Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wodzisław: Zabiorą mieszkańcom e-bilety. Będą płacić więcej

Bartosz Wojsa
Bartosz Wojsa
Wodzisław: Zabiorą mieszkańcom e-bilety. Będą płacić więcej
Wodzisław: Zabiorą mieszkańcom e-bilety. Będą płacić więcej Arc.
Zarząd Międzygminnego Związku Komunikacyjnego zdecydował o dezaktywacji e-biletów, którymi posługują się mieszkańcy Wodzisławia Śląskiego. A to dlatego, że władze miasta nie chciały częściowo refundować kosztów, które generowali wodzisławianie. Teraz mieszkańcy będą musieli kupować bilety u kierowców, które są o wiele droższe.

Do końca 2012 roku Wodzisław Śląski był członkiem Międzygminnego Związku Komunikacyjnego i regularnie dofinansowywał komunikacje miejską dla swoich mieszkańców. Od blisko czterech lat tego nie robi i w efekcie część kosztów generowanych przez wodzisławian pokrywa dziesięć innych gmin, które w Związku ciągle działają.

Jak podkreślają w MZK, kilkakrotnie podejmowano próby dojścia do porozumienia, domagając się od władz Wodzisławia Śląskiego częściowej refundacji kosztów. Bez efektu.

- Interweniowaliśmy pisemnie, przekonywaliśmy władze miasta na sesjach Rady Miejskiej w Wodzisławiu, jednak nasze argumenty do prezydenta i miejscowych radnych nie docierały - mówi Daniel Wawrzyczek, przewodniczący MZK.

Pierwotna propozycja zakładała likwidację części przystanków na terenie Wodzisławia. Zrezygnowano z tego, ponieważ byłoby to utrudnieniem także dla mieszkańców gmin należących do Związku chociażby z Pszowa, Mszany czy Rydułtów.

- W tej sytuacji, po przeprowadzeniu analizy prawnej, Zarząd MZK podjął decyzję o dezaktywacji biletów okresowych (miesięcznych, dwutygodniowych i tygodniowych), którymi posługują się mieszkańcy Wodzisławia. Od stycznia przyszłego roku będą musieli oni kupić bilet u kierowcy, który jest znacznie droższy - wyjaśnia Daniel Wawrzyczek.

Rocznie na terenie Wodzisławia MZK realizuje ponad 500 tysięcy wozokilometrów (dwanaście linii, w tym linie: E-3 i 131). W pierwszej połowie tego roku wydano ponad 1600 e-biletów okresowych zarejestrowanych na mieszkańców Wodzisławia.

W MZK wyliczają, że koszty komunikacji na terenie tego miasta wynoszą rocznie ok. 2,5 mln zł. Dochód ze sprzedaży biletów okresowych to kwota ok. 300 tys. zł. - Biorąc pod uwagę fakt, że naszymi liniami na terenie Wodzisławiu podróżują nie tylko wodzisławianie, uważamy, że roczna dotacja powinna wynosić co najmniej 800 tys. zł - argumentuje Benedykt Lanuszny, dyrektor Biura MZK.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!