Ogólnopolska kampania promująca województwo śląskie przygotowana na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego przez Grupę Eskadra oraz domy mediowe U2 Media i Metropolis objęła m.in. telewizję, radio, outdoor, prasę, internet, marketing bezpośredni oraz interaktywny konkurs na amatorskie filmy video. Trwała od 23 marca do 7 maja 2009 roku i miała na celu przede wszystkim przewartościowanie wizerunku Śląskiego, uświadomienie jego realnych atutów oraz kształtowanie wizerunku Śląskiego jako regionu atrakcyjnego turystycznie. Badania zlecone przez Urząd Marszałkowski miały na celu rozpoznanie skuteczności i efektywności kampanii oraz wykorzystanie ich wyników przy wdrażaniu kolejnych kampanii kreujących markę Śląskie.
66 proc. badanych osób, które zapamiętały kampanię promocyjną Śląskiego deklaruje, że skorzysta w przyszłości z oferty turystycznej tego regionu. Wywarła istotny wpływ na poprawę ogólnego wizerunku województwa. W jej wyniku odsetek osób, którym raczej dobrze lub zdecydowanie dobrze kojarzy się Śląskie wzrósł z 50 proc. do 64 proc. Znacznie wzrósł odsetek osób uważających, że Śląskie to region przyjazny, nowoczesny, atrakcyjny turystycznie, bezpieczny i ładny. Jednocześnie bardzo zmniejszyła się liczba tych, którzy oceniają, że Śląskie jest zdegradowane ekologicznie, brudne, nieatrakcyjne turystycznie i niebezpieczne.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?