MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Gliwicach nie będzie rowerów miejskich - oferty złożone w przetargu były zbyt wysokie. Miasto dołączy do systemu Roweru Metropolitalnego

OPRAC.:
Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
Gliwicki Rower Miejski nie będzie uruchomiony w 2023 r. - koszty byłyby wyższe, niż zakładano
Gliwicki Rower Miejski nie będzie uruchomiony w 2023 r. - koszty byłyby wyższe, niż zakładano Paweł Kurczonek / Polska Press
Zakończono przetarg na organizację Gliwickiego Roweru Miejskiego. Z powodu zbyt wysokich cen nie wybrano żadnej oferty. Oznacza to, że w Gliwicach nie będzie systemu wypożyczalni jednośladów w 2013 r. - Na wypożyczalnie rowerów trzeba będzie poczekać do czasu uruchomienia Roweru Metropolitalnego – informuje Urząd Miejski. A to nastąpi w bliżej nieokreślonej przyszłości.

Gliwice bez rowerów miejskich w 2023 r.

Miasto zabezpieczyło przeszło 1 mln zł na obsługę Gliwickiego Roweru Miejskiego w 2023 roku. Najtańsza z ofert złożonych w przetargu była wyższa o prawie 370 tys. zł, niż zakładano. Pozostałe były jeszcze droższe. Z tego powodu podjęto decyzję o rezygnacji z uruchomienia miejskich wypożyczalni rowerów.

- W trudnej sytuacji finansowej, w której znalazły się obecnie wszystkie samorządy w Polsce, Gliwice nie mogą sobie pozwolić na dalsze dokładanie do systemu. Zresztą nie tylko Gliwice – ze względu na wysokie koszty, rower miejski zniknął też między innymi z Bielska-Białej, Kalisza, Poznania czy Rybnika – relacjonuje Urząd Miejski.

Jak informują urzędnicy, w ubiegłym roku wpływy do miejskiej kasy z Gliwickiego Roweru Miejskiego wyniosły 67 tys. zł. Stanowi to zaledwie 6 proc. kwoty wydanej na utrzymanie systemu. Jednocześnie władze miasta podkreślają, że system miejskich wypożyczalni rowerów z pewnością miał wpływ na wzrost zainteresowania tą ekologiczną formą transportu.

- Dlatego miasto nie przestanie wspierać finansowo rozwoju transportu rowerowego. Pieniądze, które miały zostać przeznaczone na Gliwicki Rower Miejski w 2023 roku, zostaną przeznaczone na kolejne inwestycje i remonty infrastruktury rowerowej – zapewnia miasto.

Aktualnie w Gliwicach istnieje sieć tras i dróg rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych liczących łącznie ponad 126 km długości. Miasto zapewnia, że dołączą do nich kolejne. Plany zakładają budowę tras rowerowych w różnych częściach Gliwic. Planowane inwestycje obejmują nowe odcinki między innymi przy ul. Toszeckiej, ul. Strzelców Bytomskich i ul. Portowej, między ul. Jesienną a Wschodnią, a także wzdłuż obwodnicy zachodniej.

- Projektowane będą także kolejne trasy rowerowe np. z Gliwic do Pyskowic i Gierałtowic oraz kolejne odcinki trasy rowerowej w śladzie kolejki wąskotorowej. Również przyszły Park Południowy w rejonie ul. Rybnickiej będzie uwzględniał potrzeby rowerzystów – informuje Urząd Miejski.

Choć Gliwicki Rower Miejski nie zacznie działać w 2023 r., miasto nie zamierza całkowicie zrezygnować z systemu wypożyczalni. Władze zapewniają, że Gliwice przystąpią do systemu Roweru Metropolitalnego. Postępowanie prowadzone jest przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię, a termin uruchomienia systemu nie jest jeszcze znany.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Euro 2024: STUDIO-EURO ODC-3 PRZED MECZEM POLSKA - AUSTRIA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni