Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Żory "wystąpiły" w muzycznym klipie. W teledysku zespołu Coria do piosenki "Oblivion" zagrały Muzeum Ognia i karuzela "Żorzanka"

Piotr Chrobok
Piotr Chrobok
W teledysku zespołu Coria pojawia się Muzeum Ognia i karuzela "Żorzanka".
W teledysku zespołu Coria pojawia się Muzeum Ognia i karuzela "Żorzanka". UM Żory
Czy występ w teledysku zapewni miastu popularność? Władze Żor liczą, że tak. Wspólnie z zespołem Coria, miasto porozumiało się co do jego promowania w klipie wideo do piosenki "Oblivion". W teledysku "zagrało" Muzeum Ognia oraz karuzela "Żorzanka".

Żory "wystąpiły" w muzycznym klipie. W teledysku zespołu Coria do piosenki "Oblivion" zagrały Muzeum Ognia i karuzela "Żorzanka"

Ostre rock'owe brzmienia, a w tle jedne z najbardziej rozpoznawanych żorskich obiektów - Muzeum Ognia i karuzela "Żorzanka". Miasto "wystąpiło" w teledysku żorskiego zespołu Coria. W ten sposób nie tylko promuje siebie, ale i wspomaga miejscową kulturę.

Jak przyznaje Adrian Lubszczyk, kierownik Biura Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta w Żorach, z pomysłem współpracy do miasta zwrócili się muzycy.

Nie przeocz

- Zespół Coria, za pośrednictwem Żorskiego Towarzystwa Kulturalnego Kontrapunkt zwrócił się do Miasta z wnioskiem o przyznanie dotacji z zakresu promocji miasta - wyjaśnia Adrian Lubszczyk.

Sposobem promowania Żor według członków zespołu Coria było stworzenie klipu wideo do nowej piosenki kapeli "Oblivion". Na ten pomysł przystało miasto.

W Urzędzie Miasta w Żorach tłumaczą, że to dwie pieczenie na jednym ogniu. Z jednej strony to metoda na dotarcie z promocją miasta do różnych grup docelowych, jak również wsparcie dla kultury.

- Zależy nam na pozytywnym przekazie, a promocja poprzez ukazanie walorów Żor w teledyskach żorskich zespołów na pewno jest tak odbierana - wyjaśnia Adrian Lubszczyk z żorskiego magistratu, który dodaje, że dla miasta ważne jest także samo wsparcie młodych, lokalnych artystów.

Jednocześnie władze Żor podkreślają, że to nie pierwszy raz, gdy miasto stara się promować za pomocą muzyki. Takie sytuacje miały już miejsce w przeszłości co najmniej dwukrotnie.

- W ramach środków na promocję Miasta wsparto m.in.: nagranie teledysku do utworu “Przestrzeń” zespołu GraVity Off i nagranie teledysku do utworu “Nie ma rady” zespoły MuzyKajaka - zauważa Adrian Lubszczyk.

W Żorach nie wykluczają także kolejnych muzycznych promocji miasta. - Jeśli żorscy artyści zgłoszą się do nas z kolejnymi ciekawymi pomysłami na promocję, będziemy zainteresowani wspieraniem takich inicjatyw - mówią w żorskim magistracie, zastrzegając, że uwarunkowane zabezpieczonymi na promowanie miasta finansami w budżecie.

Promocja Żor w teledysku zespołu Coria wyniósł miejski budżet koszt siedmiu tysięcy złotych. Jak zaznaczają w magistracie, pieniądze z miasta były jedynie częścią nakładów na realizację klipu i wcześniej zabezpieczono je na rzecz promowania Żor.

Zespół Coria tworzony jest przez grupę pięciu muzyków. Co ciekawe wcale nie pochodzi z Żor, a pobliskiego Jastrzębia-Zdroju. Coria na muzycznych scenach występuje już od blisko dziesięciu lat. Kapela w 2014 roku zadebiutowała albumem "Teoria Splątania", uznanym za najlepszy debiutancki album roku przez wydawnictwo Heavy Rock.

Dotychczas zespół wydał trzy płyty. Zrealizowany w Żorach teledysk jest jedną z zapowiedzi nowego krążka Corii, który zapowiada także piosenka "Dear Daisy". Niebawem wydana płyta ma być połączeniem brzmień rocka i muzyki elektronicznej.

- Nowy materiał to hołd w kierunku zapomnianych rockowych riffów, połączony ze świeżym elektronicznym brzmieniem i standardowo głębokim przesłaniem w tekstach zarówno w języku polskim jak i angielskim - zapowiada Tomasz Mrozek, wokalista Corii.

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera