Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmierzch hipermarketów? Biją je dyskonty, chociaż wcale nie są tańsze

Aldona Minorczyk-Cichy
Jan Hubrich / Polskapresse
Przepychamy się do półek po upatrzone produkty, stoimy w kolejkach do kas. Świąteczne zakupy zrobić trzeba, choć nie zawsze są przyjemne.

Hipermarkety w Polsce mają już za sobą najlepsze lata. Coraz rzadziej do nich jeździmy, bo dojazd to czas, konieczność stania w korkach i zwykle niezamierzone dodatkowe pro, w dyskontach. Rosną jak grzyby po deszczu. Mają co prawda mniejszy wybór produktów, brakuje w nich często tych luksusowych, no i ceny są nieco wyższe, ale to nam zwykle nie przeszkadza. Wyjątkiem są takie sytuacje jak Wielkanoc i inne duże okazje.

Chcemy luksusu

Wtedy chcemy na stole postawić coś wyjątkowego. Potrzebujemy też szerszego asortymentu produktów, a w hipermarkecie znajdziemy go bez większego trudu i to pod jednym dachem.

Z naszego krajobrazu zniknęły już takie szyldy jak Hit, Hypernova, Jumbo, Géant. Niebawem Reala zastąpi Auchan. Gdzieniegdzie już to się dzieje. Hipermarkety mocno odczuły tak kryzys, jak i ogromną konkurencję ze strony dyskontów.
Badania przeprowadzone przez firmę Market Side pokazują wyraźnie, że obecnie ponad 80 proc. klientów hipermarketów ma bliżej do dyskontu. W miastach jest on nie dalej niż 1 km od mieszkania.

Kupujemy mniej

W hipermarketach kupujemy mniej. Co roku nawet o kilka procent. Zyskują na tym oczywiście dyskonty, zwłaszcza największa sieć czyli Biedronka i Lidl. Obie firmy prowadzą intensywną akcję reklamową. Teraz tuż przed Wielkanocą w promocji znajdziemy tak w dyskontach, jak i w hiper-marketach środki czystości. Jak informuje portal dlahandlu.pl do asortymentu najchętniej promowanego należą te produkty, które najczęściej trafiają na wielkanocne stoły: chrzan, majonez, jajka, warzywa konserwowe, kukurydza, groszek, wędliny, napoje oraz słodycze.

Bazarki wracają do łask

Konkurencją dla ogromnych sieci hipermarketów są też zakupy w internetowej sieci. Robią je najczęściej osoby młode. Tam po prostu można znaleźć korzystniejsze oferty, choć można też stracić.

Część hipermarketów już jakiś czas temu postawiło na sprzedaż w sieci, także produktów spożywczych i dowóz ich bezpośrednio do domu klienta. Ten rynek się powiększa, ale dość wolno. Ciągle jednak wolimy sami wybrać jabłka, lepszy kawałek schabu, czy sera. Idziemy po nie do dyskontu, pobliskiego spożywczaka, czy na bazarek. Te ostatnie powoli bowiem wracają do naszych łask.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera