4/30 Zamknij

Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze Poprzednie Następne

ŚMIERĆ W PROSZKU

Nie tylko przed produktami spożywczymi ostrzega GIS. Oto w ostatnim czasie w kilku krajach europejskich, tym w Polsce, pojawił się nowy narkotyk (tzw. dopalacz) z grupy syntetycznych kannabinoidów o nazwie 4F-MDMB-BICA, odpowiedzialny za co najmniej 11 zgonów na Węgrzech od maja do sierpnia 2020 r. Do tej pory substancja była obecna na rynku w postaci pomarańczowego lub brązowo-białego proszku do przyrządzenia roztworu do nasączenia suszu lub gotowego suszu roślinnego i tytoniu. Objawy: bóle w klatce piersiowej, duszności, przyspieszenie czynności serca, śpiączka, zaburzenia postrzegania, pobudzenie, ostra psychoza, ostra niewydolność nerek, uszkodzenia wielonarządowe. Chociaż działanie syntetycznych kannabinoidów może być podobne do działania marihuany czy haszyszu, to z uwagi na ich zwielokrotnioną toksyczność, mogą powodować poważniejsze skutki psychiczne i fizyczne; częściej też śmierć. Antidotum nie ma.
Wróć do artykułu

Najnowsze wiadomości

reklama

Polecamy