Xiaomi zaprezentowało wyniki finansowe za trzeci kwartał i dziewięć miesięcy 2020 roku. Firma odnotowała kolejne rekordy

OPRAC.:
Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
Xiaomi Corporation podała nieaudytowane, skonsolidowane wyniki za trzeci kwartał oraz za dziewięć miesięcy 2020 roku. – W tym kwartale osiągnęliśmy trwały wzrost w różnych segmentach biznesowych, a Grupa nadal realizuje swoją podstawową strategię „Smartfon x AIoT” – podkreślają w Xiaomi Corporation.

W trzecim kwartale 2020 roku obszar biznesowy smartfonów Xiaomi urósł do rekordowego poziomu – zarówno pod względem przychodów, jak i dostaw. Grupa utrzymała dynamikę wzrostu zarówno w Chinach kontynentalnych, jak i na rynkach zagranicznych. Przychody ze smartfonów wyniosły 47,6 mld RMB w trzecim kwartale, co oznacza wzrost o 47,5 proc. rok do roku, podczas gdy sprzedaż smartfonów wyniosła 46,6 mln sztuk, co oznacza wzrost o 45,3 proc. r/r.

Smartfony, Smart TV, IoT…

Warto przypomnieć, że według analitycznej firmy Canalys, Xiaomi w trzecim kwartale 2020 roku zajęło trzecie miejsce na świecie pod względem dostaw smartfonów z udziałem w rynku na poziomie 13,5 proc. W ciągu pierwszych 10 miesięcy 2020 r. Grupa sprzedała ponad 8 milionów sztuk smartfonów na całym świecie w cenach detalicznych na poziomie lub wyższym 3 000 RMB w Chinach kontynentalnych i 300 EUR lub równowartość na rynkach zagranicznych.

Wykorzystując dużą bazę użytkowników i nowe kanały sprzedaży detalicznej oraz strategię „Smartfon × AIoT”, przychody Grupy z segmentu IoT i produktów lifestylowych wyniosły 18,1 mld RMB w III kwartale 2020 roku, co oznacza wzrost o 16,1 proc. rok do roku. Przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle na rynkach zagranicznych wzrosły o 56,2 proc. rok do roku.

W Chinach kontynentalnych Xiaomi pozostaje liderem na rynku inteligentnych telewizorów. W trzecim kwartale firma wprowadziła na rynek flagowe produkty z serii Mi TV Master. Globalne dostawy Xiaomi Smart TV osiągnęły poziom 3,1 mln sztuk. Według All View Cloud, Xiaomi już siódmy kwartał z rzędu zajęło pierwsze miejsce w Chinach kontynentalnych pod względem liczby sprzedanych telewizorów i utrzymało piątą pozycję na świecie.

Xiaomi jest na rynku produktów IoT i stale poszerzało swoje portfolio w tym kwartale, wprowadzając kolejne technologie dla swoich użytkowników. Według IDC, w Chinach kontynentalnych, w trzecim kwartale 2020 roku, Xiaomi, pod względem dostaw, znalazło się w pierwszej trójce w różnych kategoriach produktowych m.in. inteligentne zamki do drzwi, oczyszczacze powietrza, odkurzacze automatyczne, słuchawki TWS czy opaski sportowe.

Sprzęt, usługi i reklamy

Na dzień 30 września 2020 r. liczba podłączonych urządzeń IoT (bez smartfonów i laptopów) na platformie AIoT Xiaomi osiągnęła 289,5 mln sztuk, co oznacza wzrost o 35,8 proc. rok do roku. Liczba użytkowników, którzy mają pięć lub więcej urządzeń podłączonych do platformy AIoT Xiaomi (bez smartfonów i laptopów) osiągnęła 5,6 mln, co stanowi wzrost rok do roku o 59,0 proc. Asystent AI miał 78,4 mln użytkowników miesięcznie (MAU) we wrześniu 2020 roku, co oznacza wzrost rok do roku o 35,5 proc. W tym samym czasie wskaźnik MAU Mi Home App osiągnął 43,1 mln, co stanowi wzrost o 34,2 proc. rok do roku.

Przychody z segmentu usług internetowych wzrosły od trzeciego kwartału 2019 roku o 8,7 proc. do 5,8 mld RMB w III kwartale 2020 roku. Przychody z zagranicznych usług internetowych wzrosły o 75,6 proc. rok do roku do 0,7 mld RMB, co stanowi 12,0 proc. całkowitych przychodów z usług internetowych. Z kolei dzięki silnemu wzrostowi liczby dostaw smartfonów, wskaźnik MAU systemu MIUI wzrósł o 26,3 proc., do 368,2 mln we wrześniu 2020 r., podczas, gdy liczba użytkowników MIUI w Chinach kontynentalnych wynosiła 109,4 mln.

W trzecim kwartale 2020 r. przychody z reklam osiągnęły rekordowy poziom 3,3 mld RMB, co oznacza wzrost o 13,7 proc. rok do roku, głównie dzięki zwiększeniu efektywności monetyzacji Grupy i silnemu wzrostowi zagranicznych przychodów reklamowych. Tymczasem przychody z gier w trzecim kwartale 2020 r. wyniosły 800 mln RMB. We wrześniu 2020 r. liczba MAU inteligentnych telewizorów i Mi Boxów osiągnęła 35,8 mln, co oznacza wzrost o 49,9 proc. rok do roku. Na dzień 30 września 2020 r. liczba płatnych subskrybentów wzrosła o 28,2 proc. rok do roku do 4,2 mln.

W trzecim kwartale 2020 r. przychody Xiaomi z rynków zagranicznych wzrosły o 52,1 proc. r/r do 39,8 mld RMB, co stanowi 55,1 proc. całkowitych przychodów. Oznacza to rekordowy kwartalny przychód poza Chinami i udział przychodów zagranicznych w całkowitych przychodach. Według Canalys, dostawy smartfonów Xiaomi na rynkach Europy Zachodniej wzrosły w trzecim kwartale 2020 roku o 107,3 proc. r/r, co dało firmie 13,3 proc. udziału w rynku i po raz pierwszy plasując Grupę w pierwszej trójce w regionie. Pod względem dostaw smartfonów Xiaomi utrzymało pierwsze miejsce w Hiszpanii trzeci kwartał z rzędu i miało 33,9 proc. udziału w rynku. Poza tym Xiaomi odnotowało również wzrost na innych rynkach, takich jak Ameryka Łacińska, Bliski Wschód i Afryka.

Xiaomi wzmocniło istniejące sieci kanałów sprzedaży i znacznie rozwinęło współpracę z sieciami komórkowymi. Do 30 września 2020 r. Xiaomi nawiązało współpracę z ponad 50 operatorami telekomunikacyjnymi obejmującymi ponad 100 sieci w 50 krajach. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku Xiaomi dostarczyło za pośrednictwem kanałów e-commerce ponad 10 milionów smartfonów na rynki zagraniczne (z wyłączeniem Indii).

Rekordowe wyniki Xiaomi w III kwartale 2020 roku:

  • Całkowite przychody wyniosły 72,2 mld RMB, wzrost o 34,5 proc. r/r
  • Skorygowany zysk netto wyniósł 4,1 mld RMB, wzrost r/r o 18,9 proc.
  • Przychody z sektora smartfonów wyniosły 47,6 mld RMB, wzrost r/r o 47,5 proc.
  • Dostawy smartfonów wyniosły 46,6 mln sztuk, wzrost r/r o 45,3 proc.
  • Przychody z rynków zagranicznych
  • Przychody z sektorów IoT i produktów lifestyle'owych (rynki zagraniczne)
  • Przychody z usług internetowych (rynki zagraniczne)
  • MIUI MAU - aktywni użytkownicy miesięcznie (rynki zagraniczne)
  • Przychody z reklam z usług internetowych
  • Globalny MIUI MAU
  • Telewizory Smart TV i Mi Box MAU
  • Liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) na platformie AioT)
  • Liczba użytkowników, którzy mają co najmniej pięć urządzeń podłączonych do platformy AIoT Xiaomi (z wyłączeniem smartfonów i laptopów)
  • Aplikacja Mi Home MAU
  • Asystent AI MAU (źródło: Xiaomi).

Bądź na bieżąco i obserwuj

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie