MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Bytomiu działa jeden z dwóch najnowocześniejszych fotoradarów w Polsce. Co potrafi? Całkiem sporo!

Grzegorz Olma
Grzegorz Olma
W Bytomiu na ul. Wrocławskiej działa jeden z dwóch najnowocześniejszych fotoradarów w Polsce.
W Bytomiu na ul. Wrocławskiej działa jeden z dwóch najnowocześniejszych fotoradarów w Polsce. Fot. Jenoptik
Przy ulicy Wrocławskiej w Bytomiu fotoradar stoi niemal od zawsze. Lokalni kierowcy przyzwyczaili się już do jego obecności i dojeżdżając w pobliże zdejmują nogę z gazu. Jak się okazuje, samo dostosowanie prędkości do obowiązujących przepisów może być niewystarczające. Od pewnego czasu znajduje się jeden z dwóch najnowocześniejszych fotoradarów w Polsce – TraffiStar SR390. Drugi taki model kontroluje kierowców w Warszawie.

Fotoradar TraffiStar SR390

Fotoradar ustawiony w Bytomiu należy do najnowszej generacji tego typu urządzeń. Nie tylko mierzy prędkość przejeżdżających pojazdów i utrwala na zdjęciach, te które przekraczają określoną jej wartość, ale posiada szereg innych możliwości.
Co robi TraffiStar:

  • prowadzi pomiar prędkości pojazdów na czterech pasach jednocześnie;
  • monitoruje przejazdy na czerwonym świetle;
  • monitoruje okolice przejść dla pieszych i sprawdza, czy kierowcy ustępują pierwszeństwa pieszym;
  • monitoruje skrzyżowania i rejestruje kierowców łamiących zakazy zawracania czy skrętu;
  • monitoruje skrzyżowania z tzw. zieloną strzałką i rejestruje kierowców, którzy nie zatrzymują się przed skrętem.

W charakterystyce urządzenia można znaleźć dodatkowe funkcje:

  • czytelność twarzy kierowcy i tablic rejestracyjnych ANPR (Automatic License Plate Recognition) na poziomie  nie mniejszym niż 98 % w porze nocnej jak i dziennej
  • może być wykorzystany w wersji stacjonarnej na maszcie lub w wersji mobilnej w pojeździe lub na statywie.
  • opcjonalnie dostępne są drugie zdjęcia, wideo lub sekwencje z technologią ANPR
  • pozwala na konfigurację alternatywnych ograniczeń prędkości, uwzględniających pasy ruchu, czas oraz klasy pojazdów.
  • zaprojektowany z myślą o minimalizacji aktów wandalizmu.

Za tak szerokie możliwości niewielkiego sprzętu, który waży nieco ponad 7 kilogramów, trzeba sporo zapłacić. Jedno urządzenie jest wyceniane na 212 tys. zł.

Ponad pół tysiąca fotoradarów

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) odpowiada za wszystkie fotoradary w Polsce, ma w swoim arsenale ponad 580 urządzeń stacjonarnych. W tej liczbie kryją się i fotoradary a także systemy monitorujące przejazdy na czerwonym świetle oraz urządzenia, które potrafią robić i jedno, i drugie jednocześnie.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera