Jak zwykle spora była grupa akredytowanych na kongres dziennikarzy. Łącznie pracowało ich w Katowicach ponad 500, reprezentowali ponad 200 redakcji. - W rezultacie w polskich mediach powstało blisko 7 tys. publikacji dotyczących, wzmiankujących lub relacjonujących wydarzenie – dodają organizatorzy. To też rekord, jeśli chodzi o obecność EKG w mediach.
– Jednak nie to jest najważniejsze. W każdym z 7 tys. materiałów słowo „Katowice” pada przynajmniej raz. Ponad połowa z tych publikacji ukazała się w tytułach o zasięgu ponadregionalnym. To bardzo skuteczne działanie i rzeczywiste kształtowanie nowego wizerunku regionu. Ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym sięga 37 milionów złotych – informuje Wojciech Kuśpik.
Ale promocja, to nie jedyne zyski z EKG, bo wydarzenie ma też realny wpływ na branżę hotelową i usługową. W hotelach już na kilkanaście dni przed kongresem miejsc nie było. Cieszyli się też taksówkarze. - W obsługę Kongresu zaangażowaliśmy całą nasza flotę, dziennie pracowało 220 osób, z czego 200 stanowili kierowcy. Przez trzy dni Kongres wygenerował dla nas ponad dwa tys. zleceń, czyli o jakieś 15-20 proc. więcej niż przy poprzednich edycjach – mówi Tomasz Cichy, City Taxi Katowice.
Źródło: Justyna Przybytek
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?