Wyniki finansowe Xiaomi za 2020 rok: wzrost przychodów i zysków. Chińczycy coraz lepiej radzą sobie na rynkach zagranicznych

OPRAC.:
Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
Xiaomi Corporation ogłosiło swoje zaudytowane, skonsolidowane wyniki za rok finansowy zakończony 31 grudnia 2020 r. Firma osiągnęła wzrosty we wszystkich segmentach biznesowych, wspierane przez strategię „Smartfon x AIoT”. Xiaomi coraz lepiej radzi sobie również na rynkach zagranicznych.

W 2020 roku całkowity przychód Xiaomi za rok wyniósł 245,9 mld juanów (RMB), co stanowi wzrost o 19,4 proc. rok do roku, a skorygowany zysk netto za rok wyniósł 13,0 mld juanów, co z kolei oznacza wzrost o 12,8 proc. rok do roku – wyniki te przekroczyły oczekiwania rynkowe. W czwartym kwartale 2020 r. przychody Grupy Xiaomi wyniosły 70,5 mld juanów, co jest 24,8-proc. wzrostem w stosunku do roku poprzedniego, natomiast skorygowany zysk netto wyniósł 3,2 mld juanów, co stanowi 36,7-proc. wzrost.

Najważniejsze dane finansowe Xiaomi za rok 2020:

  • Przychody ogółem wyniosły około 245,9 mld juanów (RMB), co oznacza wzrost o 19,4 proc. rok do roku
  • Zysk brutto wyniósł około 36,8 mld juanów, co oznacza wzrost o 28,7 proc. rok do roku
  • Zysk netto skorygowany o wskaźnik non-IFRS wyniósł 13,0 mld juanów, co oznacza wzrost o 12,8 rok do roku i pobicie konsensusu rynkowego
  • Zysk na akcję wyniósł 0,849 juanów.

Najważniejsze dane finansowe za czwarty kwartał 2020:

  • Przychody ogółem na historycznie wysokim poziomie kwartalnym około 70,5 mld juanów, wzrost o 24,8 proc. rok do roku
  • Zysk brutto na poziomie ok. 11,3 mld juanów, wzrost o 44,4 proc. rok do roku
  • Zysk netto skorygowany o wskaźnik non-IFRS wyniósł 3,2 mld juanów, co oznacza wzrost o 36,7 proc. rok do roku.

Smartfony. Xiaomi numerem 1 w Europie Środkowo-Wschodniej

Producent z Pekinu coraz lepiej radzi sobie na rynkach zagranicznych. W 2020 roku przychody Xiaomi z tych rynków wzrosły o 34,1 proc. rok do roku do 122,4 mld juanów, co stanowi 49,8 proc. całkowitych przychodów. Z kolei w samym w czwartym kwartale 2020 roku przychody z rynków zagranicznych wzrosły o 27,6 proc. do 33,8 miliarda juanów, co stanowiło 47,9 proc. całkowitych przychodów. Na dzień 31 grudnia 2020 r. produkty Grupy były sprzedawane w ponad 100 krajach i regionach na całym świecie. Według analityków firmy Canalys, w czwartym kwartale 2020 Xiaomi znalazło się w pierwszej piątce dostawców smartfonów w 54 krajach i regionach na całym świecie.

Według Canalys, w Q4 2020 Xiaomi po raz trzeci z rzędu znalazło się w pierwszej trójce w Europie pod względem dostaw smartfonów z udziałem w rynku wynoszącym 15,3 proc. Grupa po raz pierwszy zajęła również pierwsze miejsce w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie sprzedaż smartfonów wzrosła o 17,5 proc. rok do roku, osiągając 24,7 proc. udziału w rynku. W Europie Zachodniej Xiaomi utrzymało pozycję w pierwszej trójce firm produkujących smartfony – sprzedaż smartfonów wzrosła o 57,3 proc. rok do roku, a udział w rynku wyniósł 10,9 proc. (źródło: Xiaomi)

Bądź na bieżąco i obserwuj

Handlowcy w galeriach rezygnują z pozwu

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie