Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza: budowa tunelu, nowych dróg, rond i peronów kolejowych w Gołonogu na półmetku

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
W Dąbrowie Górniczej - Gołonogu trwa budowa nowego układu komunikacyjnego oraz przebudowa peronów dworcowychZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W Dąbrowie Górniczej - Gołonogu trwa budowa nowego układu komunikacyjnego oraz przebudowa peronów dworcowychZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak
Budowa centrum przesiadkowego w Dąbrowie Górniczej – Gołonogu osiągnęła półmetek. To dobre informacje dla zmotoryzowanych mieszkańców, którzy czekają na otwarcie drugiego w mieście tunelu pod torami kolejowymi oraz pasażerów, którzy po zakończeniu inwestycji będą korzystać z przebudowanych i zmodernizowanych dworcowych peronów.

Inwestycja w dąbrowskiej dzielnicy Gołonóg, podobnie jak w śródmieściu, ma wyeliminować korki, tworzące się przed zamykanym dotychczas często przejazdem kolejowym, a także usprawnić bezpieczną komunikację pomiędzy dwiema częściami miasta, przedzielonymi torowiskiem kolejowym. Warto podkreślić, że właśnie tędy można też dojechać do popularnych miejsc wypoczynku i rekreacji nad dąbrowskimi jeziorami Pogoria III oraz Pogoria IV.

- Z przyjemnością informujemy, że na budowie w rejonie dworca PKP Gołonóg osiągnęliśmy ponad 50 procent zaawansowania prac na całym kontrakcie Obecnie trwają roboty związane z budową wyjścia schodowego przejścia pod torami – poinformował Maciej Woźniak, kierownik robót mostowych w firmie Nowak-Mosty, która odpowiedzialna jest za całe przedsięwzięcie. - Wykonano izolację płyty ustroju nośnego wiaduktu kolejowego. Równocześnie trwają prace związane z wykopem pod wiaduktem oraz zbrojeniem oczepów kotew gruntowych. Prowadzimy również prace na przepuście RBN1 pomiędzy komorami rewizyjnymi trzy a dwa. W części torowej rozpoczęto budowę podtorza i planowane jest układanie toru oraz prace wykończeniowe na peronie nr 2 – dodał.

Prace trwają ponad rok, finał za kilka miesięcy

Prace w rejonie przejazdu drogowego koło dworca PKP rozpoczęły się na początku września 2021 roku. Cała inwestycja ma duży zasięg, bo obejmuje nie tylko prace na peronach przy dworcu, ale także m.in. budowę tunelu pod torami kolejowymi, dzięki któremu kierowcy za kilka miesięcy pojadą bez czekania przed zamkniętym przejazdem kolejowym w stronę Łęknic, Piekła, Antoniowa. Z bezpiecznej przeprawy skorzystają także rowerzyści oraz piesi.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Te plany częściowo zostały już zrealizowane. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe.

Termin zakończenia prac zaplanowany został na 31 grudnia 2022 roku. W dalszej kolejności ma tu powstać centrum przesiadkowe z nowymi parkingami. Miasto cały czas zabiega, by PKP zdecydowało się także na przebudowę dworca w Gołonogu, który od kilku lat stoi zamknięty.

Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w zeszłym roku wspomnianej dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera