Xiaomi ogłosiło rekordowe wyniki finansowe. Przychody i zysk za I kwartał 2021 r. są najlepsze w historii chińskiej spółki

OPRAC.:
Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
Xiaomi
Spółka Xiaomi ogłosiła swoje wstępne skonsolidowane wyniki za pierwszy kwartał liczony do 31 marca 2021 roku. Całkowite przychody i skorygowany zysk netto firmy znacznie przekroczyły oczekiwania. Całkowity przychód za ten okres wyniósł 76,9 mld juanów (RMB), co stanowi wzrost o 54,7 proc. rok do roku, natomiast skorygowany zysk netto to 6,1 mld RMB, co stanowi wzrost o 163,8 proc.

Najważniejsze dane finansowe za pierwszy kwartał 2021 r:

  • Przychody ogółem na poziomie 76,9 mld RMB, wzrost o 54,7 proc. rok do roku
  • Zysk brutto na poziomie około 14,2 mld RMB, wzrost o 87,4 proc. rok do roku
  • Zysk netto skorygowany o wskaźnik non-IFRS wyniósł 6,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 163,8 proc. rok do roku

Rynek smartfonów: wzrosty Xiaomi

W pierwszym kwartale 2021 roku sprzedaż smartfonów rosła. Przychody ze sprzedaży smartfonów wzrosły o 69,8 proc. do 51,5 miliarda RMB w porównaniu z rokiem 2020. Globalne dostawy smartfonów w tym okresie osiągnęły poziom 49,4 mln sztuk, a marża zysku brutto dla biznesu smartfonów wyniosła 12,9 proc. Według Canalys, firma utrzymała trzecią pozycję pod względem sprzedaży smartfonów na świecie w tym kwartale, odnotowując udział w rynku na poziomie 14,1 proc.

Biznes smartfonów Xiaomi w Chinach kontynentalnych również utrzymał swój szybki wzrost. Według Canalys, w pierwszym kwartale 2021 roku, Xiaomi awansowało na czwartą pozycję, a udział spółki w rynku osiągnął 14,6 proc.

Według danych firm zewnętrznych, udział Xiaomi w rynku smartfonów online w Chinach kontynentalnych wzrósł do 38,0 proc. w pierwszym kwartale 2021 roku z 18,5 proc. w Q1 2020 roku. W międzyczasie Xiaomi zwiększyło również swoją obecność w sprzedaży detalicznej offline w Chinach kontynentalnych. Na dzień 30 kwietnia 2021 roku liczba sklepów detalicznych Xiaomi przekroczyła 5500, co oznacza wzrost o ponad 2300 sklepów w porównaniu z danymi z 31 grudnia 2020 roku.

Xiaomi zanotowało wzrost na rynku smartfonów premium. W pierwszym kwartale 2021 roku globalna sprzedaż smartfonów Xiaomi w cenie detalicznej równej lub wyższej niż 3000 RMB w Chinach kontynentalnych oraz 300 euro lub równowartości tej kwoty na rynkach zagranicznych przekroczyła 4 miliony sztuk. Ponadto, zgodnie z danymi innych firm, udział Xiaomi w rynku smartfonów w cenie od 4000 RMB do 6000 RMB w Chinach kontynentalnych wzrósł do 16,1 proc. w pierwszym kwartale 2021 roku z 5,5 proc. w pierwszym kwartale 2020 roku.

Internet Rzeczy i produkty lifestyle

W pierwszym kwartale 2021 r. podstawowa strategia Grupy „Smartphone x AIoT” okazała się skuteczna. Segment produktów IoT i lifestyle odnotował dobre wyniki, a przychody wzrosły o 40,5 proc. rok do roku do 18,2 mld RMB.

W Q1 2021 roku globalna sprzedaż inteligentnych telewizorów Xiaomi osiągnęła poziom 2,6 miliona sztuk. Według All View Cloud (AVC), dostawy telewizorów firmy zajęły pierwsze miejsce w Chinach kontynentalnych dziewiąty kwartał z rzędu i utrzymały się w pierwszej piątce na świecie. Według AVC, telewizory Xiaomi i Redmi nadal zajmowały pierwsze miejsce pod względem wielkości sprzedaży detalicznej na rynku modeli o przekątnej powyżej 70 cali w Chinach kontynentalnych, z udziałem w rynku wynoszącym 29,0 proc., ponieważ wielkość sprzedaży detalicznej wzrosła o ponad 160 proc. rok do roku.

Segment IoT i produktów z ekosystemu Xiaomi również kontynuował swój szybki wzrost na rynkach zagranicznych. Przychody z tych produktów na rynkach zagranicznych wzrosły w kwartale o 81,1 proc. w ujęciu rok do roku. Hulajnogi elektryczne, oczyszczacze powietrza, Mi Box i inne produkty cieszyły się dużą popularnością. Na 31 marca 2021 roku liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) na platformie AIoT osiągnęła 351,1 miliona sztuk. Liczba użytkowników z pięcioma lub więcej urządzeniami podłączonymi do naszej platformy AIoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) osiągnęła 6,8 mln, co stanowi wzrost o 48,9 proc. rok do roku.

Wzrosty na rynkach europejskich

W pierwszym kwartale 2021 r. przychody Xiaomi z rynków zagranicznych wzrosły o 50,6 proc. rok do roku do 37,4 mld RMB. Udział rynkowy w pierwszym kwartale dał Xiaomi miejsce w pierwszej piątce firm produkujących smartfony pod względem dostaw w 62 krajach i regionach na świecie, a w 12 krajach i regionach był numerem 1. Xiaomi poprawiło swoją pozycję na kluczowych rynkach. Według Canalys, w pierwszym kwartale 2021 roku firma po raz pierwszy znalazła się w pierwszej dwójce w Europie po wzroście sprzedaży smartfonów o 85,1 proc. rok do roku, co pozwoliło nam utrzymać udział w rynku na poziomie 22,7 proc..

Xiaomi po raz drugi z rzędu zajęło pierwsze miejsce w Europie Wschodniej. Liczba sprzedanych smartfonów wzrosła o 81,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, co pozwoliło osiągnąć 32,5 proc. udziału w rynku. Xiaomi po raz pierwszy zajęło również pierwsze miejsce w Rosji z udziałem w rynku wynoszącym 32,1 proc. Grupa utrzymała pozycję lidera w Europie Zachodniej, gdzie jej udział w rynku wzrósł do 16,6 proc. dzięki wzrostowi liczby sprzedanych smartfonów o 89,3 proc. rok do roku. Grupa zajęła pierwsze miejsce w Hiszpanii po raz piąty z rzędu, osiągając udział w rynku na poziomie 35,1 proc.. Xiaomi ma 2. miejsce we Włoszech, 3. miejsce w Niemczech i Francji i – po raz pierwszy – znalazło się w pierwszej piątce w Wielkiej Brytanii. (źródło: Xiaomi)

Bądź na bieżąco i obserwuj

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie