Kamil Glik, Justyna Święty-Ersetic, siatkarze Jastrzębskiego Węgla i hokeiści JKH GKS Jastrzębie wspierają akcję "Nie oczerniaj górnika"

Jacek Sroka
Jacek Sroka
W kampanię "STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika" zaangażowali się sportowcy oraz artyści z Jastrzębia-Zdroju i okolicZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W kampanię "STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika" zaangażowali się sportowcy oraz artyści z Jastrzębia-Zdroju i okolicZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE fot. jsw.pl
Ambasadorem kampanii Jastrzębskiej Spółki Węglowej "STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika" jest reprezentant Polski w piłce nożnej Kamil Glik. W akcję zaangażowali się także inni znani sportowcy: mistrzyni Europy w biegu na 400 m i sztafecie 4x400 m Justyna Święty-Ersetic, siatkarze Jastrzębskiego Węgla i hokeiści JKH GKS Jastrzębie, a także artyści z Kabaretu Młodych Panów i kabaretu Łowcy.B oraz dziewczyny z tria muzycznego Frele. Zobaczcie zdjęci plakaty reklamujące kampanię. "STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika".

STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika

Jastrzębska Spółka Węglowa, za pośrednictwem Fundacji JSW, w trosce o swoich pracowników, ich rodziny i lokalną społeczność postanowiła ruszyć z kampanią „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika”, której głównym zadaniem będzie zmiana postaw społeczeństwa wobec mieszkańców Górnego Śląska, a w szczególności górników. Do akcji przyłączyli się ludzie ze świata sportu, sceny i muzyki, którzy są związani z regionem i środowiskiem górniczym.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA I PLAKATY PROMUJĄCE KAMPANIĘ "STOP HEJTOWI! NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA!

Biorą w niej udział mistrzyni Europy w biegu na 400 m i sztafecie 4x400 m Justyna Święty-Ersetic, siatkarze Jastrzębskiego Węgla, hokeiści JKH GKS Jastrzębie, członkowie kabaretów Kabaret Młodych Panów i kabaretu Łowcy.B oraz dziewczyny z trio muzycznego Frele, a twarzą kampanii i jej ambasadorem został reprezentant Polski w piłce nożnej grający w AS Monaco Kamil Glik, który jest rodowitym jastrzębianinem. Co warte podkreślenia żadna z tych osób nie bierze wynagrodzenia za udział w akcji.

- Praca w kopalni jest bardzo trudna. Poradzić sobie z hejtem jest jeszcze trudniej. Śląsk to nie tylko górnicy. To także ich żony, rodziny, bliscy i znajomi. Wspólnie okażmy im wsparcie - apelowała na Facebooku Justyna Święty-Ersetic.

– Wierzymy, że nasza kampania przywróci prawdziwy, pozytywny wizerunek Śląska, górników i branży wydobywczej – powiedział Włodzimierz Hereźniak, prezes zarządu Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

- Jestem wychowankiem JKH GKS Jastrzębie, rodowitym jastrzębianinem. Choć tradycje górnicze w mojej rodzinie nie sięgają wielu pokoleń, bo tylko ojciec był górnikiem, to od dziecka ciężka i ryzykowna praca górników nie była mi obca. Szczęść Boże wszystkim Górnikom! Jesteśmy z wami! - stwierdził Leszek Laszkiewicz, legenda jastrzębskiego hokeja.

Poza dyrektor sportowym JKH GKS Jastrzębie w kampanii „STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika” wzięli udział także trener jastrzębskich hokeistów Słowak Robert Kalaber i zawodnik Maciej Urbanowicz.

W akcji "STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika" biorą udział również przedstawiciele Jastrzębskiego Węgla: trener Luke Reynolds oraz siatkarze: Jakub Popiwczak, Tomasz Fornal oraz Rafał Szymura.

– Bardzo chętnie przystąpiłem do akcji. Pochodzę z rodziny górniczej. Mój kuzyn jest górnikiem, a dziadek i tata byli górnikami. Dlatego myślę, że takie nieprzyjemne słowa kierowane w nasz region, a szczególnie w stronę górników są niesprawiedliwe i nie na miejscu. Razem musimy powstrzymać hejt i pokazać, jak ważny jest Śląsk i górnictwo dla nas wszystkich – stwierdził Rafał Szymura, przyjmujący Jastrzębskiego Węgla.

Kampania jest odpowiedzią na negatywne emocje, które pojawiły się podczas pandemii koronawirusa i są wynikiem różnych czynników, m.in. obaw o przyszłość i zdrowie najbliższych. Naturalnym mechanizmem obronnym społeczeństwa w takich chwilach jest poszukiwanie kozła ofiarnego, którego będzie można obarczyć odpowiedzialnością za zaistniałą sytuację.

Pretekstem do wyznaczenia tej roli mieszkańcom województwa śląskiego, a w szczególności ludziom związanym z górnictwem, stała się zwiększona liczba przeprowadzonych testów na koronawirusa na Śląsku i w śląskich kopalniach. Negatywne emocje znalazły ujście głównie w Internecie, gdzie użytkownicy, zwabieni swoją anonimowością, szkalują górników, ich bliskich oraz mieszkańców całego regionu. Niestety, hejt wyszedł poza Internet, a przypadki dyskryminacji i agresji zagościły na ulicach polskich miast. Ta kampania ma się przyczynić do zmiany negatywnego nastawienia wobec górników i mieszkańców Śląska.

Bądź na bieżąco i obserwuj

Musisz to wiedzieć

Zobacz i zapamiętaj

To jest zabawne

Zobacz koniecznie

“Bodyguard” lekiem na hejt?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie