Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zajezdnia PKM Tychy po modernizacji. Zobaczcie zdjęcia

RED
Zajezdnia PKM Tychy po modernizacjiZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Zajezdnia PKM Tychy po modernizacjiZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Mat. prasowy
Zakończyła się modernizacja zajezdni PKM Tychy. Przebudowane zostały budynek hali napraw oraz plac manewrowo-postojowy. Rozebrano niepotrzebne obiekty. Cała inwestycja trwała ponad dwa lata

W budynku hali napraw powstało 27 stanowisk obsługi pojazdów (z których 11 ma kanały).

- Wszystkie stanowiska są przelotowe, co pozwoli na lepsze wykorzystanie powierzchni. Stanowiska postojowe dla autobusów zostały wyposażone w dodatkowe punkty tankowania gazu - tłumaczy rzecznik Michał Kasperczyk.

- Nowa hala jest przestronniejsza i bezpieczniejsza, ma czujniki gazu i kurtyny powietrzne - mówi Krzysztof Tokarz, kierownik warsztatu i infrastruktury w tyskim PKM-ie.

W ramach przebudowy instalacji gazowej CNG wolnego tankowania, wykonano 24 słupki wolnego tankowania zasilające 48 stanowiska.

Rozebrano natomiast zbiornik pożarowy, czerpnie i kanały wentylacyjne, budynek farb i lakierów oraz wiatę przy stacji ON.

Nie przeocz

Przebudowano plac manewrowo-postojowy z miejscami parkowania autobusów, trolejbusów i mikrobusów. Ma on teraz nową nawierzchnię asfaltową, betonową oraz chodniki. Nowa jest też trakcja trolejbusowa.

Przebudowa zajezdni jest dziełem firmy Mostostal Warszawa. - Jest częścią wartego ponad 165 mln zł projektu zakładającego rozwój komunikacji miejskiej w Tychach (dofinansowanie z UE wyniosło ponad 113 mln zł) - przypomina rzecznik.

Prócz przebudowy zajezdni , w ramach tego projektu miasto zakupiło 51 autobusów zasilanych CNG, dziesięć mikrobusów, trzy niskopodłogowe trolejbusy, dwa elektrobusy, trzy pojazdy serwisowe i pogotowia technicznego.

- Po przebudowie tyska zajezdnia stała się jedyną w Polsce, która będzie miała niemal w 100 prc. autobusy zasilane gazem ziemnym CNG , czyli paliwem alternatywnym do oleju napędowego. Tym samym Tychy umocnią swoją pozycję lidera pod względem zastosowania paliw alternatywnych w transporcie publicznym. To bardzo ważne w kontekście walki samorządów - także Tychów - ze smogiem. Autobus zasilany gazem CNG emituje o 70 proc. mniej zanieczyszczeń niż nowe autobusy z silnikami diesla - podkreśla Michał Kasperczyk.

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera