Nie "Miasto Wielkich Wydarzeń", ani nie "Miasto Ogrodów", ale "Katowice - centrum nowych firm", to nowe hasło promocyjne stolicy Górnego Śląska, zaproponowane przez konsorcjum firm marketingowych Media Partner, Business Consulting i Imago PR. Konsorcjum na zlecenie katowickiego magistratu i za kwotę 240 tys. zł opracowuje Strategię Promocji Katowic.
PR-owscy proponują, aby nowe hasło wyparło wszystkie dotychczasowe i stało się jedynym obowiązującym. I nie tylko to. Rewolucyjną zmianą jest usunięcie Spodka z logo Katowic i zastąpienie go znakiem wykorzystywanym przy okazji walki Katowic o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016, czyli logor w kształcie serca. Twierdzą, że i hasło "Miasto Wielkich Wydarzeń" i Spodek już się wyeksploatowały, a w promocji Katowic potrzeba świeżości.
CZYTAJ KONIECZNIE:
Zagłosuj w sondzie: Czy podoba Ci się nowe hasło promocyjne Katowic?
Temat zamiany Spodka na serce już się pojawił, rok temu, po porażce miasta w konkursie o tytuł ESK. Za zamianą mogą przemawiać względy estetyczne: logo ze Spodkiem jest nijakie. A serce?
- To serce , które symbolizuje przemiany w Katowicach, jest jednym z najciekawszych pomysłów jakie widziałam w ostatnim czasie. To i radość, i niepewności i przeszłość, przyszłość i chęć do tego aby żyć w ciekawym i pełnym świecie - komentowała właśnie w ubiegłym roku Joanna Kiliszek (wicedyrektor Instytutu Adama Mickiewicza), z Komisji Selekcyjnej ESK. Serce zaprojektował Wojciech Janicki z Poznania, grafik i adiunkt w Pracowni Znaku i Typografii tamtejszej ASP. Projekt został wybrany spośród 35 nadesłanych na konkurs zorganizowany w 2009 r., przez jury, w skład którego wszedł m.in. Marian Oslislo rektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.
Z drugiejstrony - Spodek, to jedyny tak rozpoznawalny symbol regionu. Logo, na którym występuje mamy od 2008 r., zaprojektowała je rybnicka pracownia Fourtka. Projekt został wybrany bez przetargu, bo jego wartość nie przekraczała 5 tys. zł.
Dyplomatycznie do proponowanych zmian odniósł się Marcin Stańczyk z Wydziału Promocji UM w Katowicach. - Na razie nie jestem w stanie powiedzieć, czy hasło mi się podoba, czy nie. Samodzielnej decyzji nie podejmie także prezydent, bo strategia przejdzie przez Radę Miasta - mówił.
Nowe logo i hasło mogą też oceniać mieszkańcy, zarówno Katowic jak i regionu. Wczoraj rozpoczęły się i potrwają do 22 czerwca konsultacje społeczne Strategii.
JAK SIĘ WAM PODOBA PROPOZYCJA NOWEGO LOGO I HASŁA PROMUJĄCEGO KATOWICE? NAPISZCIE KOMENTARZE
*Euro 2012 w DZ: eksperci typują wyniki meczów, wywiady z gwiazdami, strefa kibica
*Nowy podział Śląska: koniec woj. opolskiego i śląskiego, wspólne górnośląskie
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?