Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa remont torowiska tramwajowego w Częstochowie. Inwestycja pochłonie ponad 100 mln złotych ZDJĘCIA

Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Trwa remont torowiska tramwajowego w Częstochowie. Inwestycja pochłonie ponad 100 mln złotych.
Trwa remont torowiska tramwajowego w Częstochowie. Inwestycja pochłonie ponad 100 mln złotych. PC
W Częstochowie rozpoczął się wielki remont torowiska tramwajowego. Gruntowny remont torowiska i sieci trakcyjnej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli w al. Pokoju zostanie wykonany na odcinku 13,8 km. Zobaczcie, jak przebiegają prace.

Kilka tygodni trwa już remont torowiska znajdującego się w Alei Pokoju w Częstochowie. To pierwszy fragment wielomilionowej inwestycji, która ma na celu zmodernizowanie częstochowskiej linii tramwajowej. Drogowcy zaczęli prace od zabezpieczenia placu budowy, usunięcia starego torowiska i wiat przystankowych. Obecnie trwają prace ziemne na modernizowanym odcinku.

Zobacz zdjęcia:

W związku z pracami wprowadzono zmiany w organizacji ruchu. Linie tramwajowe nr 1 i 2 kursujące w dzielnicach Raków, Dąbie i Kucelin zostały skrócone do zajezdni MPK przy alei Niepodległości. W czasie prowadzonych prac od zajezdni MPK do Kucelina pasażerowie tramwajów obsługiwani są zastępczą komunikacją autobusową. Linia zastępcza oznaczona nr 92 kursuje w obu kierunkach od zajezdni MPK przy alei Niepodległości do Kucelina (tak jak linia tramwajowa nr 1) lub - podobnie jak linia tramwajowa nr 2 - do pętli Raków-Dworzec PKP (końcowy przystanek linii nr 12 i 32).

Wielomilionowa inwestycja

Modernizacja torowiska o wartości 114,5 mln zł podzielona została na sześć odcinków. Gruntowny remont torowiska i sieci trakcyjnej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli w al. Pokoju zostanie wykonany na odcinku 13,8 km (od pętli na Północy do pętli na Rakowie, z wyłączeniem zmodernizowanego niedawno odcinka w alei Niepodległości oraz zajezdni MPK).

Prace objęły przebudowę torowiska wraz z budową lub przebudową przystanków i peronów, przebudowę sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic oraz smarownic szyn, a także budowę i przebudowę trakcyjnych linii kablowych.

Powstanie linia zasilania podstawowego i rezerwowego dla podstacji „Fieldorfa” i „Niepodległości” oraz dwie nowe podstacje trakcyjne wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi i technologicznymi. Przebudowana będzie podstacja trakcyjna „Czartoryskiego”.

Wybudowane zostanie centrum sterowania wraz z klimatyzowanymi pomieszczeniami dla brygad utrzymania ruchu, pomieszczeniami biurowymi, szatniami, podręcznym magazynem dla potrzeb pogotowia sieciowego, WC i umywalnią. Przebudowane będą dwie pętle - „Fieldorfa” oraz „Kiedrzyńska”. W ramach inwestycji zamontowane zostaną światłowody dla systemu zdalnego sterowania podstacji.

WIELKIE INWESTYCJE TRAMWAJOWE

  • 144 miliony złotych unijnego dofinansowania dostała Częstochowa na zakup nowych tramwajów i remont starej linii.
  • Cała inwestycja będzie kosztowała 208 mln zł. 85 proc. kwalifikowanych kosztów pokrywa dotacja unijna. Za te pieniądze zostanie zakupionych dziesięć nowych tramwajów i wyremontowanych prawie 14 kilometrów linii tramwajowej, od ul. Fieldorfa-Nila do pętli w al. Pokoju.
  • Poprawią się warunki podróżowania częstochowian, a także turystów, którzy przybywają do Częstochowy. Rozwój komunikacji publicznej poprawia jakość powietrza. Nowe tramwaje dotrą do Częstochowy w połowie tego roku.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Pszczyńskie domy z gliny: Program Dobrze zaprojektowane

TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo