Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Częstochowa: Otwarcie węzła DK1 - al. Jana Pawła II z popcornem, cukrową watą i koncertami [ZDJĘCIA]

Janusz Strzelczyk
Otwarcie węzła DK1 w Częstochowie
Otwarcie węzła DK1 w Częstochowie Janusz Strzelczyk
Robocze otwarcie węzła DK1 - al. Jana Pawła II już było. Zgodnie z zapowiedzią prezydenta Krzysztofa Matyjaszczyszka, był też festyn.

W niedzielę drogowcy oficjalnie otworzyli tzw. ślimak, czyli węzeł łączący DK1 z aleją Jana Pawła II w Częstochowie. Z tej okazji częstochowianie bawili się na festynie zorganizowanym obok "ślimaka".

Zapewniono nawet darmowy dojazd autobusami z dzielnic Północ i Raków, by - jak podczas roboczego otwarcia inwestycji zapowiadał prezydent Krzysztof Matyjaszczyk - częstochowianie mogli wspólnie świętować.

Budowa węzła kosztowała 82 mln złotych i była to druga pod względem wartości - po budowie trzeciej linii tramwajowej - inwestycja w Częstochowie finansowana z funduszy europejskich 2007-2013.

Nowy węzeł na skrzyżowaniu DK1 z aleją Jana Pawła II to jedna z największych inwestycji drogowych w tym roku na Śląsku. Jej celem było: udrożnienie sieci drogowej w mieście, usprawnienie połączeń międzyregionalnych, zwiększenie bezpieczeństwa i płynności ruchu. Skraca czas przejazdu w ruchu tranzytowym i między dużymi miastami w kraju.

W ramach przedsięwzięcia wykonano główny wiadukt i kładkę dla pieszych. Wcześniej otwarty dla ruchu został most nad Wartą przy ul. Srebrnej, który jest integralną częścią budowy "ślimaka".

Przeprawa połączyła ulicę Srebrną z ulicą Drogowców, a tym samym Zawodzie z trasą szybkiego ruchu.

Rozpoczęła się przebudowa ulicy Warszawskiej w Częstochowie - od wiaduktu nad DK1 do ulicy Rząsawskiej.

Prace są prowadzone na północno-zachodniej części jezdni. Ruch odbywa się południową nitką w obu kierunkach. Trwa przebudowa ulicy Warszawskiej od ul. Krótkiej do placu Daszyńskiego. Ulica Warszawska to nie tylko ulica miejska, ale także alternatywna trasa, gdy zablokowana jest trasa DK1. Warszawska nie przez przypadek tak się nazywa. To dawny szlak do stolicy, gdy jeszcze nie było "gierkówki".

W ramach prac wyburzona została kamienica przy ul. Garibaldiego, która utrudniała skręcanie jeżdżącym tamtędy autobusom przegubowym. Wkrótce rozpoczną się prace przy ul. Nadrzecznej do ulicy Mirowskiej, a w przyszłym roku wykonawca wejdzie na drugi odcinek.

Tymczasem kończą się już prace przy budowie wiaduktu na Aniołowie. Most jest już skończony i przeprowadzone zostały próby obciążeniowe. Trwa umacnianie skarp, następnie most będzie malowany. Do końca miesiąca wiadukt powinien być otwarty dla ruchu.
To nie koniec inwestycji drogowych w Częstochowie w tym roku. Miejski Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na przedłużenie ulicy Śląskiej do Bohaterów Monte Cassino. To oznacza, że jeszcze w tym roku łatwiej będzie można dojechać ze Stradomia do centrum miasta. I jest to część trasy tranzytowej przez Częstochowę. Nie trzeba będzie kluczyć po mieście.

Prace mają zakończyć się do końca listopada. W ich zakres wchodzi budowa: nowych jezdni, chodników po obu stronach, ścieżki rowerowej dwukierunkowej, ciągu pieszo-rowerowego, parkingu przy Wojewódzkim Zakładzie Opieki Zdrowotnej nad Matką, Dzieckiem i Młodzieżą, zatoczek autobusowych, oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Sobieskiego i Nowowiejskiego/Korczaka oraz budowa sygnalizacji na skrzyżowaniu al. Bohaterów Monte Cassino z ul. Sobieskiego.

Do końca roku drogowcy mają opracować również projekty budowlane dla przebudowy drogi wojewódzkiej nr 908, obejmującej ulice Dźbowską, Powstańców Warszawy orazGościnną wraz z przedłużeniem alei Bohaterów Monte Cassino do ul. Dźbowskiej. Inwestycja będzie kosztować ok. 70 mln zł, z czego 60 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania.

To kolejne duże przedsięwzięcie drogowe w Częstochowie. Projekt będzie polegał na budowie nowego odcinka drogi (od skrzyżowania ul. Jagiellońskiej z Bohaterów Monte Cassino do Dźbowskiej) oraz przebudowie odcinka już istniejącego (Dźbowska, Powstańców, Gościnna), który prowadzić będzie aż do granic miasta. Chodzi o to, by uzyskać połączenie drogi wojewódzkiej 908 z węzłem autostradowym.

Miasto planuje też budowę zintegrowanych węzłów przesiadkowych przy trzech częstochowskich dworcach PKP: Częstochowa Główna, Dworzec Stradom i Raków.


*Proces apelacyjny Katarzyny W.: Kochałam Madzię. Nie jestem zła
*Najlepsza jednostka OSP w woj. śląskim ZAGŁOSUJ W PLEBISCYCIE FINAŁOWYM
*Sprawdź, czy jesteś satanistą: Szokująca broszura ks. Sawy
*Najlepsze MEMY po meczu Polska – Niemcy ZOBACZ ZDJĘCIA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!