W Jaworznie chcą mieć tramwaje! Od razu dwie linie

    W Jaworznie chcą mieć tramwaje! Od razu dwie linie

    Anna Zielonka

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Jaworzno chce mieć tramwaje! W niektórych miastach likwiduje się linie tramwajowe, a w Jaworznie chcą dopiero zbudować torowiska. Wszystko przyjazne środowisku.
    W niektórych miastach likwiduje się tramwaje, bo ich utrzymanie jest nieopłacalne. W Jaworznie przeciwnie?

    W niektórych miastach likwiduje się tramwaje, bo ich utrzymanie jest nieopłacalne. W Jaworznie przeciwnie? ©Łukasz Klimaniec

    Linia tramwajowa w Jaworznie, a nawet dwie? Podobno to nie żart! Jak informuje nas Tomasz Tosza z jaworznickiego Urzędu Miejskiego, w mieście mają zostać zbudowane tramwajowe torowiska. Pieniądze na ten cel mogłyby pochodzić z unijnej dotacji z Programu Operacyjnego Infrastruktura Środowiska na lata 2014-2020. Jaworzno stara o dofinansowanie w konkursie na podział środków. Inwestycja ma kosztować 290 mln złotych.

    - Powstaną dwie linie tramwajowe. Pierwsza będzie wiodła z osiedla Skałka do Dąbrowy Narodowa. Druga to linia obsługująca trasę centrum-dworzec w Szczakowej - informuje Tomasz Tosza. - Przez Niedzieliska będzie przebiegać ta druga - dodaje.

    Linia przez śródmieście nie pobiegnie przez główną, świeżo wyremontowaną ulicę Grunwaldzką, tylko serpentyną od Skałki, wzdłuż Trasy Śródmiejskiej, przecinając Centrum, ulicą Paderewskiego, przez Pechnik, przecinając Trasę Śródmiejską na Podłęże, wzdłuż parku, obok Urzędu Skarbowego, przez ul. Grunwaldzką na wysokości ul. Szczakowskiej i wzdłuż parku w głąb Osiedla Stałego aż do Dąbrowy Narodowej.

    Z kolei linia centrum-Szczakowa pobiegnie trasą dawnej kolei, przez Gigant i Niedzieliska. Mieszkańcy pytają "jak to?, to po co było rozbierać wiadukty?". Urzędnicy mówią, że te stare były w fatalnym stanie. Powstaną więc nowe obiekty.
    Kolejne pytanie jaworznian jest o to, dlaczego Jaworzno chce budować linie tramwajowe, skoro w innych miastach są likwidowane (w Gliwicach zlikwidowano całą sieć, bo miasto doszło do wniosku, że remont torowisk i opłaty za tramwaje wpłacane do KZK GOP-u są zbyt wysokie).
    1 »

    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (9)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    TRAMWAJ - BURAK

    szczaw (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    A MOŻE BY TAK raz na zawsze WYREMONTOWAĆ ul. SZczakowską po DWA PASY w kierunku.
    A za tramwaj do Szczakowy - pomysłodawcy KARNY BURAK na CZOŁO.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dobre

    MichDem (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Mam tylko nadzieję, że jak będą to budować, to zachowają zgodność z torami w Tramwajach Śląskich, gdyby obie sieci miały się połączyć (co się pewnie stanie).

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ezop

    Baju, baju, chyba czołg mi jedzie.... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Idą wybory, idą wybory... tak więc wciskamy baje

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Chcemy Tramwaje

    jaworzno (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

    Dobra decyzja. Czas isc w kierunku cywilizowanym.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Szaleństwo

    Mariash (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    O ile linia Skałka-Dąbrowa mogłaby się ewentualnie obronić,to za chińskiego boga nie widzę takiej możliwości dla linii do Szczakowej,poprowadzonej starym szlakiem kolejowym,czyli przez totalne...rozwiń całość

    O ile linia Skałka-Dąbrowa mogłaby się ewentualnie obronić,to za chińskiego boga nie widzę takiej możliwości dla linii do Szczakowej,poprowadzonej starym szlakiem kolejowym,czyli przez totalne zadu*ie! Kto tamtędy będzie jeździł?
    I te koszty-300 autobusów by za to kupił i utrzymał przez lata całe!
    Jak to w"Misiu"powiedzieli:"...prawdziwe interesy robi sie na wielkich,słomianych inwestycjach..."
    Kilku swoich się na boku pożywi,a miliony w błoto!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    niezły żart

    greg (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Trasą o której mówi Tosza przejazd będzie dłuższy niż autobusem, koszt utrzymania lini tramwajowej, taboru, przyjęcie nowych pracowników itp to są koszty które przewyższają rocznie kilkuletnie...rozwiń całość

    Trasą o której mówi Tosza przejazd będzie dłuższy niż autobusem, koszt utrzymania lini tramwajowej, taboru, przyjęcie nowych pracowników itp to są koszty które przewyższają rocznie kilkuletnie dopłaty do komunikacji miejskiej w Jaworznie. Już dziś autobusy nie jeżdżą przepełnione na tej trasie. Co do autobusów i wymiany taboru też jest zabawne bo kilka lat temu 70% taboru zostało wymienione za unijną kasę. Wszystko to jest przedwczesnym żartem primaaprilisowym.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    całe szczęście, że nie przepełnione

    jaja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    bo w przeciwnym razie w koncu kupiłabym sobie samochód.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwaje

    adi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    W Jaworznie wszystko jest na opak bo jak wyjasnic ze wszedzie buduja ronda a w Jaworznie na Osiedlu Stalym bylo ale urzednicy zamienili je na skrzyzowanie ze swiatlami


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    uzupełnienie

    Mariash (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Dodajmy jeszcze:
    Które to skrzyżowanie i światła nie sprawdzają się w ogóle i to,co tam się wyprawia w godzinach szczytu woła o pomstę do nieba!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    DZ poleca

    Wideo