Oceniamy finanse klubów piłkarskich w woj. śląskim [RAPORT DZ]
3. Piast Gliwice
Centralne miejsce na koszulkach piłkarzy Piasta zajmuje napis "Miasto Gliwice" i to praktycznie mogłoby wystarczyć za cały komentarz dotyczący sponsorowania klubu. Z miasta Piast dostanie w pierwszym półroczu 5,5 mln złotych, a już w lipcu może wystąpić o następną dotację. Gmina jest nie tylko największym sponsorem, ale też głównym udziałowcem, który ma 67 procent akcji (reszta należy do Stowarzyszenia Piast Gliwice). Na strojach znalazły się nazwy trzech innych firm, ale gotówkę wiosną mają przynieść w swoich portfelach także kibice - wszak walczący o awans do ekstraklasy Piast w tej rundzie aż 12 razy gra u siebie, więc powinien sprzedać sporo biletów. W końcu po to zbudowano w Gliwicach stadion, którym zarządza sam klub. A czy "Arena Orłów", jak ostatnio, na jeden mecz nazwano obiekt przy Okrzei, będzie maszynką do robienia pieniędzy, przekonamy się już wtedy, gdy pojawi się sponsor, który zapłaci za pojawienie się w nazwie stadionu.