Wiadukt nad DK86 w Katowicach częściowo rozebrany WIDEO Pierwsza operacja zakończona sukcesem

Marcin Twaróg
Marcin Twaróg
Zaktualizowano 
Rozbiórka przęsła wiaduktu w Katowicach zakończona Marcin Twaróg
Wiadukt nad DK86 w Katowicach został częściowo rozebrany w nocy z 9 na 10 listopada. Ekipy inżynierów zdemontowały przęsło na trasie w kierunku Katowic. Przez godzinę ruch był wstrzymany i poprowadzony objazdami. Operacja zakończyła się sukcesem. Ale to nie koniec całego przedsięwzięcia. Całość ma się zakończyć dopiero w grudniu. Do tego czasu jeszcze kilka razy czeka nas podobna operacja inżynierska.

DK86 to aleja Roździeńskiego, czyli trasa łącząca Katowice z Sosnowcem. Każdej doby przejeżdża nią ponad 100 tys. aut. Droga była zamknięta od Sosnowca do Katowic przez godzinę. Kładka znajduje się za sklepami IKEA i Agata. Prace prowadzone były w nocy w godzinach od północy do 5. nad ranem (10 listopada 2016).

To pierwszy etap demontażu 2 z 4 przęseł obiektu. Pozostałe 2 przęsła będą demontowane także nocą, ale w nocy ze środy na czwartek, 16 na 17 listopada 2016. Wówczas może być zamknięta trasa z Katowice w stronę Sosnowca.

Uwaga! Powyższy plan uzależniony jest od wystąpienia sprzyjających warunków atmosferycznych.
W całości kładka nad Roździeńskiego zostanie zlikwidowana do 15 grudnia 2016 r.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
Darek

Brawa dla BANIMEXU

j
jo

to był wiadukt praktycznie nie wyeksploatowany - służył kolei kilkanaście lat. Był solidny. Oczywiście trzeba było robić przeglądy i o niego dbać ale finalnie pewnie raz na kilka lat. Sosnowiec kilka km dalej tak to zrobił ( z dużo większym wiaduktem nad DK 86- i nie sądzę że finanse tego miasta i podatników ucierpiały - widać wyszli z innego (rozsądnego ) założenia, że jednak warto.

j
jo

wiadukt można było oddać Katowicom za nic 16 lat temu. koszt budowy nowej ścieżki przekroczy znacznie koszty dbania o wiadukt i wysypania żwirem części szlaku kolejowego . Myślenie pana jako zatroskanego podatnika jest głupie - zważywszy na to jakie mądre wydatki mamy z magistratu (np. koncert ich 3 za 400 tys.przerost zatrudnienia w UM i wiele innych, ) Lepiej niech zatroskany troszczy się o durnie wyrzucane w błoto pieniądze niż o to co było by tańsze, rozsądniejsze i mogło służyć nam wszystkim. Jeżeli nie był pan w tym rejonie nie wie jak ten szlak prowadził to NIC pan nie wie a tylko się panu wydaje.

Z
Zatroskany Podatnik

Oczywiście że sukces. Koszt remontu tego wiaduktu, zmiany na ścieżkę a później utrzymania byłby kosmiczny! I bezsensowny, bo ścieżka rowerowa przebiega 20 metrów dalej!
A pieniądze w budżecie miasta nie biorą się z powietrza tylko n naszych podatków, więc trzeba dziękować że miasto nie podjęło tak głupiej i kosztownej decyzji.

K
Kasia

ale pewnie nie byliście zainteresowani tematem - pisały o tym inne media. Kiepskie dziennikarstwo
śląski oficer rowerowy
APEL

Apeluję! - czyli taki list otwarty do włodarzy naszych miast i miasteczek.

Z ogromnym niepokojem obserwuję bezmyślną dewastację dawnej infrastruktury kolejowej na terenie miast województwa śląskiego. Jest to dla mnie tym bardziej niezrozumiałe, że od niemal roku samorządy terenowe wiedzą o planach wykorzystania nieczynnych tras kolejowych dla ruchu rowerowego w ramach projektu Velo Silesia.
Władze gmin zapewniają, że rower ma odgrywać coraz ważniejszą rolę w systemie komunikacyjnym, a na rozwój infrastruktury rowerowej przeznaczają coraz większe kwoty, często wyrażane w milionach złotych. Równocześnie dewastowana jest dawna infrastruktura kolejowa, tworzona na Śląsku od ponad stu lat na potrzeby przemysłu, która dziś nieużywana, doskonale nadaje się na stworzenie rowerowego systemu komunikacyjnego. Tylko w tym roku zniszczono wiadukty kolejowe w Chorzowie, Sosnowcu, Jastrzębiu, Katowicach… Właśnie rozpoczynają się przygotowania do kolejnej rozbiórki – tym razem pod młot pójdzie wiadukt dawnej kolejki wąskotorowej nad drogą S86 w Katowicach. Wiadukt nad jedną z najruchliwszych arterii komunikacyjnych miasta i regionu, leżący na trasie, która mogłaby stać się najważniejszą drogą rowerową Aglomeracji, łączącą miasta od Sosnowca po Piekary Śląskie!
Na terenie województwa śląskiego znajduje się prawie 1000 (tysiąc) kilometrów nieczynnych tras kolejowych od Kłobucka na północy po Cieszyn na południu i Racibórz na zachodzie. W ramach projektu Velo Silesia, szczegółowym audytem objęto 280 km z tych tras. Do końca roku będziemy znali jego wyniki. Jednak już teraz można z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że realizacja projektu w przyszłości będzie mogła mieć miejsce tylko wtedy, gdy zachowana zostanie ciągłość dawnych torowisk. Każdy zniszczony wiadukt czy most przekreśla realizację takiego zadania, gdyż koszty odtworzenia brakujących obiektów podniosą wielokrotnie koszt całej inwestycji.
Od decyzji jakie podejmujemy dziś, zależeć będzie czy za parę lat będziemy regionem z nowoczesnym systemem komunikacyjnym, którego rower będzie jednym z ważnych elementów, czy ugrzęźniemy na dobre w korkach. Czy potrafimy wykorzystać potencjał województwa i jego postindustrialną infrastrukturę transportową, czy na zawsze pozostaniemy czarną (dosłownie) dziurą na mapie Europy.
Jeszcze nie jest za późno, choć jest to ostatni dzwonek. Apeluję! Opamiętajcie się! Zatrzymajcie bezmyślne niszczenie dawnej infrastruktury kolejowej!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3