Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tychy: Strzeż się tych miejsc. Tu najwięcej wypadków

JOL
Aleja Sikorskiego wprawdzie nie znalazła się w policyjnym wykazie najniebezpieczniejszych miejsc w Tychach, ale tu też często dochodzi do wypadków, także śmiertelnych.
Aleja Sikorskiego wprawdzie nie znalazła się w policyjnym wykazie najniebezpieczniejszych miejsc w Tychach, ale tu też często dochodzi do wypadków, także śmiertelnych. Jolanta Pierończyk
Tychy: Strzeż się tych miejsc - skrzyżowanie ulic Katowickiej, Mikołowskiej i Oświęcimskiej, skrzyżowanie Mikołowskiej, Burschego i Dołowej oraz skrzyżowanie al. Niepodległości z ul. Grota-Roweckiego.Tu najczęściej dochodzi do wypadków.

Policja podsumowała rok 2015 na tyskich drogach i przeanalizowała przyczyny zdarzeń drogowych oraz wiek ich sprawców. Ba, nawet godzina, o jakiej doszło do wypadku lub kolizji była przedmiotem analizy. I co wyszło?

- Przyczyną wypadków z udziałem pieszych w 87 proc. było nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu lub nieprawidłowy przejazd przez pasy (41,18 proc. wypadków), niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drogach (15,69 proc. wypadków) i nieprawidłowe wyprzedzanie, omijanie, cofanie lub skręcanie (11,76 proc.)- wylicza Artur Kruczek, naczelnik Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Tychy.

Do wypadków najczęściej dochodziło w ciągu dnia (63 proc. wszystkich wypadków). Ich sprawcami najczęściej były osoby w wieku powyżej 35 lat (ponad 60 proc.). Kierowcy w wieku 18-24 lata stanowili 20 proc. sprawców wypadków. Kierowcy w przedziale wiekowym 25-35 proc. spowodowali 10 proc. wszystkich zeszłorocznych wypadków.

Najbardziej niebezpiecznymi miejscami w Tychach okazały się: skrzyżowanie ulic Katowickiej, Mikołowskiej i Oświęcimskiej, skrzyżowanie Mikołowskiej, Burschego i Dołowej oraz skrzyżowanie al. Niepodległości z ul. Grota-Roweckiego. W tych miejscach najczęściej dochodziło do wypadków, ale i tak było ich mniej niż w roku 2014. O jedną czwartą (w 2014 było ich 79, w 2015 – 51). Mniej więcej o tyle samo spadła liczba rannych: w roku 2014 było ich 75, w 2015 – 53.
Liczba kolizji spadła z 1428 kolizji w 2014 roku do 1171 w ubiegłym roku, a z 1542 innych zdarzeń w 2014 roku do 1222 w roku ubiegłym.
W planach są kolejne inwestycje obliczone na poprawę bezpieczeństwa. Do takich należy budowa tzw. wysp azylowych na przejściach dla pieszych przez ulice Begonii, Budowlanych i Edukacji (w rejonie wyjazdu z krytej pływalni).

W planach jest także Inteligentny System Transportu (ITS), czyli system sterowania ruchem drogowym i jego monitorowania, którym objętych zostanie 30 skrzyżowań. Większość z nich ulegnie całkowitej przebudowie. Powstanie też 16 nowych sygnalizacji świetlnych, a na ulicach pojawią się m.in. stacje pomiarowe warunków atmosferycznych, stacje pomiaru zanieczyszczeń i poziomu hałasu, a także dynamiczne tablice parkingowe, które będą wskazywały poziom napełnienia parkingów. Wprowadzone zostaną także znaki o zmiennej treści, informujące o występujących niebezpieczeństwach i utrudnieniach na drogach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!