Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używana Skoda Octavia III (2012 -2016 lifting). Poznaj jej wady i zalety

Krzysztof Klucznik
Płyta podłogowa MQB pozwala na stosowanie różnych konstrukcji tylnego zawieszenia.
Płyta podłogowa MQB pozwala na stosowanie różnych konstrukcji tylnego zawieszenia. Motofakty.pl
Trzecia generacja czeskiego szlagieru zadebiutowała w 2012 roku. Do budowy auta wykorzystano płytę podwoziową MQB, którą Octavia współdzieli m.in z Audi A3 i Seatem Leonem.

Płyta podłogowa MQB pozwala na stosowanie różnych konstrukcji tylnego zawieszenia. Z tej możliwości skorzystał producent wykorzystując - zależnie od wersji silnikowej, belkę skrętną lub układ wahaczy. To pierwsze rozwiązanie spotkamy w odmianach: 1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI i 2.0 TDI 150 KM. Zawieszenie wielowahaczowe występuje w odmianach 4x4 oraz mocniejszych wariantach 2.0 TDI 184 KM i 2.0 TSI. Nie ma informacji, by podwozie Octavii było nadmiernie awaryjne.

Plusy:

  • przestronne wnętrze
  • niezła jakość wykonania
  • ogólna trwałość i niezawodność

Minusy:

  • awaryjna skrzynia DSG
  • dużo aut poflotowych i powypadkowych
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używana Skoda Octavia III (2012 -2016 lifting). Poznaj jej wady i zalety - Motofakty