Wiem co jem! Wszystko o odżywianiu dobrym dla zdrowia

    Wiem co jem! Wszystko o odżywianiu dobrym dla zdrowia

    Agnieszka Zielińska

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Zapis redakcyjnego czatu z prof. dr hab. n. med Barbarą Zahorską-Markiewicz, lekarzem specjalistą w zakresie chorób wewnętrznych i zdrowia publicznego, prezesem Polskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością
    Gościmy dziś prof. dr hab. n. med Barbarę Zahorską-Markiewicz, lekarza specjalistę w zakresie chorób wewnętrznych i zdrowia publicznego, panią prezes Polskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością, członkinię grupy Europejskich Specjalistów Leczenia Otyłości. W Śląskiej Akademii Medycznej (dziś uniwersytecie medycznym) pracowała od ukończenia studiów, uzyskując kolejno stopnie naukowe doktora, docenta i tytuł profesora

    Moderator: Witamy na czacie prof. Barbarę Zahorską-Markiewicz
    Prof._B._Zahorska-Markiewicz: Witam wszystkich internautów.

    fla42: kiedy mamy nadwagę - jaki jest stosunek wzrostu do wagi?
    Prof._B._Zahorska-Markiewicz: Najlepiej obliczyć tzw. wskaźnik masy ciała BMI, który liczymy dzieląc masę ciała w kilogramach przez wzrost w m2. Norma do 25, miedzy 25 a 30 nadwaga. Powyżej 30 otyłość.

    ~bill: Jaka jest prawidłowa waga dla kogoś, kto uprawia czynnie kulturystykę?
    Prof._B._Zahorska-Markiewicz: To zależy od wzrostu i składu ciała - ilości masy mięśniowej.

    ~krysia: jeżeli moja córeczka (10 lat) zjada obiad w szkole i w domu, ma zawsze straszny apety, widać już u niej nadwagę. co robić?
    Prof._B._Zahorska-Markiewicz: Zwiększyć aktywność fizyczna a w diecie dawac duzo jarzyn a wylaczyc słodycze i słodkie płyny.

    ~bill: O której godzinie najpóźniej powinniśmy spożywać ostatni posiłek dnia?
    Prof._B._Zahorska-Markiewicz: Zależy od trybu życia i o której godzinie kładziemy się spać. Przeciętnie ok. 19.00.

    ~jolka39: czy to prawda że aby posiłek został lepiej strawiony -winniśmy potrawy jeść osobno, np. wpierw surówkę, potem mięso...
    Prof._B._Zahorska-Markiewicz: Nie ma wielkiego wpływu łączenie pokarmów. Ważna jest regularność żywienia.
    1 3 4 5 »

    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    POMÓŻCIE MI WSPIERAŚ PROJEK GŁOSUJCIE NA NIEGO

    DAMIAN (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 116 / 79

    http://www.winiary.pl/jedzsmacznieizdrowo/konkurs/filmy/film/?numer=46
    OTO STRONA O DOBRYM ODRZYWIANIU SIĘ GŁOSUJCIE

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    DZ poleca

    Wideo