Mieszkańcy powiatu będzińskiego przesiądą się na autobusy? ZDJĘCIA

K.Kapusta, współp. PAS
Dwa lata temu gminy w powiecie będzińskim podpisały porozumienie, które formalnie potwierdziło współpracę samorządów, teraz tę współpracę zaczyna być widać. Do środy w gminie Bobrowniki miały trwać prace przy budowie zintegrowanego centrum przesiadkowego w Dobieszowicach.

W ten sposób zrewitalizowano tam teren pomiędzy budynkiem urzędu gminy a zajezdnią autobusową. Są nowe miejsca postojowe dla samochodów i rowerów.

- Pętla autobusowa w Dobieszowicach nabiera nowego kształtu. Ustawiono już nowe wiaty przystankowe, przebudowano miejsce postojowe dla autobusu oraz zamontowano publiczną toaletę - mówi Małgorzata Bednarek, zastępca wójta.
Zainstalowano także monitoring i nowe oświetlenie i elektroniczny punkt informacyjny. Dzięki inwestycji powstaje również sieć dróg rowerowych. Zakończono już budowę drogi rowerowej prowadzącej z Dobieszowic do Siemoni. Obecnie budowana jest druga część, łącząca Dobieszowice z Wojkowicami.

W Wojkowicach także powstanie centrum przesiadkowe w miejscu obecnej pętli autobusowej przy parku miejskim. Zmieni się całkowicie układ komunikacyjny, który ma także rozładować korki, które się tworzą w tym miejscu. Tu także powstanie park & ride czyli miejsca postojowe dla samochodów, autobusów i rowerów. Powstanie także toaleta.

- Obok centrum powstanie strefa mieszkańca z kawiarnią i oddzielonym od ul. Sobieskiego terenem - mówi Tomasz Szczerba, burmistrz Wojkowic.

- Szacunkowa wartość projektu wyniesie około siedmiu milionów złotych, choć zweryfikuje to ostatecznie przetarg. Będziemy ubiegać się o środki unijne w ramach RPO województwa śląskiego, które dedykowane są na transport niskoemisyjny - będziemy zabiegać o dofinansowanie na poziomie 85 procent - dodaje.

W Czeladzi z kolei jedno centrum przesiadkowe, zlokalizowane będzie w obrębie obecnej pętli tramwajowej u zbiegu ulic Szpitalnej i Kombatantów. Znajdą się tam przystanki - autobusowy i tramwajowy, wypożyczalnia i stacja dokująca dla rowerów, parkingi samochodowe i postój taksówek. Będzie miejsce na poczekalnię lub tylko zadaszenia dla czekających na transport. Powstanie tego centrum może się wiązać z budową ronda na ul. Szpitalnej. Drugie centrum przesiadkowe ma być zlokalizowane na skrzyżowaniu ulic Katowickiej i Dehnelów. Najważniejszym zadaniem projektantów było wyznaczenie miejsca na wspólny przystanek dla autobusów jadących do Katowic od strony strony ul. Katowickiej i Dehnelów. Takie rozwiązanie jest niezwykle ważne dla mieszkańców ulic . Wzdłuż Brynicy przebiegać będzie też droga rowerowa, która w tym rejonie skręci w ul. Borową, a dalej na Piaski. Przewidywany koszt wyniesie ponad 22 mln zł.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie