Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tunel w Gliwicach: budowa DTŚ już dobiega końca

Dorota Niećko, Maria Olecha
Dorota Niećko/Maria Olecha
Beton jest, są wszystkie warstwy asfaltu. Przyjechały z Hiszpanii gigantyczne wentylatory. Są tablice, kierujące na Katowice i centrum Gliwic. Do końca roku ma być gotowy śródmiejski odcinek DTŚ w Gliwicach. To tam powstał tunel o długości 493 m. Jest prawie gotowy. Trwa jego wyposażanie.

To ostatni brakujący odcinek DTŚ, aby trasa spełniła swoją rolę i połączyła Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską, Zabrze i Gliwice. Dziś kierowcy jadą blisko 26 km średnicówki. Brakuje jeszcze 5,6 km.

Oto, co dzieje się na budowie w ostatnich dniach listopada 2015:

Śródmiejski odcinek średnicówki w Gliwicach, którego budowa trwa od jesieni 2013 roku, ma być gotowy do końca roku. Codziennie na budowie pracuje ok. 700 osób. Drogowcy pracują także w weekendy. Czasu zostało niewiele. Na początku 2016 roku mają rozpocząć się odbiory.

- To skomplikowany technicznie odcinek G2, na którym powstało czternaście obiektów inżynieryjnych - mówi Maciej Tomczak, inżynier kontraktu z DTŚ SA. - Siedem spośród tych obiektów jest już oddanych do użytkowania - zaznacza.

Wśród tych 14 obiektów są m.in. węzły z DK 78, DK 88, ronda, kładki dla pieszych, most nad Kłodnicą o długości 525 m oraz tunel drogowy, który pobiegnie pod ulicami Dworcową i Zwycięstwa. Wlot do tunel jest od strony ul. Częstochowskiej.

Tunel gliwicki jest młodszym bratem tego katowickiego. Gliwicki ma długość 493 m. Jest dwukomorowy. Jezdnie są wjazdowe i wyjazdowe są wyasfaltowane, zaś w samym tunelu zamiast asfaltu jest beton.

Trwa wyposażanie tunelu. Drogowcy montują m.in. system przecipożarowy, detekcyjny, wentylacyjny, kamery minitoringu, a także tablice i znaki informacyjne o zmiennej treści.

Drogowcy kładą też na ścianach specjalne płyty wyciszające (przy wylotach tunelu), "normalne" okładziny ścienne, które mają jedynie wartość estetyczną już są. Płyty te mają mniejsze wymiary niż w tunelu w Katowicach. Ale spełniają taką samą funkcję: okrywają ściany szczelinowe. Są już zamontowane kamery, tablice. Podobnie jak w tunelu katowickim, ze względów przeciwpożarowych nawierzchnia jest w nim betonowa. Zaś poza nim - asfaltowa.

Lada dzień w tunelu montowane będą gigantyczne wentylatory, które przyjechały już z Hiszpanii.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!