Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej zmienił się dla mieszkańców. Powstało Centrum Obsługi Klienta

OPRAC.:
Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Obsługa mieszkańców w dąbrowskim Urzędzie Miejskim ma być szybka i bardziej przyjazna Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE UM DG
W Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej powstało Centrum Obsługi Klienta. Ma ono zapewnić obsługę urzędowych spraw na najwyższym poziomie.

– Zmieniamy organizację obsługi klienta, tak aby coraz więcej osób, załatwiających sprawę w dąbrowskim urzędzie, wyszła z niego zadowolona i usatysfakcjonowana poziomem obsługi. Za wzór postawiliśmy sobie poziom obsługi porównywalny do standardów obowiązujących w komercyjnych punktach usług, takich jak bank czy punkt telefonii komórkowej – o trwających właśnie zmianach opowiada Beata Pisarczyk, zastępca naczelnika Wydziału Marki Miasta, pełnomocnik prezydenta miasta ds. współpracy z otoczeniem.

Reorganizacja pracy z klientem bezpośrednim to proces rozłożony na etapy. Pierwszy z nich to wprowadzenie stanowiska asystenta klienta, tzw. pierwszej pomocy dla klienta. Asystent już na wejściu do urzędu wita i dopytuje o rodzaj sprawy, którą klient chce załatwić. Pracownik pomaga w pobraniu biletu do systemu kolejkowego, dalej kieruje do odpowiedniego stanowiska obsługi, odpowiada na podstawowe pytania, dotyczące sposobu załatwienia spraw.

Zmianie uległa również organizacja holu głównego. Większość wydziałów merytorycznych ma swoje stanowisko na ladzie, gdzie przyjmowani są klienci (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa związanych z nadal trwającym stanem epidemii). Pojawiło się też czytelne i bardziej zrozumiałe oznakowanie oraz nazewnictwo poszczególnych punktów. Tematycznie dobrane nazwy wprost podpowiadają, gdzie podejść z konkretną sprawą. Jeśli pojawiają się wątpliwości – szybko rozwiewa je asystent klienta. Każdy pracownik obsługi bezpośredniej ma identyfikator z imieniem i nazwiskiem, co pomaga skrócić dystans w trakcie obsługi.
Przyjaźnie dla matki z dzieckiem, seniora, przedsiębiorcy…

Aby ułatwić klientom umawianie wizyt w urzędzie przez Internet, uruchomiony został kalendarz. Kalendarz zyskał nową, prostą szatę graficzną, rozszerzony został katalog wydziałów, do których można się umówić, większy jest też limit miejsc umawianych internetowo.

Wkrótce gotowy będzie pokój dla matki z dzieckiem oraz kącik zabaw. Dla klientów, których sprawa wymaga dłuższego spotkania z urzędnikiem i spokojnej rozmowy, przygotowywany jest punkt, w którym będzie można pochylić się nad dokumentami, wnioskami czy mapami, by ustalić niezbędne kwestie.

Współpraca z In Postem

− Już w kwietniu rozpoczęliśmy rozmowy z In Postem na temat wprowadzenia usługi „Urząd 24 − Podaj dalej”. To nowa usługa dla urzędów miast i gmin, która pozwala mieszkańcom w szybki i bezpieczny sposób załatwić sprawę urzędową przy pomocy paczkomatu. To nasza odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie w zakresie bezkontaktowego i wygodnego załatwiania spraw – wyjaśnia Beata Pisarczyk.

W pobliżu Urzędu Miejskiego w trzecim kwartale br. zostanie uruchomiony paczkomat, który będzie służył do obsługi wniosków i dokumentów 24h. Będzie to jeden z pierwszych tego typu paczkomatów w Polsce. Na początku będzie można załatwić sprawy z Wydziału Spraw Obywatelskich, dotyczące rejestracji pojazdów. Wymagane dokumenty będzie można złożyć w dowolnym paczkomacie In Postu, a gotowy dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne będą do odbioru zgodnie z oczekiwaniem klienta. Dodatkowo jeden boks urzędowego paczkomatu będzie pełnił funkcję całodobowej skrzynki podawczej, w której będzie można w dowolnym momencie zostawić dokumenty, które nie wymagają potwierdzenia odbioru.

Nie przeocz

Kolejnym etapem usprawnienia obsługi klienta Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej będzie stworzenie urzędowej infolinii.

– Pracujemy nad tym, by klient, pozostając w domu, z dostępem do Internetu, mógł wspólnie z pracownikiem urzędowego centrum telefonicznego wypełnić wniosek i złożyć go przy użyciu platformy e-Puap czy bankowości internetowej. W tej chwili przygotowujemy odpowiednie zaplecze techniczne – wyjaśnia Beata Pisarczyk.

***

Gdzie załatwisz konkretną sprawę?

  • Pokój nr 3 – PRZEWOZY DROGOWE OSK/INSTRUKTORZY SKP/DIAGNOŚCI
  • Pokój nr 4 – POJAZDY
  • Stanowisko 1 – POJAZDY
  • Stanowisko 2 – POJAZDY
  • Stanowisko 3 – POJAZDY
  • Stanowisko 4 – POJAZDY
  • Stanowisko 5 – POJAZDY
  • Stanowisko 6 – POJAZDY
  • Stanowisko 7 – KIEROWCY
  • Stanowisko 8 – GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • Stanowisko 9 – URBANISTYKA I ARCHITEKTURA
  • Stanowisko 11 – OCHRONA ŚRODOWISKA
  • Stanowisko 12 – INFORMACJA PODATKOWA
  • Stanowisko 13 – INFORMACJA PODATKOWA
  • Stanowisko 14 – BIURO PODAWCZE
  • Stanowisko 15 – INFORMACJA
  • Stanowisko 17 – WPŁATY (WIECZYSTE UŻYTKOWANIE/ DZIERŻAWY/ OPŁATY KOMUNIKACYJNE)
  • Stanowisko 19 – WPŁATY (PODATKI/OPŁATY SKARBOWE)
  • Stanowisko 20 – DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
  • Stanowisko 21 – DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
  • Stanowisko 22 – SPRAWY MIESZKANIOWE
  • Stanowisko 23 – MZGO
  • Stanowisko 24 – FIRMY GEODEZYJNE
  • Stanowisko 25 – GEODEZJA
  • Stanowisko 26 – DOWODY OSOBISTE
  • Stanowisko 27 – DOWODY OSOBISTE
  • Stanowisko 28 – DOWODY OSOBISTE
  • Stanowisko 29 – DOWODY OSOBISTE
  • Stanowisko 30 – DOWODY OSOBISTE oraz Stanowisko nr 30 – EWIDENCJA LUDNOŚCI (zamienne)
  • Stanowisko nr 31 – EWIDENCJA LUDNOŚCI
  • Stanowisko nr 32 – EWIDENCJA LUDNOŚCI

Musisz to wiedzieć

Zobacz koniecznie

Badanie w mobilnym punkcie pobrań. Jak się przygotować?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3