260 tysięcy złotych kary dla Black Red White! Reklama sieci wprowadzała klientów w błąd
Black Red White to jednej z najpopularniejszych producentów mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w Polsce. Firma z Biłgoraja od 9 do 19 czerwca 2017 r. w wybranych sklepach w całym kraju prowadziła promocję „MEBLE I DODATKI bez VAT”. Była ona obecna na plakatach, billboardach, banerach, ulotkach.
UOKiK uznał, że informacje przekazywane konsumentom wprowadzały ich w błąd, bo sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić po niższej cenie. Regulamin promocji, do którego reklamy odsyłały małe literki, informował natomiast, że promocją objęte były tylko niektóre towary.
Black Red White za tego typu działanie będzie musiała sporo zapłacić. UOKiK nałożył na firmę meblarską ponad 260 tysięcy zł. kary. Spółka oprócz tego o karze będzie musiała poinformować na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach.
**
- Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów- mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń – dodaje.
**
To nie pierwszy przypadek, gdy reklama Black Red White wprowadzała konsumentów w błąd. Podobna sytuacja zdarzyła się w 2015 roku. Wtedy jednak firma nie została ukarana, bo zobowiązała się do rekompensowania strat klientom.
Decyzja jest nieprawomocna.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Choroby zakaźne - oni pamiętają! Film Śląskiej Izby Lekarskiej
TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?