Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Znana sieć telefonii komórkowej może zostać ukarana. Prezesa UOKiK zarzuca wprowadzanie w błąd klientów

Katarzyna Stacherczak
Katarzyna Stacherczak
arc
Hasło "1200 GB za darmo przez rok" może wprowadzać w błąd, warunki promocji nie zostały wyraźnie objaśnione, a sposób prezentacji reklamy w przestrzeni miejskiej jest dla konsumentów nieczytelny - takie są główne zarzuty prezesa UOKiK przeciwko sieci T-Mobile Polska. Firmie grozi kara do 10 procent obrotu.

Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. jego zdaniem hasło "1200 GB za darmo na rok", jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd. Obiecywane przez spółkę korzyści różnią się od rzeczywistych profitów i są uwarunkowane opłatami, o szczegółach których konsumenci mogą nie być należycie informowani. Jak wynika z ustaleń UOKiK, w rzeczywistości przyznawane są co miesiąc pakiety internetowe o wielkości 100 GB, maksymalnie przez 12 miesięcy, o ile konsument odnawia cyklicznie ofertę, płacąc za każdym razem co najmniej 35 zł.

Zdaniem prezesa UOKiK, informacje o szczegółowych warunkach promocji pozostają prawie niewidoczne, zapisane kilkunastokrotnie mniejszą czcionką, u dołu materiałów handlowych. Według UOKiK, analiza materiałów reklamowych w przestrzeni miejskiej wykazała, że są one nieczytelne i nawet najbardziej uważny konsument nie ma możliwości poznania szczegółów promocji.

- Po zapoznaniu się z reklamą konsument powinien mieć ogólne, ale zgodne z rzeczywistością, wyobrażenie na temat prezentowanej oferty. Tymczasem hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1200 GB, nie zaś kilkanaście mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

W reklamie zewnętrznej pojawia się także kod QR odsyłający do strony internetowej poświęconej promocji, co zdaniem UOKiK nie może zostać uznane za wystarczające zaznajomienie konsumentów z jej istotnymi zasadami.

Prezes UOKiK sygnalizował już sieci problemy związane z tą kwestią, ale warunki i sposoby prezentacji oferty nie zmieniły się znacząco od początku jej trwania. W efekcie firma T-Mobile Polska otrzymała zarzuty. Jeśli się potwierdzą, spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera