Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po wyszukiwarce, mapach, pakiecie biurowym teraz Huawei uruchamia własną platformę reklamową

Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
123RF
Huawei zmaga się z problemami wywołanymi amerykańskimi sankcjami, ale z drugiej strony stara się uniezależnić od Google. Firma z Shenzhen przygotowuje się do oficjalnej premiery systemu HarmonyOS, wprowadza też swoje usługi, które mają zastąpić najpopularniejsze usługi Google. Chińczycy uruchomili także własną platformę reklamową.

Najprawdopodobniej jeszcze w tym miesiącu – mówi się o 22 kwietnia, ale to jeszcze nieoficjalne informacje – Huawei ma zaprezentować finalną wersję HarmonyOS, systemu, który do tej pory udostępniany był programistom w kolejnych wersjach beta. Pierwszymi smartfonami z nowym systemem, które wejdą na rynek mają być urządzenia z serii P50, których premiera, podobno, zaplanowana jest na 27 kwietnia. Huawei liczy, że HarmonyOS trafi do ponad 100 milionów urządzeń ponad 40 marek (produkujących między innymi samochody, sprzęt AGD i IoT) jeszcze do końca 2021 roku.

Przypomnijmy, że Chińczycy pracują także nad aplikacjami, które mają zastąpić najpopularniejsze aplikacje i usługi Google. Huawei ma już swoje mapy – Petal Map, pakiet biurowy – Dokumenty, które są zintegrowane z usługami Huawei w chmurze. Coraz więcej funkcjonalności otrzymuje wyszukiwarka Petal pozwalająca nie tylko na znalezienie aplikacji, których jeszcze brakuje w AppGallery, ale także prezentująca wiadomości czy oferująca usługę „W pobliżu” (restauracje, apteki, sklepy, hotele, muzea itp.). Co więcej, w Chinach rozpoczęły się już testy wersji beta Petal Mail, usługi mającej stać alternatywą dla Gmaila. Aplikacje działają w oparciu o Hauwei Mobile Services.

Teraz Chińczycy uruchomili Huawei Ads, platformę (ads.huawei.com) dla reklamodawców, twórców aplikacji czy właścicieli sklepów online. Jak podkreśla producent, platforma targetuje użytkowników zarówno starszych modeli smartfonów i tabletów Huawei opartych o GMS oraz, jako jedyne narzędzie na rynku, zapewnia dotarcie do użytkowników najnowszych urządzeń marki działających w oparciu o ekosystem Huawei Mobile Services. Treści reklamowe mogą być wyświetlane w aplikacjach i usługach własnych Huawei, takich jak AppGallery, Huawei Assistant, Huawei Video, Petal Search czy Huawei Browser, ale również w aplikacjach firm partnerskich, zintegrowanych z Huawei Ads za pomocą Ads Kit (na polskim rynku jest dziś 15 000 aplikacji zintegrowanych z Ads Kit).

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera