Przychody ze sprzedaży iPhone'ów osiągnęły w tym kwartale 25,99 miliarda dolarów, co oznacza 48,3 proc. całkowitych przychodów Apple, a te – dodajmy – wyniosły 53,8 mld USD. Dla porównania – w zeszłym roku, w tym samym kwartale, sprzedaż iPhone’ów przyniosła 29,47 mld USD przychodu. To spadek o 12 proc. Słabszą sprzedaż flagowego produktu firma zrekompensowała sobie jednak w inny sposób. Rosną bowiem przychody z usług oraz ze sprzedaży wearables, iPadów i Maców.
Apple nadal dominuje na rynku tabletów, a przychody ze sprzedaży iPadów wzrosły rok do roku z 4,63 mld do 5,02 mld dolarów. Co więcej, w minionym kwartale sprzedaż iPadów oznaczała największy wzrost przychodów od sześciu lat. Coraz lepsze wyniki Apple notuje także w sprzedaży usług. W ostatnim kwartale usługi dały przychody w wysokości 11,5 mld dolarów (21 proc. całkowitych przychodów). To usługi subskrypcyjne: Apple Music czy Apple News +, ale także AppleCare, ApplePay czy iCloud. Warto dodać, że za usługi Apple płaci dziś aż 420 mln użytkowników na całym świecie.
Bardzo dobrze sprzedają się także wearables – Apple Watch i AirPods. Sprzedaż w segmencie obejmującym właśnie technologię noszoną, akcesoria i urządzenia dla inteligentnego domu przyniosła 5,53 mld dolarów – w analogicznym okresie zeszłego roku było to 3,73 mld dolarów. Wzrosły także, o 11 procent, przychody ze sprzedaży Maców, które osiągnęły 5,8 mld USD (wobec 5,25 mld dolarów w Q3 2018).
Dodajmy, że w trzecim kwartale Apple zanotowało zysk netto w wysokości 10,04 mld dolarów. W tym samym kwartale zeszłego roku była to kwota 11,52 mld USD.
Twitter: @G_Lisiecki
Nie przegapcie
Zobaczcie koniecznie
TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?