Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Wojny grafików” w sosnowieckiej Bibliosferze. Zwycięzcę wybiorą mieszkańcy miasta. Dochód z akcji trafi na cel charytatywny

Adam Tobojka
Adam Tobojka
Cały dochód z trzeciej edycji akcji przekazany zostanie na pomoc w utrzymaniu i konserwacji protez młodego sosnowieckiego muzyka, Igora Surmy. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Cały dochód z trzeciej edycji akcji przekazany zostanie na pomoc w utrzymaniu i konserwacji protez młodego sosnowieckiego muzyka, Igora Surmy. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Po raz trzeci w ramach akcji „Wojny grafików”, współorganizowanej przez sosnowiecką Bibliosferę w szranki stanęli sosnowieccy plastycy. Tak jak w przypadku poprzednich edycji, tak i tym razem dochód z akcji zostanie przekazany na cel charytatywny: tym razem będzie to utrzymanie i konserwacja protez młodego sosnowieckiego rapera, Igora Surmy.

„Wojny grafików” to współorganizowany przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Sosnowcu projekt artystyczny, którego celem jest popularyzacja sztuki i ukazanie, jak odmienne może być spojrzenie dwóch twórców na ten sam temat.

Jak wygląda pojedynek? W szranki stanęło dwóch sosnowieckich plastyków: Alicja Ludwichowska, na co dzień graficzka pracująca w Zagłębiowskiej Mediatece i Jakub Nowak, instruktor terapii zajęciowej. Każdy z uczestników przygotował pięć prac w ciągu trzech tygodni, wszystkie pod wspólnym tematem – w tej edycji tematem tym był „Sosnowiec”. Gotowe prace trafiły do Bibliosfery – filii nr 7 Miejskiej Biblioteki Publicznej. Wystawa gromadząca prace dostępna będzie dla wszystkich odwiedzających do końca kwietnia. Każdy z gości ma możliwość oddania głosu na jedną z prac, nie znając jej autora. Podczas finisażu wystawy wszystkie głosy zostaną podliczone, a autor pracy, która zgromadziła największą ich ilość, ogłoszony zostanie zwycięzcą wojny grafików.

To już trzecia edycja akcji, której pomysłodawczynią jest Alicja Ludwichowska, która w samym pojedynku startuje po raz drugi. Podczas pierwszej „Wojny grafików” stanęła naprzeciw Sebastiana Stecia „Stecyka”. W drugiej edycji Jacek Kostyła rzucił rękawicę swojej córce, malrace Stelli.

Co o pojedynku mają do powiedzenia mają jego uczestnicy?

- Zostałem w pewien sposób wkręcony w całą akcję. Jestem tu dzięki uprzejmości pani Kaludii Pluty. Jestem grafikiem-amatorem, ale udział w akcji sprawił mi wielką przyjemność. Nie liczę na wygraną, moja rywalka jest zawodowym plastykiem, ale zastosowałem pewien wybieg, który być może pozwoli mi zebrać kilka głosów – śmieje się Jakub Nowak.

- Wykonanie pięciu prac na konkretny temat w ciągu trzech tygodni było sporym wyzwaniem, ale mam nadzieję, że podołałam zadaniu. Wygrana jest oczywiście sprawą drugorzędną, ale mimo wszystko czekam na wynik. Pierwszy pojedynek przegrałam, ale i tak jestem zadowolona, bo oddałam głos na obraz, który zebrał później najwięcej głosów – więc w pewien sposób przyłożyłam się do własnej porażki, ale miałam satysfakcję, że z zagłosowałam na na zwycięską pracę – mówi Alicja Ludwichowska.

Tradycją „wojen grafików” jest możliwość zakupu wystawionych na wystawie obrazów. Tak jak w przypadku poprzednich edycji, tak i podczas tej cały dochód z sprzedaży prac zostanie przeznaczony na cel charytatywny. Podczas pierwszego starcia zbierano pieniądze na pomoc Ukrainie: udało się wtedy zgromadzić sumę 1500 złotych. Artyści zadecydowali, że dochód z sprzedaży wszystkich prac z trzeciej „wojny grafików” trafi na pokrycie kosztów utrzymania i renowacji protez młodego artysty pochodzącego z Sosnowca, rapera Igora Surmy, znanego również pod pseudonimem IGR.

- O całej akcji dowiedziałem się dzisiaj rano. Obudziłem się, zadzwonił do mnie Szymon Mrożek z Zagłębia Talentów i przedstawił mi całą akcję, powiedział żebym wbijał, to stwierdziłem ze jadę. Spoko, że ktoś stworzył taką akcję, jestem wdzięczny za okazaną pomoc – mówi Igor.

Wstęp na wystawę jest darmowy. Wszystkie biorące w niej udział prace dostępne są do kupienia, minimalna cena to 100 złotych od obrazu. Całość dochodu przekazana zostanie na wymieniony wyżej cel charytatywny. W naszej galerii znajdziecie prezentację wszystkich prac, stworzonych na potrzeby tej edycji "Wojen grafików".

Cały dochód z trzeciej edycji akcji przekazany zostanie na pomoc w utrzymaniu i konserwacji protez młodego sosnowieckiego muzyka, Igora Surmy. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

„Wojny grafików” w sosnowieckiej Bibliosferze. Zwycięzcę wyb...

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera