Zapytają cię, czy jesteś górnikiem
Kto dziś może zostać górnikiem? Każdy – twierdzi Kopalnia Guido, organizator akcji „Jestem Górnikiem”. Wystarczy zjechać do kopalni szolą i poczuć się jak na szychcie. A jeśli póki co tego nie zrobiliśmy to warto odwiedzić stoisko Kopalni Guido w Silesia City Center. Będzie można na nim nie tylko zapoznać się z kampanią „Jestem Górnikiem”, ale także przy pomocy specjalnego peryskopu zajrzeć pod ziemię, podglądając kopalniane chodniki i wyrobiska.
Co więcej, na każdego, kto od 27 do 29 września odwiedzi stoisko czekać będą kupony rabatowe na bilety wstępu do Kopalni – każdy o wartości -20%. – Silesia City Center, która sama powstała na terenach pokopalnianych jest dobrym miejscem, żeby zacząć swoją przygodę z górnictwem i poznawaniem śląskiej tożsamości, z całą pewnością pomoże w tym także poznanie Kopalni Guido i jej bogactw – mówi Dominika Musialik z Silesia City Center.
Billboardy i pranie
Silesia City Center będzie jedynym miejscem w Katowicach, w którym będzie można spotkać się z Kopalnią Guido w ramach kampanii „Jestem Górnikiem. Sama kampania „Jestem Górnikiem” już wystartowała. Pokazuje ona zwykłych ludzi obojga płci w każdym wieku, manifestujących swoją „górniczą” tożsamość. Jej celem jest ponowne ukazanie Śląska w kontekście kopalń i górniczego etosu, dzięki którym – zdaniem pomysłodawców projektu – jesteśmy w stanie zrozumieć śląskość. Projekt prowokować ma m.in. dzięki kampanii billboardowej w śląskich i zagłębiowskich miastach.
- Taka wielkoformatowa kampania ma upomnieć się o sam rdzeń śląskiej kultury i odbrązowić postać górnika, która w minionych latach znacząco straciła na znaczeniu. Odbiorca, który napotka billboard o tej treści, zostanie sprowokowany do zadania sobie pytania o świadomość kulturową regionu i swoje „bycie” górnikiem. Górnik na Śląsku to postać, z której należy być dumnym – przekonuje Andrzej Mitek z Kopalni Guido.
Kampanii billboardowej oraz badaniom towarzyszyć będą także happeningi w najbardziej górniczych miastach i dzielnicach regionu. Kopalnia rozwiesi także, charakterystyczne dla śląskiego krajobrazu pranie. „Praniem” będzie ponad 250 koszulek ze sloganami np. „Jestem Górnikiem”, „Mój tata jest górnikiem”, „Moja mama jest górnikiem”, które każdy przechodzień może sobie przywdziać i zabrać, włączając je w swój codzienny styl ubierania się.
*PROGNOZA POGODY NA 19-30 WRZEŚNIA 2013
*GALERIA KATOWICKA OTWARTA: CZY WARTO DO NIEJ PÓJŚĆ? RECENZJA I ZDJĘCIA]
*Horror w Chorzowie: Dzwonię zgrobu! Uwolnijcie mnie! [NAGRANIE + ZDJĘCIA]
*Najlepsze prezenty na DZIEŃ CHŁOPAKA 30 WRZEŚNIA 2013
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?