Rower miejski w Katowicach na bogato. A jak rower miejski będzie funkcjonował w innych miastach województwa?
Rower Miejski w Gliwicach
Rower Miejski w Gliwicach
Także od 1 kwietnia w Gliwicach znów będzie można wypożyczać rowery miejskie. Uruchomione zostanie 35 stacji, a do dyspozycji będzie 350 jednośladów – o 50 więcej niż w poprzednim sezonie. Operator zapewni 343 standardowe rowery miejskie wyposażone w koszyki, 2 tandemy i 5 rowerów familijnych cargo. Rowery będzie można pobrać i odstawić do dowolnej stacji przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia od 1 kwietnia do 30 listopada.
W ubiegłym roku rowery miejskie były wypożyczane w Gliwicach ponad 90 tys. razy. W 2019 r. 80 tys. razy. Mamy tendencję zwyżkową, a to oznacza, że gliwiczanie polubili rowerowy sposób poruszania się po mieście. To bardzo dobra wiadomość dla domowych budżetów, ale też dla zdrowia i środowiska. W tym sezonie system będzie rozbudowany o kolejnych pięć stacji, a to oznacza jeszcze większą szansę na zwiększenie liczby przejechanych kilometrów i wypożyczeń.
Nowych lokalizacji będzie osiem – do trzech zostaną przeniesione stacje ze skweru Dessau, z terenu przy dworcu PKP i z ul. Przyszowskiej (stacja obok CK „Łabędź”). Nowe punkty będą zorganizowane przy ul. Zwycięstwa/Fredry, Jana Pawła II, ul. Kormoranów, Zygmuntowskiej, Piastowskiej, Pocztowej, Słowackiego i Wolności.
Organizatorem Gliwickiego Roweru Miejskiego będzie w tym sezonie konsorcjum firm Orange Polska S.A. i Roovee S.A. Organizacja sytemu rowerów miejskich będzie kosztowała ponad 1,1 mln zł. W ubiegłym roku rower miejski kosztował 951 tys. zł. Cennik dla użytkowników wygląda następująco: pierwsze 15 min bez opłat, każda minuta użytkowania powyżej 15 min płatna 5 gr.
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE