Na cenę biletu składają się: taryfy lub stawki lotnicze, podatki, opłaty lotniskowe oraz inne dopłaty. Z doświadczenia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że przewoźnicy nie zawsze rzetelnie informują o należnościach, które pasażerowie zobowiązani są ponieść. Problem dotyczy zwłaszcza ofert promocyjnych.
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady, każdy przewoźnik musi rzetelnie podawać ostateczną cenę biletu, która musi uwzględniać wysokość taryfy, stawki lotniczej, wszystkich podatków oraz dopłat znanych w chwili prezentowania oferty. Konsumenci mają prawo oczekiwać wyszczególnienia rodzajów opłat oraz podania im ostatecznej ceny już na etapie rezerwacji, a także wyraźnej, przejrzystej i jednoznacznej informacji o wszystkich dopłatach.
Nim kupimy bilet lotniczy, warto porównać oferty kilku przewoźników, zwracając uwagę na opłaty dodatkowe, np. za płatność kartą kredytową, nadbagaż itp. Każdy z przewoźników może mieć inne zasady zwrotu biletu w przypadku rezygnacji z usługi.
Dlatego należy dokładnie się z nimi zapoznać. Przypadki naruszeń przez przewoźników lotniczych przepisów można zgłaszać do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (e-mail: [email protected]).
*BURZOWA MAPA POLSKI ONLINE Gdzie jest burza i przygotuj się [RADAR BURZOWY]
*Tak wygląda certyfikowany dom pasywny w Bielsku-Białej. Ogrzewanie to tylko 400 zł rocznie
*Przepisy drogowe od 18 maja 2015: 50 km/h + odebranie prawa jazdy
*Samochód staranował w przystanek w Chorzowie. Kobieta w szpitalu
*Śląsk Plus. Górny Śląsk jest piękny ZDJĘCIA INTERAKTYWNE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?