Wodzisław Śląski. Powiało Bareją w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu. Mieszkaniec nie mógł załatwić dwóch spraw, bo covid

Arkadiusz Biernat
Arkadiusz Biernat
W Wydziale Komunikacji i Transportu doszło d kuriozalnej sytuacji
W Wydziale Komunikacji i Transportu doszło d kuriozalnej sytuacji Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl.
Mieszkaniec powiatu wodzisławskiego chciał jednego dnia dokonać dwóch rejestracji w Wydziale Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śl. W urzędzie jedną sprawę załatwił, a przy drugiej... powiało Bareją. - Był wolny termin. Jednak usłyszałem, że ze względu na regulacje covidowe nie może być obsłużona ta sama osoba jednego dnia. Dowiedziałem się też, że w mojej sprawie mógłby ktoś inny przyjść z pełnomocnictwem... Absurd! - zgłasza mieszkaniec regionu. W Starostwie Powiatowym słyszymy, że do takiej sytuacji nie powinno dojść. Są też przeprosiny.

Termin jest, ale nie dla Pana... Czyli powiało Bareją w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śl.

To była kuriozalna sytuacja, która niektórym zapewne skojarzy się z filmami Stanisława Barei, odsłaniającymi absurdy otaczającej rzeczywistości. Do naszej redakcji zgłosił się mieszkaniec powiatu wodzisławskiego. Chciał załatwić dwie sprawy (rejestracje) w Wydziale Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śl. Zarezerwował termin i zgodnie z instrukcją przyszedł o umówionym czasie z przygotowanymi dokumentami.

Od razu dowiedział się, że dwóch spraw nie załatwi za jedną wizytą. Zdziwienie było duże, bo przecież ta sama osoba, przygotowane dokumenty, zdecydowanie ułatwiają i przyspieszają procedurę. Nie mniej to mieszkaniec musi uderzyć się w pierś, bo nie doczytał istniejącego komunikatu.

- Prosimy o umówienie jednej wizyty w jednej sprawie. Jeżeli zamierzają Państwo załatwić więcej niż jedną sprawę prosimy o kontakt telefoniczny – zostanie Państwu w miarę możliwości zaproponowana odpowiednia forma - czytamy na stronie Starostwa Powiatowego.

To jednak dopiero początek historii. Po chwili z pomocą przyszedł urzędnik, ale... nie wszystko było tak oczywiste, jakby mogło się wydawać.

- Usłyszałem, że owszem, jest wolny termin tego samego dnia, kilka godzin później. Od razu ucieszyłem się. Liczyłem, że wyskoczę na miasto, załatwię parę innych spraw, a potem wrócę. Radość nie trwała krótko. Po chwili usłyszałem, że ze względu na regulacje covidowe nie może zostać obsłużona ta sama osoba w ciągu jednego dnia. Ale to też jeszcze nie koniec. Dalej dowiedziałem się, że jest dla mnie szansa. Otóż, mogłem w mojej sprawie wysłać inną osobę z pełnomocnictwem... Absurd! - słyszymy.

I dodaje. - Jeżeli ze względu na COVID-19 ograniczamy kontakty, to lepiej że sprawy załatwi jedna i ta sama osoba niż dwie inne, bo przecież to zwiększa szansę zakażenia. Tym bardziej, że ja już odwiedziłem urząd. No cóż...

"To nie powinno mieć miejsca"

W sprawie skontaktowaliśmy się ze Starostwem Powiatowym w Wodzisławiu Śl.

- To nie powinno mieć miejsca. Przepraszamy za zaistniałą sytuację - mówi Magdalena Spandel z Biura Komunikacji Społecznej i Informacji w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śl.

Usłyszeliśmy, że w przypadku wolnego terminu nic nie stoi na przeszkodzie, aby obsłużyć w kolejnej sprawie tą samą osobę tego samego dnia. Na przyszłość do podobnego zdarzenia nie powinno więc już dojść. Jak słyszymy, na sytuację mogło mieć wpływ niedoświadczenie pracownika.

Nie przeocz

Dlaczego nie można było za pierwszym razem załatwić dwóch spraw? Urzędnicy tłumaczą to przyjętym porządkiem wizyt.

- Na każdą sprawę urzędnik ma określony czas realizacji. Każde odstępstwo i wydłużenie jednej wizyty może spowodować zaburzenia w całym porządku dnia, co z kolei może się przełożyć na przesunięcia w przyjęciach kolejnych mieszkańców. Szanując czas wszystkich przyjęliśmy zasadę, że umawiany termin dotyczy jednej sprawy. W przypadku chęci załatwienia więcej niż jednej sprawy prosimy o kontakt telefoniczny, co pozwoli ustalić najbliższy możliwy termin - słyszymy.

Zainteresowanie Wydziałem Komunikacji i Transportu jest ogromne. Dziennie rejestrowanych jest około 80 samochodów. Do tego dochodzą jeszcze sprawy związane z wydawaniem prawa jazdy, czy wpisami do dowodów rejestracyjnych.

Urzędnicy apelują, aby w sytuacji kiedy wiemy, że nie będziemy mogli stawić się w umówionym terminie, powiadomić urząd, co pozwoli uwolnić wizytę, a tym samym skrócić kolejkę oczekujących.

Zobacz koniecznie

Musisz to wiedzieć

TSUE na wojnie z Polską

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie