Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Dąbrowie Górniczej budują drogi, ronda, tunele, centrum przesiadkowe. Są utrudnienia dla kierowców, ale po Sobieskiego jedzie się łatwiej

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
W Dąbrowie Górniczej trwa komunikacyjna rewolucja. Powstają nowe drogi, ronda, tunel pod torami kolejowymi oraz centrum przesiadkowe Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W Dąbrowie Górniczej trwa komunikacyjna rewolucja. Powstają nowe drogi, ronda, tunel pod torami kolejowymi oraz centrum przesiadkowe Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak
W Dąbrowie Górniczej nie warto jeździć na pamięć. Od poniedziałku 25 stycznia nie przejedziemy już przez przejazd na ulicy Konopnickiej, za to nieco łatwiej kierowcy poruszają się po ul. Sobieskiego, gdzie został otwarty jeden pas w kierunki Będzina. W ogóle miasto to dziś jeden wielki plac budowy, a kiedy rozpoczną się prace przy drugim centrum przesiadkowym w dzielnicy Gołonóg oraz wymiana torowiska tramwajowego, to dopiero trzeba będzie mieć się na baczności. No, ale musi być gorzej, żeby potem mogło być lepiej.

Jak widać na zdjęciach prace, pomimo zimy, postępują dość szybko. Cała inwestycja związana z budową nowego układu komunikacyjnego w mieście oraz nowego centrum przesiadkowego przy dworcu PKP w śródmieściu rozpoczęła się od zmian na ulicy Sobieskiego.

To właśnie tam powstaje ogromne rondo oraz nowa droga prowadząca do centrum przesiadkowego oraz śródmieścia za Hutą Bankową. Od 25 stycznia ekipy budowlane zmieniły tam organizację ruchu, dzięki czemu w obu kierunkach (do Będzina i centrum Dąbrowy Górniczej) jedziemy dziś po jednym pasie.

Sporo dzieje się także po drugiej stronie linii kolejowej, dzielącej miasto na dwie części. Od strony ulicy Limanowskiego powstaje nowa droga, prowadząca do mającego powstać u zbiegu ulic Robotniczej i Braci Pękalskich. Dzięki temu po wyjechaniu z tunelu, jaki powstanie pod torami kolejowymi, będziemy mogli skierować się tędy bezpośrednio w stronę Parku Zielona, Pogorii IV cz też będzińskiej Łagiszy. Ominiemy więc kłopotliwy czasem, wąski skręt w ul. Robotniczą, którym trzeba jechać dziś.

Nie przeocz

Najważniejsza dziś zmiana dla kierowców to zamknięcie przejazdu na ul. Konopnickiej. Nadal mogą z niego korzystać piesi i rowerzyści. W czasie zamknięcia prowadzone będą roboty związane z budową tunelu pieszo-rowerowego pod torami, który zastąpi przejazd.

Prace mają potrwać do czerwca. Po ich zakończeniu przywrócony zostanie normalny ruch. Podczas zamknięcia kierowcy chcący przejechać przez tory, będą musieli korzystać z objazdów. Objazd do ulic Konopnickiej i Limanowskiego prowadzony będzie ulicami: Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Graniczną i Łączącą. Objazd w kierunku ul. Królowej Jadwigi prowadzony będzie analogicznie w drugą stronę.

Zobacz koniecznie

Budowa centrum przesiadkowego i przebudowa układu drogowego w śródmieściu to jedna z kluczowych inwestycji w Dąbrowie Górniczej. Realizowana jest przy wsparciu sporych środków zewnętrznych, pozyskanych przez miasto. Łącznie to ponad 82,5 mln zł. Efekt, który ma być widoczny do końca marca 2023 r., da sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom. Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście.

W ramach inwestycji powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego – łącznie na 375 miejsc; tunel drogowy łączący te ulice; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; tunel pieszo-rowerowy w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Modernizowane jest także torowisko w rejonie stacji kolejowej, gdzie aktualnie pociągi poruszają się jednym torem.

Za 229 mln zł, zadanie wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie prowadzone jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A.

Musisz to wiedzieć

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera