1 sierpnia – z ruchu zostanie wyłączony wlot z ul. Długiej na DK44. Oznacza to, że z ulicy Długiej nie będzie można ani wyjechać na ul. Oświęcimską, ani też z ul. Oświęcimskiej wjechać na ul. Długą.
Objazdy
Aby dostać się na ul. Długą od strony Mikołowa drogą DK 44, należy na węźle Wartogłowiec skręcić na DK1 w stronę Katowic, a następnie za stacją benzynową skręcić w prawo w ul. Goździków i jechać nią aż do skrzyżowania z ul. Długą.
Zobaczcie zdjęcia:
Osoby jadące drogą DK1 od strony Bielska-Białej powinny przejechać węzeł Wartogłowiec, a następnie za stacją benzynową skręcić w prawo w ul. Goździków i jechać nią aż do skrzyżowania z ul. Długą.
W przypadku osób jadących drogą DK44 z Oświęcimia, zaleca się na węźle Wartogłowiec skręcić na DK1 w stronę Katowic, a następnie po minięciu stacji benzynowej skręcić w prawo w ul. Goździków i jechać nią aż do skrzyżowania z ul. Długą.
Zamknięcie skrzyżowania, nie będzie miało wpływu na ciągłość ruchu na ul. Oświęcimskiej. Mieszkańcy ulicy Długiej będą mogli wyjechać na DK-44 ulicą Miłą lub Pogodną.
Wyłączenie skrzyżowania z ulicą Długą spowodowane jest kolejnym etapem prac na modernizowanym w Tychach odcinku DK 44. Ma potrwać około miesiąca.
W tym czasie wykonawca inwestycji – firma Eurovia S.A. – przystąpi do rozbiórki istniejącego w tym miejscu baypasa (dotychczas to po tej tymczasowej drodze odbywał się ruch) oraz do przebudowy drogi na samej tarczy skrzyżowania i na fragmencie ul. Długiej. Wcześniej nie było to możliwe z uwagi na budowę przejścia podziemnego. Aktualnie obiekt jest już gotowy w stanie surowym i można przejść do robót drogowych.
Inne fragmenty DK44
Tymczasem na innych fragmentach DK44 wznowiono asfaltowanie. Łącznie ułożono już ponad 17 tys. ton mas asfaltowych. Największe zaawansowanie widać zwłaszcza na budowanym węźle, który docelowo ma połączyć DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną.
W rejonie węzła wykonano już po stronie wschodniej docelowy układ drogowy, do ułożenia pozostała tylko ostatnia ścieralna warstwa asfaltu. W części północnej wykonano rondo oraz łącznice, po stronie zachodniej nasypy, mury oporowe, a obecnie trwa układanie warstw konstrukcyjnych. Następnie brygady przystąpią do układania warstw bitumicznych.
W stanie surowym gotowe są już dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Długiej, drugie w ul. Kościelnej.
Nie przegapcie
- Bielizna erotyczna z Zabrza robi furorę na świecie ZOBACZCIE
- Uwaga na te produkty. GIS wycofał je ze sprzedaży
- Burza na Śląsku i w Zagłębiu: Straty są ogromne
- Najbogatsze miasta woj. śląskiego. Sprawdź, gdzie mieszkasz
- Górnik Zabrze - Zagłębie Lubin: Kibice pobili rekord ZDJĘCIA
- Najdroższe domy w województwie śląskim TOP 20. Poznaj ceny
Przypomnijmy, że początek przebudowywanego odcinka znajduje się bezpośrednio za węzłem DK44 z DK1 w dzielnicy Tychy - Urbanowice, a kończy na wysokości ul. Turyńskiej w rejonie fabryki FCA.
Oprócz wymiany nawierzchni po obu stronach drogi powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Inwestycja ograniczy negatywne oddziaływanie na środowisko i mieszkańców, bowiem wzdłuż części modernizowanego odcinka staną ekrany akustyczne.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość inwestycji zgodnie z umowa o dofinansowanie projektu to ok. 132 mln zł, z czego aż 85 proc. wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie z UE.
Zobaczcie koniecznie
Katastrofalna burza na Śląsku i Zagłębiu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?