W jaki sposób skutecznie motywować pracowników?

MOKR
Nowocześni pracodawcy pamiętają o ważnej zasadzie: zgrany zespół jest największą wartością firmy
Nowocześni pracodawcy pamiętają o ważnej zasadzie: zgrany zespół jest największą wartością firmy FOT. mat. prasowe
Pakiet sportowy i prywatna opieka medyczna nie wystarczają? Wiele firm szuka nowych pomysłów, by skutecznie budować zaangażowanie swoich specjalistów. Na najlepszych pracowników polskich firm czekają nawet podróże zagraniczne jako dodatkowe wynagrodzenie.

Młodzi ludzie na rynku pracy doskonale wiedzą, gdzie i w jakich warunkach chcą pracować. Agencja Antal w kwietniu 2017 r. opublikowała raport, który pokazuje, że dla poszukujących zatrudnienia liczy się renoma firmy, informacje o niej w internecie, ale jednocześnie jej innowacyjność i to, co oferuje pracownikom. Prywatna opieka medyczna lub pakiety sportowe dla wielu są już standardem, dlatego pracodawcy tworzą benefity, które mają przyczynić się do budowy zaufanego zespołu pracowników.

Vouchery, opłacanie studiów rozszerzających kompetencje specjalistów, wewnętrzne szkolenia na prośbę zespołu, a nawet dofinansowanie kursu prawa jazdy to benefity, które mogą przyczynić się do zmniejszenia rotacji pracowników. Jednocześnie to właśnie one w ogłoszeniach o pracę przykuwają uwagę kandydatów. Pakiet socjalny, nie tylko w korporacjach, jest już obowiązkowym punktem, razem z odpowiednią umową.

– O sukcesie systemów motywacyjnych możemy mówić, jeśli są one planowane na podstawie informacji zwrotnej pracowników. Chodzi tu o obserwacje i reakcje ludzi na benefity. Dzięki temu pracodawca jest w stanie reagować i odpowiednio dobierać rozwiązania. To ważne szczególnie w branży sprzedażowej, gdzie systemy motywacyjne mają za zadanie pobudzenie ludzi do działania. Gdy co roku system motywacyjny ulega modyfikacji to ludzie czują dynamikę firmy – wyjaśnia Marta Sewerynek-Otwinowska, dyrektor Działu Analiz Futuro Finance, firmy rozwijającej nowoczesny model motywacji doradców finansowych. Pracownicy każdej branży potrzebują innych nagród ze względu na specyfikę zadań. Dla handlowców znaczenie ma to, jak zostaną docenieni za wysiłek, więc obowiązkowo należy przedstawić im konkretny i czytelny model wynagradzania, ustalenie planu prowizji i realnych prognoz popytu. Pracownicy działów sprzedaży doceniają klarowną ścieżkę rozwoju, czyli szansę na szkolenia, kursy i studia.

Z kolei innowacyjność pracodawcy, której poszukują młodzi Polacy, kryje się także pod słowem incentive. Oznacza ono motywację poprzez podróże. Pracownicy, których zadaniem jest realizowanie celów sprzedażowych firmy, mogą liczyć na atrakcyjne nagrody. Egzotyczne wyjazdy organizują już nie tylko zagraniczni, ale również polscy pracodawcy.

Nowocześni pracodawcy pamiętają o ważnej zasadzie: zgrany zespół jest największą wartością firmy. Słuchając głosu pracowników, można stworzyć zdrową i przyjazną atmosferę pracy. Dla jednych motywacją są wycieczki dla innych bony do sklepu odzieżowego. Ważne jest, aby obserwować pracowników i ich zaangażowanie w realizację celów. Dobrym rozwiązaniem jest opracowanie systemu motywacyjnego na początku roku, aby pracownicy widzieli możliwości zdobywania benefitów przez dwanaście miesięcy. Liczy się określnie jasnych reguł, według których każdy ma możliwość zdobycia benefitu.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
patii

Jak robisz to co lubisz, to dodatkowe motywacje są zbędne. Przynajmniej tego się trzymam, kurcze od października zaczynam studia, zapisałam się w ostatniej chwili i tak się stresuję... trzymajcie kciuki za świeżaka z WSB! :D

Dodaj ogłoszenie