Jak podkreśla firma, całkowite przychody na poziomie 103,24 mld juanów (dane NBP z 26.08: 1 juan to ok. 0,54 PLN i ok. 0,15 USD) i wzrost o 7,9 proc. rok do roku przebiły konsensus rynkowy. „W pierwszej połowie 2020 r., pomimo wpływu COVID-19 i wielkiej globalnej niepewności, zdywersyfikowany ekosystem biznesowy Xiaomi wykazał swoją odporność” – można przeczytać w oświadczeniu Xiaomi Corporation.
Najważniejsze dane finansowe Xiaomi za pierwszą połowę 2020 roku:
- Zysk brutto wyniósł 15,26 mld juanów, wzrost: 22,3 proc. rok do roku
- Zysk wyniósł 6,65 mld juanów, wzrost: 29,3 proc. rok do roku (przebijając konsensus rynkowy)
- Zysk netto nieskorygowany o MSSF wyniósł około 5,67 mld, spadek o 0,7 proc. rok do roku (przebijając konsensus rynkowy)
- Zysk na jednej akcji wyniósł 0,279 juana
Najważniejsze dane finansowe Xiaomi za drugi kwartał 2020 roku:
- Całkowite przychody wyniosły około 53,54 mld juanów, wzrost: 3,1 proc. rok do roku i 7,7 proc. kwartał do kwartału
- Zysk brutto wyniósł około 7,7 mld juanów, wzrost o 6,1 proc. rok do roku i 1,9 proc. kwartał do kwartału
- Zysk za ten okres wyniósł około 4,49 mld juanów, wzrost o 129,8 proc. rok do roku oraz 108 proc. kwartał do kwartału
- Zysk netto nieskorygowany o MSSF wyniósł około 3,37 mld juanów, w dół o 7,2 proc. rok do roku, wzrost o 46,6 proc. kwartał do kwartału
- Zysk na akcji wyniósł 0,189 juana
Rynek smartfonów
Przychody firmy z segmentu smartfonów, w pierwszej połowie 2020 roku, wyniosły 61,952 mld juanów i 31,628 mld juanów w drugim kwartale. W drugim kwartale roku na rynek trafiło 28,3 mln urządzeń. Według firmy badawczej Canalys, w drugim kwartale 2020 roku, Xiaomi było czwartym producentem smartfonów na świecie, z udziałem w rynku 10,1 proc. Poza Chinami, w drugim kwartale 2020 roku, dostawy smartfonów premium, których cena wynosiła 300 euro lub więcej, wzrosły o 99,2 proc. Dzięki większemu udziałowi w sprzedaży smartfonów ze średniej i wyższej półki, średnia cena sprzedaży (ASP - average selling price) urządzeń zwiększyła się o 11,8 proc. rok do roku i 7,5 proc. kwartał do kwartału.
Nie przegap
Nie przegap
W sierpniu 2020 r. Xiaomi zaprezentowało Mi 10 Ultra (smartfon w teście DxOMark uzyskał najlepszy wynik – 130 punktów). Podczas pierwszych 10 minut sprzedaży tego urządzenia firma uzyskała przychód wynoszący 400 milionów juanów. Ponadto Xiaomi uruchomiło swoją inteligentną fabrykę, Xiaomi Smart Factory w Pekinie, w której w budowę zainwestowało 600 mln juanów. Mi 10 Ultra jest pierwszym masowo produkowanym tam, high-endowym smartfonem.
ZOBACZ: Nowe, topowe urządzenia na 10-lecie Xiaomi
Internet Rzeczy
Przychody z segmentu Internetu Rzeczy (IoT) i produktów lifestylowych wyniosły 28,237 mld juanów w pierwszej połowie i 15,253 mld juanów w drugim kwartale 2020 r. Globalne dostawy telewizorów Xiaomi wyniosły 2,8 mln sztuk, osiągając wzrost rok do roku, pomimo spadku na rynku w segmencie telewizorów. Według danych All View Cloud, w drugim kwartale 2020 r. Xiaomi w Chinach kontynentalnych było największym dostawcą telewizorów szósty kwartał z rzędu i uplasowało się w pierwszej piątce na świecie.
Na dzień 30 czerwca 2020 r. liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) do platformy IoT Xiaomi wyniosła około 271,0 mln sztuk, co stanowi wzrost o 38,3 proc. rok do roku. Liczba użytkowników, którzy mają pięć lub więcej urządzeń podłączonych do platformy IoT Xiaomi (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) wzrosła do ponad 5,1 mln, co stanowi wzrost rok do roku o 63,9 proc. Mi Home App miało 40,8 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, co stanowi wzrost rok do roku o 34,1 proc., w tym klienci, którzy nie używają smartfonów Xiaomi stanowili 67,9 proc.
Biznes na rynkach zagranicznych
Dochody z rynków zagranicznych w pierwszej połowie 2020 roku wyniosły 48,861 mld juanów natomiast w drugim kwartale 24,029 mld juanów. Według Canalys, w drugim kwartale 2020 r. Xiaomi, pod względem udziału w dostawach smartfonów, plasowało się w pierwszej piątce w 50 krajach i regionach, a na 25 rynkach znalazło się w pierwszej trójce.
Wpływ pandemii COVID-19
W drugim kwartale 2020 r. pandemia COVID-19 w różnym stopniu wpłynęła na globalne działania Xiaomi. W kwietniu i maju 2020 r. na kilku kluczowych rynkach wprowadzono rygorystyczne obostrzenia, co miało duży wpływ na sprzedaż. Wraz ze stopniowym znoszeniem ograniczeń, sprzedaż wyraźnie wzrosła.
W Indiach, począwszy od końca marca, wprowadzono restrykcyjne środki zapobiegawcze, co znacząco wpłynęło na sprzedaż w tym okresie. Indie stopniowo zniosły ograniczenia w drugim kwartale 2020 r. i popyt zaczął rosnąć. W lipcu 2020 r. średnia dzienna liczba aktywacji nowych smartfonów w Indiach powróciła do 72 proc. wyniku odnotowanego w styczniu przed pandemią. W lipcu 2020 r., z wyłączeniem Indii, średnia dzienna liczba aktywacji nowych smartfonów zagranicą osiągnęła 120 proc. poziomu, w porównaniu do stycznia tego roku, czyli przed wybuchem światowej pandemii. (źródło: Xiaomi)
Zobacz koniecznie
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?