Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wkrótce nie weźmiemy wózka w sklepie bez aplikacji? Wszystkiemu winne płatności bezgotówkowe

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
W sieci Biedronka do dyspozycji klientów są 3 rodzaje wózków i koszyków na zakupy.
W sieci Biedronka do dyspozycji klientów są 3 rodzaje wózków i koszyków na zakupy. materiały prasowe sieci Biedronka
Odblokowanie wózka w supermarkecie nie jest łatwe, jeśli nie mamy przy sobie monet. Może się okazać, że będziemy musieli w takiej sytuacji skorzystać z innego wózka, który jest znacznie mniejszy i plastikowy. Nie wszystko można do niego zmieścić. Problem jest coraz popularniejszy, ponieważ Polacy nie noszą przy sobie gotówki i częściej wykorzystują płatności bezgotówkowe. Sprawdzamy, co planują Biedronka, Lidl, Aldi oraz Intermarche.

Spis treści

Płatności bezgotówkowe coraz popularniejsze. Co, jeżeli klient nie ma gotówki?

Supermarkety, które decyzją się na używanie wózków z zamkami depozytowymi na monety, mogą mieć pewność, że klient odprowadzi wózek chcąc odzyskać swoje 1, 2 lub 5 zł. Jednak klienci coraz częściej nie noszą ze sobą gotówki.

Jak podaje spidersweb.pl, produkująca wózki firma Wanzl pracuje nad zastąpieniem zamka na monety innym zamkiem otwieranym przez smartfony. Zamki miałyby być zintegrowane z aplikacjami supermarketów. Nie każdy klient może być jednak zainteresowany instalowaniem kolejnej aplikacji, która będzie zajmować miejsce w jego telefonie.

Wózek sklepowy na aplikację w Lidlu i Aldi. Czy możemy spodziewać się takich innowacji?

– W trosce o komfort naszych klientów, regularnie opracowujemy i wdrażamy nowoczesne rozwiązania, dzięki którym zakupy w sklepach Lidl Polska stają się prostsze oraz szybsze – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Jak zaznacza Lidl, do takich udogodnień zaliczają się np. kasy samoobsługowe.

Tradycyjne wózki zakupowe na monety sprawdzają się od lat. W tym momencie nie planujemy zastąpienia ich innymi modelami, obsługiwanymi za pośrednictwem aplikacji. Nie zmienia to faktu, że jako Lidl Polska jesteśmy otwarci na innowacje i systematycznie wdrażamy je w różnych obszarach związanych z naszą działalnością.

Lidl tym samym nie wyklucza, że z takiej możliwości kiedyś skorzysta. Podobnie sytuacja wygląda w Aldi.

– Nie pracujemy obecnie nad rozwiązaniem odblokowywania wózka zakupowego za pomocą smartfona i NFC lub aplikacji. Obserwujemy natomiast rosnący trend zakupów bezgotówkowych, co wiąże się z tym, że klienci nie noszą przy sobie monet niezbędnych do korzystania z wózków – napisała Luiza Urbańska, Specjalista ds. Komunikacji & PR ALDI Sp. z o.o.

Jak podkreśla Aldi, kierownictwo sieci jest świadome, że to dla klientów znaczące utrudnienie.

– Dlatego obecnie analizujemy możliwe rozwiązania, prowadzimy też konsultacje z naszymi partnerami i dostawcami. Na chwilę obecną nie wybraliśmy jeszcze rozwiązania, które widzielibyśmy jako najlepsze dla naszych klientów – podkreśla Luiza Urbańska z Aldi.

Zaznacza również, że trwają poszukiwania rozwiązania dostępnego dla wszystkich klientów, które będzie proste i wygodne w użyciu.

Aplikacja Biedronka z możliwością odblokowania wózka sklepowego?

W sieci Biedronka do dyspozycji klientów są 3 rodzaje wózków i koszyków na zakupy:

  • koszyki,
  • wózki plastikowe,
  • duże wózki metalowe zabezpieczane na monety.

– Na tę chwilę nie rozważamy wprowadzenia rozwiązań umożliwiających pobranie wózka na zakupy za pośrednictwem aplikacji – podkreśla Piotr Kosarzycki, dyrektor ds. zarządzania powierzchnią sprzedaży i merchandisingu w sieci Biedronka.

Intermarche chce dokonać analizy potencjału wózków na aplikację

– Aktualnie nie planujemy wdrożenia takiego rozwiązania w sklepach Intermarche. Chcemy natomiast dokonać analizy potencjału. Każde nowe rozwiązanie powinno stanowić korzyść dla użytkownika w tym wypadku klientów, a dla biznesu stanowić szansę na optymalizację tłumaczy Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej w Intermarche.

Zaznacza również, że handel dąży do prostoty oraz chętnie digitalizacji.

– Jeśli procesy cyfryzacji miałyby zagrozić funkcjonalności, to trzeba bardzo poważnie zastanowić się nad wdrożeniem nowinki. Należy do tego wkalkulować inwestycje we wdrożenie rozwiązania oraz energię w edukację klienta. Paradoksalnie najprostszym rozwiązaniem byłoby zrezygnować z jakiekolwiek formy blokowania wózków - tłumaczy Bartłomiej Tarłowski.

Podkreśla również, że ostateczne decyzje zostaną podjęte po przeprowadzeniu niezbędnych analiz.

Kaufland podkreśla, że priorytetem są wygoda, łatwość dostępu i wygoda do wózka

– Wdrażając nowoczesne rozwiązania technologiczne, priorytetowo traktujemy wygodę, łatwość dostępu, szybkość oraz bezpieczeństwo podczas zakupów. Konsumenci marketów Kaufland mogą korzystać z dużych wózków, które pobiera się przy użyciu monety lub specjalnego żetonu oraz z mniejszych koszyków na kółkach, które są dostępne dla klientów przy wejściu na halę sprzedaży – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Szewczyk zaznacza również, że na ten moment Kaufland nie planuje rozszerzać systemu obsługi wózków sklepowych, ale monitoruje trendy rynkowe i zmieniające się potrzeby konsumentów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wkrótce nie weźmiemy wózka w sklepie bez aplikacji? Wszystkiemu winne płatności bezgotówkowe - Strefa Biznesu