Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zajrzyj w podziemia kopalni w Silesia City Center. Kampania "Jestem Górnikiem"

Redakcja
Już 27 września na Placu Tropikalnym w Silesia City Center stanie specjalne stoisko Kopalni Guido, które ma nam przybliżyć to, z czego słynie cały Śląsk – kopalnie, górnictwo i samych górników. Wszystko w ramach niecodziennej kampanii społeczno – promocyjnej „Jestem Górnikiem”.

Zapytają cię, czy jesteś górnikiem

Kto dziś może zostać górnikiem? Każdy – twierdzi Kopalnia Guido, organizator akcji „Jestem Górnikiem”. Wystarczy zjechać do kopalni szolą i poczuć się jak na szychcie. A jeśli póki co tego nie zrobiliśmy to warto odwiedzić stoisko Kopalni Guido w Silesia City Center. Będzie można na nim nie tylko zapoznać się z kampanią „Jestem Górnikiem”, ale także przy pomocy specjalnego peryskopu zajrzeć pod ziemię, podglądając kopalniane chodniki i wyrobiska.

Co więcej, na każdego, kto od 27 do 29 września odwiedzi stoisko czekać będą kupony rabatowe na bilety wstępu do Kopalni – każdy o wartości -20%. – Silesia City Center, która sama powstała na terenach pokopalnianych jest dobrym miejscem, żeby zacząć swoją przygodę z górnictwem i poznawaniem śląskiej tożsamości, z całą pewnością pomoże w tym także poznanie Kopalni Guido i jej bogactw – mówi Dominika Musialik z Silesia City Center.

Billboardy i pranie

Silesia City Center będzie jedynym miejscem w Katowicach, w którym będzie można spotkać się z Kopalnią Guido w ramach kampanii „Jestem Górnikiem. Sama kampania „Jestem Górnikiem” już wystartowała. Pokazuje ona zwykłych ludzi obojga płci w każdym wieku, manifestujących swoją „górniczą” tożsamość. Jej celem jest ponowne ukazanie Śląska w kontekście kopalń i górniczego etosu, dzięki którym – zdaniem pomysłodawców projektu – jesteśmy w stanie zrozumieć śląskość. Projekt prowokować ma m.in. dzięki kampanii billboardowej w śląskich i zagłębiowskich miastach.

- Taka wielkoformatowa kampania ma upomnieć się o sam rdzeń śląskiej kultury i odbrązowić postać górnika, która w minionych latach znacząco straciła na znaczeniu. Odbiorca, który napotka billboard o tej treści, zostanie sprowokowany do zadania sobie pytania o świadomość kulturową regionu i swoje „bycie” górnikiem. Górnik na Śląsku to postać, z której należy być dumnym – przekonuje Andrzej Mitek z Kopalni Guido.

Kampanii billboardowej oraz badaniom towarzyszyć będą także happeningi w najbardziej górniczych miastach i dzielnicach regionu. Kopalnia rozwiesi także, charakterystyczne dla śląskiego krajobrazu pranie. „Praniem” będzie ponad 250 koszulek ze sloganami np. „Jestem Górnikiem”, „Mój tata jest górnikiem”, „Moja mama jest górnikiem”, które każdy przechodzień może sobie przywdziać i zabrać, włączając je w swój codzienny styl ubierania się.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera