MKTG SR - pasek na kartach artykułów
5 z 8
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
DĄBROWA GÓRNICZA...
fot. UM Dąbrowa Górnicza

TOP 7 najciekawszych inwestycji w Zagłębiu w 2020 roku ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE

DĄBROWA GÓRNICZA

Budowa tuneli, dróg i centrów przesiadkowych
Jedną z najważniejszych inwestycji, której efekty mają być widoczne już w 2020 roku, jest przebudowa układów drogowych i budowa tuneli przy dworcach kolejowych w centrum i dzielnicy Gołonóg. To element ogromnych zmian komunikacyjnych w całym mieście, związanych z planowanymi przez PKP remontami obu dworców, a także zamknięciem kolizyjnych przejazdów drogowych przez torowisko w śródmieściu oraz Gołonogu. Przy dworcach powstaną centra przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia oraz duże parkingi.

Miasto formalnie ogłosiło 15 listopada przetarg na budowę nowego centrum przesiadkowego koło dworca kolejowego w centrum, parkingów oraz tunelu podziemnego. W ramach budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum trzeba było zaprojektować m.in. parking na minimum 180 miejsc od strony ul. Kościuszki oraz na 180 miejsc od strony ul. Limanowskiego. Rozwiązanie powinno również uwzględniać miejsce na lokalizację wypożyczalni rowerów jak również zadaszonego parkingu dla rowerów, zarówno od strony ul. Kościuszki jak i od strony ul. Limanowskiego. Po obu stronach torów kolejowych ma się zmieścić minimum 50 rowerów. Centrum przesiadkowe miało być tak zaprojektowane, aby jednocześnie mogło być obsługiwane przez minimum pięć autobusów komunikacji zbiorowej.

Centrum przesiadkowe będzie wyposażone w monitoring, małą architekturę tj. ławki , automaty biletowe, kosze na śmieci oraz elektroniczne tablice informacyjne umożliwiające podawanie bieżących informacji dla korzystających z obiektów. Centrum przesiadkowe będzie bezpośrednio połączone z budynkiem dworca PKP oraz przejściem podziemnym, które połączy dworzec z peronami oraz ulicą Limanowskiego. Układ drogowy zostanie w sposób bezkolizyjny połączony tunelem po torami PKP, który łączyć będzie ulicę Kościuszki z ulicą Limanowskiego. Projektant w realizowanym zadaniu wykonał opracowanie połączenia drogowego od skrzyżowania wylotu z tunelu pod dworcem PKP i ulicy Limanowskiego do skrzyżowania ulicy Robotniczej z ulicą Korzeniec.
Podobne rozwiązania komunikacyjne mają się też pojawić przy dworcu kolejowym w Gołonogu. Tam parking będzie miał 200 miejsc i ma się pojawić od strony ul. Piecucha. Tutaj tunel dla pieszych i rowerzystów będzie nie tylko w ciągu ul. Podłęknickiej, ale również Granicznej.

Zobacz również

Juvenia Kraków zagra o brązowy medal mistrzostw Polski

Juvenia Kraków zagra o brązowy medal mistrzostw Polski

Otylia Jędrzejczak: Chcemy, by dzieci bawiły się rywalizacją

Otylia Jędrzejczak: Chcemy, by dzieci bawiły się rywalizacją

Polecamy

Masz takie objawy? Po nich rozpoznasz, że w organizmie rozwija się rak

Masz takie objawy? Po nich rozpoznasz, że w organizmie rozwija się rak

W czerwcu pierwsze kurki. To musisz wiedzieć o pieprznikach jadalnych

W czerwcu pierwsze kurki. To musisz wiedzieć o pieprznikach jadalnych

Kroję botwinkę, wkładam do słoików i robię prostą zalewę. Na zimę będzie idealna

Kroję botwinkę, wkładam do słoików i robię prostą zalewę. Na zimę będzie idealna