Co jeść latem? Dietetyk podpowiada lekkie i zdrowe dania

    Co jeść latem? Dietetyk podpowiada lekkie i zdrowe dania

    imo

    Echo Dnia Świętokrzyskie

    Aktualizacja:

    Echo Dnia Świętokrzyskie

    Co jeść latem? Dietetyk podpowiada lekkie i zdrowe dania

    ©123RF

    Aktualnie stragany aż uginają się od warzyw i owoców. Dietetyk Paulina Jabłonka podpowiada, jakie lekkie i zdrowe dania jeść latem
    Co jeść latem? Dietetyk podpowiada lekkie i zdrowe dania

    ©123RF

    Po pierwsze - pragnienie. Jak je ugasić, gdy zwykła woda nam nie smakuje?

    Kiedy nie mamy ochoty na zwykłą chłodną wodę, to możemy ugasić pragnienie własnoręcznie ugotowanym kompotem z rabarbaru, który po schłodzeniu dosładzamy miodem lub ksylitolem. Możemy też zmiksować wodę z arbuzem. Równie pyszne, i do tego bardziej pożywne będą owoce jagodowe zblendowane z mlekiem lub jogurtem naturalnym.

    Lato to również idealny czas na sałatki. Jak je urozmaicać?

    Poeksperymentujmy. Warto spróbować połączenia szynki dojrzewającej - na przykład serrano lub prosciutto - z kawałkami melona albo zrobić sałatkę z ugotowanego bobu, jajek na twardo, świeżych pomidorów i bazylii. Nie obawiajmy się nowych połączeń i smaków. Arbuz z fetą i miętą czy rukola z morelą i wędzonym twarogiem to smaczne i zdrowe połączenia. Wielbicielom bardziej tradycyjnych smaków polecam kaszę pęczak z dużą ilością natki pietruszki, pomidorami i czerwoną cebulą.

    Czym z kolei zastąpić tradycyjną zupę?

    Wakacyjne miesiące to przede wszystkim czas chłodników. Polecam tradycyjne, polskie smaki na bazie jogurtu i zsiadłego mleka z dużą ilością kopru, szczypioru, ogórków i rzodkiewek. Gdy mamy więcej czasu, to do bazy możemy dodać jeszcze podduszoną botwinę, a gdy doskwiera nam większy głód, dołóżmy ugotowane na twardo jajko lub krewetki. Poszukiwaczom mniej oczywistych smaków polecam gazpacho: wystarczy upiec 1 kg pomidorów, 2 papryki, 2 cebule i 2 ząbki czosnku, po upieczeniu zdjąć z warzyw skórki i zmiksować z jednym świeżym ogórkiem, doprawić solą, pieprzem, ulubionymi ziołami oraz 2 łyżkami oliwy z oliwek. Przed podaniem zupę należy włożyć przynajmniej na godzinę do lodówki.

    A gdy upał na kilka dni odpuści lub po drodze do domu złapie nas deszcz?

    Wtedy warto rozgrzać się ciepłym kremem z brokuła, cukinii czy kalafiora. Podstawą kremu może być na przykład por, cebula, 2 marchewki, 2 pietruszki i seler i do tej bazy dodajemy 1 kilogram „głównego warzywnego składnika”. Całość gotujemy około 20 minut w niewielkiej ilości wody z dodatkiem ulubionych przypraw i na koniec miksujemy blenderem.

    ZOBACZ TAKŻE: Jaglanka z owocami i polenta, czyli letnie śniadania Piotra Kucharskiego

    (Źródło:Dzień Dobry TVN
    Dostawca: x-news)


    POLECAMY RÓWNIEŻ:

    Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia




    Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

    Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

    Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

    Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

    Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

    Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę




    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Zapytaj lekarza

    1 3 4 5 ... 28 »
    28 stycznia

    Światowy Dzień Trędowatych

    zobacz więcej »