Voucherify: katowicki start-up z Fabryki Porcelany stworzył platformę do tworzenia kodów promocyjnych, która dziś ma miliony użytkowników

KAPZaktualizowano 
Voucherify - platforma do tworzenia kodów promocyjnych to start-up katowickiej firmy rspective, mającej siedzibę w Fabryce Porcelany. Materiały prasowe/Karolina Moczulska White Hill Studio
150 klientów w dwa lata, miliony użytkowników, systematycznie rosnące obroty – tak w skrócie prezentuje się katowicki start-up Voucherify, którego właściciele - Michał Sędzielewski, Tomasz Pindel i Paweł Rychlik - znaleźli patent wspierający procesy sprzedaży w małych i średnich firmach.

Michał Sędzielewski, Tomasz Pindel i Paweł Rychlik, trójka przyjaciół, a jednocześnie doświadczonych, mimo młodego wieku (ok. 30 lat), programistów przez lata pracowała dla zagranicznych klientów w firmach outsourcingowych. Ten czas wspominają dobrze, ale jednocześnie podkreślają, że była to praca odtwórcza, która po pewnym czasie przestała im sprawiać satysfakcję. Dlatego też postanowili dokonać drastycznej zmiany w swoim życiu zawodowym. Zmiany, którą nazywają… „protestem” wobec monotonii pracy programisty.

Zobacz zdjęcia:

- Intuicja podpowiadała nam, by założyć firmę produktową, start-up technologiczny. Ale jak stworzyć produkt nie mając wiedzy o sprzedaży, marketingu i w ogóle o prowadzeniu firmy? Nie da się – wspomina dziś z uśmiechem Michał Sędzielewski, jeden z założycieli spółki rspective, właściciela start-upu Voucherify. Pierwsza próba – portal do umawiania się na zajęcia sportowe – skończyła się klęską. Była to bolesna, ale pouczająca lekcja.

Nauka przyniosła efekty

W 2014 r. katowickiej firmie rspective założonej rok wcześniej przez trójkę przyjaciół udało się nawiązać współpracę z Book A Tiger, startupem usługowym z Berlina. - Pracując nad mechanizmem promocji dla BAT, zauważaliśmy, że na rynku nie ma oprogramowania do wysyłania i akceptowania jednorazowych kodów promocyjnych – dodaje Michał Sędzielewski.

Niedługo później powstaje pierwsza wersja Voucherify, platformy do tworzenia kodów promocyjnych, która daje marketerom narzędzia do samodzielnego zarządzania kampaniami promocyjnymi. System ułatwia programistom połączenie kuponów promocyjnych, zniżek, czy programów lojalnościowych z innymi narzędziami wspierającymi sprzedaż w internecie (CRM, e-maile, SMS-y, aplikacje mobilne, faktury itp.). Marketerzy, mogą tworzyć, dystrybuować i śledzić spersonalizowane kampanie bez potrzeby posiadania wiedzy technicznej. Dzięki platformie Voucherify można również dostosować parametry kampanii, jak typ rabatu i data wygaśnięcia, zakres terytorialny promocji itd.

– Po pierwsze, proszę sobie wyobrazić, że zamiast zatrudnienia lub zlecenia szeregu prac programistycznych, można skorzystać z intuicyjnego systemu – opowiada Tomasz Pindel, współzałożyciel firmy. - To oznacza oszczędności liczone w tysiącach złotych, co dla mniejszej firmy może być kluczowe w jej funkcjonowaniu. Po drugie, pod względem marketingu, użycia zaawansowanych technologii do promocji, mniejsze firmy sprzedające np. odzież przez internet mogą mieć problem, by rywalizować z gigantami. Nasza platforma pozwala zniwelować przewagę potentatów w zakresie personalizacji sprzedaży – uzupełnia Pindel.

Strzał w dziesiątkę

Projekt okazał się strzałem w dziesiątkę – po kilku miesiącach udało się pozyskać pierwszych klientów. Dziś po ponad dwóch latach funkcjonowania Voucherify zyskało aż 150 klientów, a wśród nich m. in. brytyjską sieć domów towarowych John Lewis. Z rozwiązania katowickiego startupu korzystają już firmy z praktycznie każdej branży, m. in. online marketplace, retail, FMCG, branża taksówkarska, medyczna, które swoje usługi lub produkty sprzedają online. W ostatnim miesiącu ponad milion użytkowników na świecie wykorzystało kod promocyjny lub voucher wygenerowany za pomocą Voucherify.

Łamią stereotypy

Założyciele: Michał, Tomasz i Paweł są absolwentami Politechniki Śląskiej oraz Akademii Project Managera w Wyższej Szkole Bankowości w Chorzowie. Oprócz wspólnych studiów, pracy, łączy ich też pasja do sportu, co pozwala skutecznie walczyć ze stereotypami związanymi z programistami.

Michał po całym dniu pracy koszulę zamienia na strój biegowy, urlop spędza w górach lub Puszczy Białowieskiej. Tomasz to środkowy pomocnik LKS Korbielów, dla którego mecz jego drużyny jest absolutną świętością – mimo wielu obowiązków dojeżdża z Katowic na mecze żywieckiego okręgu B-klasy. Zimą na jego nogach zamiast korków znajdują się narty. Paweł, zakochany w Islandii może pochwalić się wieloma wyprawami rowerowymi po tej wyspie.

Rspective, będące właścicielem Voucherify obecnie zatrudnia 25 pracowników (w tym Brazylijczyka i mieszkańca Szanghaju), a średnia wieku pracowników wynosi zaledwie 29 lat. Jedną z fundamentalnych zasad firmy jest budowanie zgranego zespołu zaufanych, doświadczonych pracowników, którzy starają się rozwiązywać problemy klientów w możliwie prosty i sprawny sposób. – Siłą naszej firmy są ludzie. Małe, dobrze rozumiejące się zespoły, płaska struktura i wyzwania projektowe powodują, że nie musimy używać zewnętrznych motywatorów – opowiada Michał Sędzielewski.

Co ciekawe, siedziba firmy mieści się w ponad 100-letniej dawnej Fabryce Porcelany w Katowicach. – To miejsce wyrasta na nową wizytówkę miasta. Innowacyjne firmy zakładają tu biura, regularnie organizowane są spotkania, warsztaty, koncerty. Surowa cegła, wysokie sufity i minimalistyczny wystrój, tworzą kreatywną przestrzeń do pracy. Ponadto ścianka wspinaczkowa, elektryczny gokart i stół do piłkarzyków, które mamy w biurze, stanowią świetną odskocznię od codziennych obowiązków – uzupełnia Paweł Rychlik.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Mazda Mirai Motors Challange 2018

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3