W finale Deadline24 rywalizuje 90 uczestników z całego świata, w tym pochodzący z Polski, USA, Rosji czy RPA. Konkurs polega na rozwiązaniu trzech zadań algorytmicznych w ciągu 24 godzin. Zadania osadzono w fabule, gdzie głównymi bohaterami są podbijające wszechświat „żukoskoczki”.
Motywem przewodnim maratonu Deadline24 jest algorytmika.
– Google Now, Cortana, Siri, Amazon Echo, Google Home, IBM Watson, Tesla, rozpoznawanie trendów na Facebooku, wyszukiwarka Google… Nie trzeba wymieniać dalej, by mieć pewność, że otacza nas morze algorytmów, które wpływają na nasze życie. To oczywiście przykłady z życia nas, konsumentów, ale przecież przemysł także z nich korzysta. Np. marszrutyzacja w okienkach czasowych jest bardzo ważna dla firm logistycznych – mówi Marcin Ćwięk, szef zespołu inżynierów przygotowujących zadania.
Organizatorem wydarzenia jest gliwicka firma Future Processing, która zajmuje się tworzeniem oprogramowania dla przemysłu.
– Algorytmy już zmieniły nasze życie na lepsze, nawet jeśli nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę. To fascynujące narzędzie, którego skalę zastosowań ogranicza jedynie ludzka wyobraźnia. Takie konkursy jak Deadline24 organizujemy po to, aby te ograniczenia przełamywać – mówi Elżbieta Barczyk, szefowa zespołu Events Future Processing, odpowiedzialnego za przygotowywanie maratonu.
– Dzięki temu, że dzielimy się wiedzą z innymi, nasz maraton przyciąga miłośników informatyki z całego świata. Wysoki poziom trudności zadań konkursowych, które później omawiane są na konferencjach naukowych, doskonała atmosfera oraz szczera chęć doskonalenia rzeczywistości to magnes na najlepszych inżynierów z całego świata – dodaje.
ZOBACZCIE FILM: INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju (20 kwietnia)
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?