Odpowiada Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach:
W restauracjach, tak jak we wszystkich innych lokalach gastronomicznych, powinny być uwidocznione aktualne cenniki wraz z gramaturą potraw i pojemnością napojów, które znajdują się w ofercie. Podobne informacje muszą być podane w kartach menu.
Konsument ma prawo wiedzieć, ile i za co płaci. Ceny podane w cenniku czy na półce przy towarze nie mogą się różnić od tych zamieszczonych w karcie. Nawet jeśli cena uległa zmianie, nie wystarczy ją uwidocznić tylko w cenniku.
Obowiązkiem sprzedawcy czy właściciela lokalu jest także uaktualnienie jej w karcie menu. W tym konkretnym przypadku klient powinien zapłacić cenę, jaka widnieje w karcie.
Podobne sytuacje zdarzają się w sklepach, gdy ceny na półce przy towarze są inne niż zakodowana w kasie. W takich sytuacjach obowiązuje cena uwidoczniona przy towarze. Gdy należność pobrana w kasie jest wyższa od ceny na półce, najlepiej udać się z paragonem do punktu obsługi klienta, gdzie mamy prawo domagać się zwrotu zapłaconej różnicy. ZIELA
*Operacja przeszczepu twarzy: Poznaj pacjenta i autorów sukcesu [ZDJĘCIA + OPINIE + KOMENTARZE]
*MISS ŚLĄSKA I ZAGŁĘBIA 2013: TEGO NIE ZOBACZYCIE W TELEWIZJI
*Maluch z Allegro: Fabrycznie nowy Fiat 126 z 1979 r. i wielki skandal
*Dni Miast 2013 [PROGRAM IMPREZ]: Chorzów, Będzin, Ruda, Sosnowiec, Wodzisław i inne!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?