MKTG SR - pasek na kartach artykułów
1 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
1997 ROK...

Największe wpadki producentów w historii testów Euro NCAP [GALERIA]

1997 ROK

Rover 100 - jedna gwiazdka
wyposażenie: poduszka kierowcy

Test wykazał ogólną niestabilność przedziału pasażerskiego i jego podatność na odkształcenia. Przy zderzeniu czołowym na poważne obrażenia narażona została głowa i kolana kierowcy. Natomiast podczas zderzenia bocznego obrażenia klatki piersiowej i brzucha były większe niż te, które dopuszczały ówczesne normy. Generalnie - nadwozie uległo poważnemu zniszczeniu.

Saab 900 - jedna gwiazdka i jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: dwa airbragi

Zdawałoby się, że masywny Saab 900 przejdzie test z dobrym wynikiem. Tymczasem w zderzeniu czołowym kabina została poważnie naruszona, także z niebezpiecznym przemieszczeniem przegrody silnikowej. Oznaczałoby to poważne obrażenia osób siedzących z przodu. W komentarzu po teście napisano, że sztywne struktury karoserii prawdopodobnie uderzyłyby w kolana kierowcy, powodując znaczne ryzyko urazu kolan, ud i miednicy. Z kolei w zderzeniu bocznym negatywnie oceniono ochronę klatki piersiowej pasażerów.

Rover 600 - jedna gwiazdka i jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy

Test zderzeniowy pokazał, że kabina Rover 600 tylko w nikłym stopniu zabezpiecza pasażerów. Podczas uderzenia czołowego kierowca został narażony na zagrażające życiu urazy klatki piersiowej oraz brzucha. Poza słabymi strukturami przedziału pasażerskiego zagrożeniem dla kierowcy była kierownica, która została przesunięta do tyłu. Mówiąc prościej - wpadła do kabiny. To wtargnięcie skutkowało dodatkowymi obrażeniami kierowcy w postaci urazów twarzy, a także kolan i miednicy.

Citroen Xantia - jedna gwiazdka i jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy

W raporcie pozderzeniowym zwrócono uwagę na słabą ochronę głowy i klatki piersiowej kierowcy podczas zderzenia bocznego. Te same części ciała były zagrożone w przypadku zderzenia czołowego, a dodatkowo jeszcze słabo chronione były kolana, uda i miednica. Ponadto do kabiny wpadły pedały. W teście uderzenia bocznego kierowca uderzył głową w słupek między przednimi i tylnymi drzwiami. Jednym słowem - kierowca odniósł obrażenia zagrażające życiu.

BMW 3 E36 - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy, napinacze pasów

Podczas zderzenia czołowego poważnemu naruszeniu uległa kabina, a kierowca odniósł zagrażający życiu uraz klatki piersiowej. Ponadto kierownica została przesunięta do tyłu, stwarzając dalsze ryzyko obrażeń. Dodatkowo sztywne elementy w dolnej części nadwozia stwarzały ryzyko poważnego urazu kolan, ud i miednicy kierowcy. Także test zderzenia bocznego wykazał, że kierowca odniósłby poważne obrażenia.

Zobacz również

Wyprzedaż garażowa pod Kieleckim Centrum Kultury. Można było upolować perełki [FOTO]

NOWE
Wyprzedaż garażowa pod Kieleckim Centrum Kultury. Można było upolować perełki [FOTO]

Oprawa kibiców Korony Kielce na meczu z Ruchem Chorzów. Były race [ZDJĘCIA]

NOWE
Oprawa kibiców Korony Kielce na meczu z Ruchem Chorzów. Były race [ZDJĘCIA]

Polecamy

Śląscy "łowcy głów" zatrzymali groźnego bandytę

Śląscy "łowcy głów" zatrzymali groźnego bandytę

Piast Gliwice przegrał w sądzie z Jarosławem Kaszowskim. O co poszło?

Piast Gliwice przegrał w sądzie z Jarosławem Kaszowskim. O co poszło?

Sabalenka o drugim finale w dwa tygodnie ze Świątek: „Nie będę ostrożna, zaryzykuję”

Sabalenka o drugim finale w dwa tygodnie ze Świątek: „Nie będę ostrożna, zaryzykuję”