Pomysł na zagłębiowską rozgłośnię radiową narodził się już dawno.
- Zawsze fascynowało mnie radio i praca w radiu. Potem pomału starałem się ten pomysł realizować. Brałem udział w audycjach w mniejszych stacjach radiowych. Tam próbowałem swych sił. Skoro teraz mamy warunki i możliwości, a są też koledzy, którzy mają zapał i pomysły, to możemy zrobić coś fajnego. A dlaczego lokalne radio? Bo bycie lokalnym jest fajne. Pogłębianie własnej tożsamości jest bardzo fajne i przynosi wiele plusów. Poza tym nie mamy w Zagłębiu stricte lokalnego radia, które mogłoby pokazywać mieszkańcom Zagłębia to, co ich interesuje i dzieje się tu na miejscu - mówi Adrian Chmielewski, pomysłodawca i założyciel radia Zagłębie FM.
Docelowo rozgłośnia ma być radiem z pełną ramówką radiową i nadawać przez dwadzieścia cztery godziny na dobę. Na antenie nie zabraknie audycji informacyjnych, drogowych, kulturalnych, sportowych czy prognozy pogody. Zagłębiowscy radiowcy będą też obserwować, które programy słuchacze lubią bardziej, a które mniej.
- Ma to być radio dla mieszkańców Zagłębia, więc to oni będą decydować, czego chcą słuchać. Zależy nam na tym, żeby to było dobre radio, które się podoba i w którym można usłyszeć ciekawe rzeczy - podkreśla Adrian Chmielewski.
Radio Zagłębie FM ma wystartować pod koniec lipca. Stworzenie pełnej ramówki to dla osób tworzących nową rozgłośnię wiele pracy, ale, jak podkreślają, są już na finiszu. Gotowe jest już studio, a do dopięcia pozostało tylko kilka kwestii technicznych. Trzeba również zmontować materiały, które już powstały.
Jedną z audycji, której słuchać będzie można na antenie radia Zagłębie FM będzie ta pod nazwą "41-200", która traktować będzie o historii, tradycji i kulturze Zagłębia Dąbrowskiego. Tworzyć ją będą Grzegorz Olszowski, Paweł Ptak i Mateusz Sizalewski, animatorzy spotkań poświęconych historii Sosnowca, które odbywają się w Stacji Sosnowiec.
- Spotkania Sympatyków Sosnowca, które organizujemy, pokazały, że wśród sosnowiczan jest wielu ciekawych ludzi. Dlatego podjęliśmy się przeprowadzania wywiadów z takimi osobami - wyjaśnia Grzegorz Olszowski.
Są też pomysły na inne audycje: z poradami prawnymi, o problemach osób niepełnosprawnych czy w formie wywiadów z lokalnymi muzykami i artystami.
- Trzeba zwrócić uwagę, że nasi sąsiedzi zza Brynicy mają różne rozgłośnie i widać, że są naszpikowane bardzo charakterystycznym przekazem: słownictwem, muzyką i ma to szerokie grono słuchaczy. W Sosnowcu i Zagłębiu brakuje czegoś, co będzie nasze - zauważa Mateusz Sizalewski.
- Jest wśród nas wielu sosnowiczan, dlatego apelujemy też do ludzi innych miast: z Dąbrowy Górniczej, Będzina, Czeladzi czy Sławkowa, którzy chcieliby prowadzić audycje o swoim mieście. Podobna audycja, jak o Sosnowca, mogłaby przecież powstawać o każdym innym zagłębiowskim mieście - dodaje Paweł Ptak.
Na ukończeniu jest tworzenie strony internetowej radia, z bieżącami informacjami na temat jego działalności można się zapoznać na Facebookowym profilu rozgłośni. W planie jest również stworzenie specjalnej aplikacji.
*EURO 2016: Transmisje, relacje, zdjęcia i filmy wideo
*Słońce, palmy i sztuczna Rawa. Tylko się nie kąpcie! ZDJĘCIA + WIDEO
*Ranking Uczelni Wyższych Perspektywy 2016: Ale niesamowity skok śląskich szkół!
*Ile zarabiają pielęgniarki? Oto prawdziwe paski wynagrodzeń
*Nowy abonament RTV, czyli opłata audiowizualna z rachunkiem za prąd ZASADY, KWOTY, ZWOLNIENIA!
*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?