasa rowerowa: R4 Greenways: z Łąki do zagrody żubrów 2016/10/29 11:24

• Początek trasy: Pszczyna
  • Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 15,52 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 30 min.
  • Przewyższenia: 68 m
  • Suma podjazdów: 808 m
  • Suma zjazdów: 843 m

Ireneusz poleca tę trasę rowerzystom

Łąka-Pszczyna i powrót.
Kościół drewniany, konstrukcji zrębowej, na wysokim podmurowaniu wykonanym w 1814 r. przez murarza Weinta. Krótkie prezbiterium zamknięte trójbocznie, przy nim od południa zakrystia, od północy murowana kaplica. Nawa prostokątna, z dwiema wydatnymi kruchtami od południa i północy, kryta stropem z fasetą. Ściany zewnętrzne szalowane pionowymi deskami, z wąskim zadaszeniem gontowym osłaniającym podmurowanie. Ściany nawy wzmocnione od zewnątrz dwoma parami ukośnych podpór. Nad zakrystią i kaplicą osobne dachy pulpitowe kryte gontem. Na wschodnim końcu kalenicy nawy sześcioboczna wieżyczka na sygnaturkę z latarnią, nakrytą wysmukłym hełmem baniastym. Kościół bezwieżowy, z osobno stojącą drewnianą dzwonnicą. Otwory okienne i wejściowe zamknięte łukami segmentowymi z nadokiennikami krytymi również gontem. Wnętrze tynkowane, z nowszą polichromią. Wyposażenie wnętrza kościoła dość skromne, w większości barokowe i późnobarokowe. Kilka krucyfiksów i naczynia liturgiczne przeważnie z XVIII w.

W 1952 r. ”Trzy Dęby” ponownie „urosły” do rangi cmentarza wojennego, ponieważ pochowano tutaj ekshumowane zwłoki żołnierzy 6 Dywizji Piechoty Armii Kraków, którzy polegli w dniu 02.09.1939 r. w nierównej walce z czołgami niemieckiej 5 Dywizji Pancernej pod Ćwiklicami. Z trzech mogił w okolicach sąsiednich Ćwiklic przeniesiono ciała 205 żołnierzy 16 Pułku Piechoty Ziemi Tarnowskiej i 6 Pułku Artylerii Lekkiej z Krakowa. Na cmentarzu tym swoje miejsce spoczynku znaleźli również żołnierze z górnośląskiej 23 Dywizji Piechoty i 55 Dywizji Piechoty z Katowic, którzy walczyli o miejscowość Rudziczka i tam zostali pochowani w mogiłach polowych. Pierwotnie w punkcie tym powstał granitowy pomnik upamiętniających śmierć powstańców i harcerzy, a dopiero po 34 latach przypomniano sobie o pozostałych, fundując im oddzielny obelisk z metaloplastyki. W 2009 r. postanowiono nadać temu miejscu charakter cmentarza wojennego, komasując wszystko w ramach jednego pomnika.

🚲 Trasa rowerowa: Wieczorny test Traseo 2

• Początek trasy: Tychy
  • Dystans: 46,65 km
  • Czas trwania wyprawy: 399092 godz. i 37 min.
  • Przewyższenia: 120 m
  • Suma podjazdów: 1 008 m
  • Suma zjazdów: 982 m

Rowerzystom trasę poleca Pana79

Wieczorny test nowej aplikacji Traseo 2 ' przebieg to Gniotek-Wilkowyje(od tego miejsca zaczeło zapisywać trasę ten kawałek musiałem dorysować
)-Żwaków-Jezioro Paprocańskie-Kobiór-Gostyń-Wyry-Gniotek.Trasa łatwa, chociaż po ostatniej nawałnicy sporo powalonych drzew na szlaku' czas lajtowy musiałem opanować nową aplikację jest trochę mniej dokładna jeśli chodzi o mapę w trakcie jazdy 'dystans w trakcie jazdy i szybkość.Strasznie długo łapie na początku lokalizacje jest sporo do dopracowania, najbardziej mapa na traseo 1 była dokładniejsza w trakcie jazdy gdy się pobłądziło nawet w lesie widoczne były wszystkie alejki i ścieżki a w traseo 2 tego nie ma :(

🚲 Trasa rowerowa: Częstochowa - na hałdę w Dźbowie

• Początek trasy: Częstochowa
  • Dystans: 21,29 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 40 min.
  • Przewyższenia: 59 m
  • Suma podjazdów: 217 m
  • Suma zjazdów: 211 m

Trasę dla rowerzystów poleca Erytryn

Listopadowy wypad do polskiego schronu bojowego z 1939 r oraz na hałdę po dawnej kopalni rud żelaza "Barbara"

🚲 Trasa rowerowa: ŁĘŻCZOK INACZEJ

• Początek trasy: Kuźnia Raciborska
  • Dystans: 23,58 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 28 min.
  • Przewyższenia: 48 m
  • Suma podjazdów: 80 m
  • Suma zjazdów: 78 m

Mazi88 poleca tę trasę

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Ruszamy z parkingu koło szkoły i kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Z końcem działek skręcamy w prawo i jedziemy cały czas prosto. Jedno skrzyżowanie pokonujemy prosto. Po lewej stronie mamy las, po prawej domki jednorodzinne. Na kolejnej krzyżówce skręcamy w lewo. Asfalt prowadzi troszkę pod górę. Kończy się asfalt, wjeżdżamy w las. Główna droga prowadzi lekkim łukiem w prawo. Przejeżdżamy tory kolejowe. Wyjeżdżamy na asfalt w Siedliskach. Jedziemy przed siebie. Po prawej stronie mijamy boisko i straż pożarną. Prosto przez wioskę wjeżdżamy na most, z którego rozpościerają się ładne widoki. Jesteśmy w Turzu. Główna droga skręca w lewo koło kapliczki. Mijamy kolejną remizę. Mijamy most i kolejne domostwa. Wyjeżdżamy z wioski. Jedziemy asfaltem cały czas przed siebie aż do skrzyżowania prowadzącego w prawo w stronę Ciechowic i w lewo do Nędzy. Jedziemy w lewo. Przed przystankiem autobusowym skręcamy w prawo w aleję drzew. Na końcu tej drogi skręcamy w lewo. Jedziemy wzdłuż lasu. Droga prowadzi do rezerwatu. Mijamy punkt obserwacyjny nad wodą. Skręcamy w lewo. Przemieszczamy się pomiędzy dwoma stawami. Wyjeżdżamy z rezerwatu. Pokonujemy przejazd kolejowy. Droga prowadzi lekko w górę. Skręcamy w lewo w stronę boiska Sparty Babice. Jedziemy cały czas przed siebie. Droga szutrowa krzyżuje się z asfaltową. Skręcamy w lewo. Następnie w prawo, kolejny raz w szutrową. Dojeżdżamy do asfaltowej – skręcamy w lewo. Teraz cały czas poruszamy się przed siebie asfaltem. Jesteśmy koło stacji kolejowej Nędza. Jedziemy do głównej drogi. Skręcamy w prawo i jedziemy przed siebie w stronę kościoła, gdzie skręcamy w lewo. Za przejazdem kolejowym skręcamy w drugą drogę w prawo, w stronę szkółki leśnej. Na leśnym skrzyżowaniu (z ławeczką i mapą) skręcamy w lewo. Teraz droga prowadzi do miejsca startu wycieczki.

🚲 Trasa rowerowa: Drewniane kościoły + kwadraty

• Początek trasy: Czechowice-Dziedzice
  • Dystans: 109,08 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 38 min.
  • Przewyższenia: 170 m
  • Suma podjazdów: 1 395 m
  • Suma zjazdów: 1 413 m

Rowerzystom trasę poleca Aza

Traska prowadzona tak aby zobaczyć jak najwięcej kościołów drewnianych w okolicy. Przy okazji napotkamy murowane ale również urodziwe :-). Zobaczymy wiele krzyży z piaskowca - niektóre już stoją ponad 200 lat i mają się dobrze. Traska prowadzi przez drogi o niskim natężeniu ruchu samochodowego, krótki odcinek to żółty szlak pieszy ale odradzam przejazd przez pola :-) - można zdecydowanie prościej. Jest to pętla więc startu można dokonać w każdym miejscu. Mój sprawdzony koniec i początek to parking MOSIR.

Jaka będzie pogoda?

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

miejsce #1

Merida Crossway 20-D Silk Anthracite (Grey Black) 28 2021

3 049,00 zł2 829,00 zł-7%
Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Bulwary Straceńskie.

• Początek trasy: Czechowice-Dziedzice
  • Dystans: 43,38 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 36 min.
  • Przewyższenia: 215 m
  • Suma podjazdów: 937 m
  • Suma zjazdów: 931 m

Trasę dla rowerzystów poleca Lemur36

Korzystając z pięknej listopadowej pogody postanowiłem przetestować nową ścieżkę rowerową na Bulwarach Straceńskich. Straconka to południowo-wschodnia dzielnica Bielska-Białej, położona w dolinie potoku Straconki, u podnóża Beskidu Małego. Tereny wzdłuż potoku idealnie nadają się do rekreacji i wypoczynku. Wreszcie zakończyły się pracę z przebudową i rozbudową bulwarów. Powstała ścieżka piesza i rowerowa, nowoczesne place zabaw dla dzieci, boiska, skate park, siłownie terenowe, wiaty grillowe i toalety.

🚲 Trasa rowerowa: Carska Prochownia i Rybaczówka

• Początek trasy: Mysłowice
  • Dystans: 12,97 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 47 m
  • Suma podjazdów: 180 m
  • Suma zjazdów: 181 m

Rowerzystom trasę poleca Shadow125

W końcu cieplej się zrobiło trzeba było żonę wyciągnąć z domu (pierwszy raz w tym roku). Założyłem jej nowy amortyzator, więc trzeba przetestować. Wybór padł na ruiny carskiej prochowni. Trasa o tyle ciekawa, że można ją przejechać praktycznie bez jazdy po ulicy. Polecam dla wypadów z potomstwem. Po drodze widziałem plac zabaw wśród zieleni - idealne miejsce na postój. Ze starej prochowni zostało tylko trochę betonu i dołożono do tego kupę śmieci. Wracając, jechaliśmy przez Kolonię Ludmiła (wygląda na starsze osiedle kopalniane). W pewnym momencie wjechaliśmy na czerwony szlak rowerowy prowadzący do OW "Rybaczówka" - czyli kawałek stawu w lesie.
Dwie godziny wystarczyły a wiatr dawał trochę popalić. :)

🚲 Trasa rowerowa: Północna Jura

• Początek trasy: Żarki
  • Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 41,61 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 4 min.
  • Przewyższenia: 123 m
  • Suma podjazdów: 860 m
  • Suma zjazdów: 870 m

Rowerzystom trasę poleca Lukpecyn

Trasa nie należy do najłatwiejszych pomimo tego, że nie ma tu ani stromych, ani długich podjazdów. Jest za to mnóstwo piasku, więc trzeba mieć trochę pary w nogach. Piękne widoki wynagradzają jednak wszystkie niedogodności.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Barbie strzela sobie setę (a nawet więcej)

• Początek trasy: Sosnowiec
  • Dystans: 120,71 km
  • Czas trwania wyprawy: 9 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 112 m
  • Suma podjazdów: 1 391 m
  • Suma zjazdów: 1 446 m

JIMMYtm poleca tę trasę rowerzystom

Dzięki uprzejmości użytkownika o nicku AZA, Barbie wybrała się do Goczałkowic i z powrotem. Po na prawdę drobnych modyfikacjach, trasa przebiegała w 80% terenami szutrowo leśnymi.
Co prawda trasa idealna na rower crossowy, ale że akurat takiego nie było, użyłem swojego "stasia". Jak się okazało opona 3.0 całe nie stanowi specjalnego problemu by przejechać taki dystans ze średnią prędkością bez postojów 19 km/h.
Sama trasa bardzo przyjemna, bez trudnosci technicznych czy błądzenia. Polecam!

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?